اخبار داغ

رییس کل دادگستری گیلان:

افزایش آمار طلاق توافقی در گیلان/ بسیاری از اختلافات حقوقی در پرونده های ملکی و عدم شفافیت سیستم بانکی است

افزایش آمار طلاق توافقی در گیلان/ بسیاری از اختلافات حقوقی در پرونده های ملکی و عدم شفافیت سیستم بانکی است
رییس کل دادگستری گیلان، گفت: از سال 96 نسبت به سال 95 در همین استان گیلان صآمار طلاق های توافقی 400 فقره افزایش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، احمد سیاوش پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش پرونده های قضایی به دلایل این افزایش اشاره کرد و یکی از این دلایل را پایین بودن ضعف اعتقادهای دینی عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از 8دی، احمد سیاوش پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش پرونده های قضایی به دلایل این افزایش اشاره کرد و یکی از این دلایل را پایین بودن ضعف اعتقادهای دینی عنوان کرد., 8دی,

وی افزود: رفتارهای جامعه ما حکایت از آن دارد که از اخلاق دینی آنچه که به عنوان اخلاق حسنه باید توقع داشت متاسفانه فاصله  زیاد است و این ضعف فرهنگی ماست.

,

رییس کل دادگستری گیلان با طرح این سوال که کدام یک از نهادها متولی فرهنگ جامعه هستند، اظهار کرد: ضعف در قانون گرایی و سرپیچی از قانون نیز یکی از علت های فراوانی جرایم است.

,

سیاوش پور افزود: علت سوم ضعف در زیر ساخت هایی است که باید در بحث حقوق مالکیت و حقوق شرعی کاملا شفاف و روان شود.

,

وی با بیان اینکه بسیاری از اختلافات حقوقی ما در پرونده های ملکی است، گفت: برخی به خاطر شفاف نبودن سیستم های بانکی ماست و انباشت این موضوعات پرونده های قضایی را تشکیل می دهد.

,

رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه پرونده های دیگر ما در بخش مواد مخدر است، افزود: درصد قابل توجه ای از خانواده های ما را جوانان در همه سنین تشکیل می دهند که درگیر این جرثومه فساد شده اند.

,

وی با بیان اینکه موضوع دیگر بحث فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است، گفت: این امر کانون خانواده ها را مورد توجه قرار داده و فرهنگ اجنبی را در خانواده های ما نفوذ داده است.

,

وی بادبیان اینکه پرونده هایی دیده می شود که در زندگی یک زوج جوان به دلایل ایجاد رویاهای دست نیافتنی از طریق همین شبکه ها توقع ایجاد می شود، بیان کرد: از سال 96 نسبت به سال 95 در همین استان گیلان، آمار طلاق های توافقی 400 فقره افزایش پیدا کرده است.

,

وی با بیان اینکه سن طلاق اکثرا در 5 ساله اول ازدواج است، گفت: چه کسی باید به این موضوعات توجه کند؟! قوه قضاییه می تواند با حکم های قضایی کنترل کند اما موضوع مهم تر پیشگیری است که نهادهای مسئول باید وارد شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه