اخبار داغ

رییس دادگستری بروجرد:

بیش از 2هزار و400 ازدواج در بروجرد ثبت شد

بیش از 2هزار و400 ازدواج در بروجرد ثبت شد
رییس دادگستری بروجرد گفت:سال گذشته ۲۴۰۸ازدواج در شهرستان بروجرد ثبت شده که از این تعداد ۷۰۵ مورد به طلاق ختم شده و این آمار نگران کننده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک حمیدرضا بوالحسنی رییس دادگستری بروجرد عصر چهارشنبه در دیدار کارکنان دادگستری با امام جمعه که به مناسبت هفته قوه قضاییه در دفتر امام جمعه برگزار شد گفت: سلامت دستگاه قضا در شهرستان بروجرد مطلوب است و در سالی که گذشت موضوع خاصی که ناشی از مشکلات مالی و فساد باشد، رخ نداد و تلاش برای رضایتمندی مراجعین در دستور کار قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

 وی اضافه کرد: تشکیل کمیته حفاظت از بیت المال در شهرستان تشکیل شده و دستگاه های مربوطه در آن حضور دارند اما مصوبات این کمیته روی زمین مانده که علت آن نقص هایی است که در گذشته وجود داشته است.

,

 

,

 به گفته وی سال گذشته ۵۱هزار و ۹۰۶ پرونده وارد دستگاه قضا و دادگاه شد که از این تعداد ۵۱هزار و ۲۶۶ فقره مختومه شد و میزان ورودی پرونده ها ۲درصد افزایش داشته است.

,

 

,

بوالحسنی اظهار داشت: در شورای حل اختلاف ۱۱هزار و ۴۳۲ فقره پرونده وارد شده که از این تعداد ۱۱هزار و ۲۷۸ پرونده مختومه شده و در شورای حل اختلاف تعداد پرونده ها حدود یکهزار پرونده کاهش یافته است.

,

 

,

 وی بیان کرد: آمار زندانیان در سال ۹۵حدود ۱۲۰۰نفر بوده که در سال گذشته این تعداد زندانی به یکهزار نفر رسیده و بیشترین زندانی مربوط به سرقت و مواد مخدر است.

,

 

,

 رییس دادگستری بروجرد تصریح کرد: سال گذشته ۱۳هزار و ۵۶۵مورد ثبت اسناد و املاک صورت گرفت که نسبت به این میزان معاملات انجام شده در شهر این رقم ناچیز است.

,

 

,

 وی با اشاره به آمار نگران کننده طلاق افزود: سال گذشته ۲هزار و ۴۰۸ مورد ازدواج در بروجرد ثبت شده که از ابن تعداد ۷۰۵ مورد به طلاق رسیده و این جای نگرانی دارد.

,

 

,

 به گفته وی درخواست اجرایی کارگران در شهرستان بروجرد چهارمین درخواست است و این مشکل ناشی از بیکاری است که باید برای این مشکل فکری شود.

,

 

,

 بوالحسنی اظهار داشت:طی۲۴ساعت گذشته ۳۸۰ پرونده ارجاع داده شده که از این تعداد ۱۰۰ پرونده مربوط به دعاوی خانوادگی است و بخشی از ان مربوط به مهریه است.  

,

 

,

در ادامه حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد گفت: قوه قضاییه دارای جایگاه مهمی است و اجرای عدالت، رسیدگی به شکایات، حل اختلافات و برخورد با مجرمان از مهمترین فعالیت های این قوه است.

,

 

,

 وی اضافه کرد: رهبری نگاه جهادی و تحولی را در این دستگاه گوشزد می کند چرا که اثر گذاری دستگاه قضا بسیار بالاست و مدیریت جهادی یکی از مطالبات در دستگاه قضا است و مدیریت دستگاه قضا باید مدیریت جهادی باشد و نسبت به روحیه جهادی داشتن رهبری بسیار  تاکید می کنند.

,

 

,

 به گفته وی قوه قضاییه در بخش های مختلف خدماتی را ارایه می دهد اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید جهادی اقدام شود.

,

 

,

 امام جمعه بروجرد اظهار داشت: قوه قضاییه باید با مخالفان حقوق عمومی برخورد جدی و  قوی داشته باشد که تا کنون دستگاه قضایی اقدامات خوبی انجام داده و تا کنون اخباری در راستای برخورد با این مخالفین منتشر شده است.

,

 

,

 وی بیان کرد: تا کنون اقداماتی در راستای برخورد با زمین خواری، کوه خواری و تخریب مخیط زیست صورت گرفته اما این برخوردها در همه شهرها یکسان نیست.

,

 

,

 به گفته وی زمین خواری متاسفانه به یک معضل تبدیل شده و دست درازی به بیت المال دیده می شود در حالی که بسیاری از واگذاری هایی که در گذشته صورت گرفته به صورت غیر قانونی بوده و دستگاه قضا باید ورود جدی داشته باشد.

,

 

,

 حجت الاسلام ترابی اظهار داشت: نمونه این مشکلات زمین ها تاکسیرانی بروجرد است که بعد از ۱۲سال هنوز مشکل انها برطرف نشده است و سالها پیش هکتارها زمین به صورت غیر قانونی واگذار شده است.

,

 

,

 به گفته وی سالها پیش زمینی هایی به برخی از افراد و پرسنل واگذار شده که ضروری است تا دستگاه قضا به این مشکلات رسیدگی کند و این برخوردهای اخیر مردم را امیدوار کرده است.

,

 

,

 امام جمعه بروجرد با اشاره به این که برخورد با فساد از مهمترین مطالبات مردم و رهبری است تصریح کرد: همه دستگاه ها در برخورد با فساد وظایفی بر عهده دارند اما این نقش در دستگاه قضا پر رنگ تر است چرا که قوه قضاییه یکی از کلیدی ترین مراکز مبارزه با فساد است و امروز امید مردم برای مبارزه با فساد دستگاه قضا است.

,

 

,

 به گفته وی سلامت بقیه دستگاه ها به دستگاه قضا بستگی دارد که رهبری فرموده اند که برخوردهایی که با افراد خاطی صورت می گیرد اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند برخورد صورت گرفته است.

,

 

,

 امام جمعه بروجرد تصریح کرد: اجرای عدالت و عدالت خواهی از مهمترین وظایف دستگاه قضایی است و مقابله با دانه درشتها و برخورد با بی عدالتی باید مد نظر باشد و انچه اقتدار این دستگاه را سبب می شود برخورد با متخلفین دانه درشت است.

,

 

,

  به گفته وی برخی متاسفانه تحت عنوان عدالت طلبی به جنگ با عدالت می روند و نشانگر این است که هر جایی دستگاه قضا به خوبی عمل کرده هجمه ها صورت گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه