اخبار داغ

معاون وزیر علوم:

شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان باید سدشکن باشد/ فعالیت 33 هزار نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی در پارک های علم و فناوری

شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان باید سدشکن باشد/ فعالیت 33 هزار نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی در پارک های علم و فناوری
معاون وزیر علوم از قدمت بسیار بالای شهرک علمی تحقیقاتی در پژوهش های کشور خبرداد و گفت: این مجموعه از بسیاری از پارک های علمی و فناوری کشور، بزرگ تر است و همین امر نشان می دهد که رسالت بزرگ تری بردوش داشته و باید در مسائل علمی کشور سد شکن باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ مسعود برومند بعد ازظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان که در سال اجتماعات سروش این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: سال 62، دانشگاه ها بازگشایی شدند و بیشترین سیاست ها برای تربیت مهندس و دکتر نیز در همین سالها اعمال شد در حالی که در آن موقع هیچ عملکرد پژوهشی نداشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه داد: به همین دلیل در سال های 68 و 69 با ایجاد تحصیلات تکمیلی در کشور به تدریج شاهد ثمره آن در سال های 75 و 76 بودیم به طوری که امروزه پژوهش های کشور بالغ بر 48 هزار مقاله بین اللملی رسیده و ایران رتبه شانزدهم را در بین کشورهای جهان در خصوص مقالات علمی کسب کرده و توانسته است 2.9 درصد مقالات با کیفیت جهان را منتشر کند.
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و وفناوری کشور با بیان اینکه سال های 79 و 80 آغاز تفکر توسعه فناوری در کشور بود که در سال های 85 و 86 حوزه کارآفرینی نیز به همراه استفاده از ابزارهای نوآورانه نمود پیدا کرد، گفت: باگذشت زمان 43 پارک علمی فناوری و 190 مرکز رشد در کشور شکل گرفت که 33 هزار نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی در آن ها مشغول به کار شده اند.
وی از قدمت بسیار بالای شهرک علمی تحقیقاتی در پژوهش های کشور خبرداد و افزود: این مجموعه از بسیاری از پارک های علمی و فناوری کشور بزرگ تر است و همین امر نشان می دهد که این شهرک رسالت بزرگ تری بردوش داشته و باید در مسائل علمی کشور سد شکن باشد.
برومند در ادامه از فرهنگ علمی تحقیقاتی حاکم بر این پارک علمی فناوری نام برد و تصریح کرد: تمامی کسانی که از گذشته تا کنون در این مجموعه فعالیت داشتند هنوزهم خود را جزیی از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان می دانند که این امر نشان می دهد این شهرک علمی تحقیقاتی توانسته تیم سازی خوبی انجام داده و ارتباط گسترده ای بین مراکز علمی برقرار کند.
وی ارتباط موثر این شهرک با دانشگاه های معین اصفهان و نهادهای اجرایی استان اصفهان را از جمله نکات قابل توجهی دانست که دیگر مراکز تحقیقاتی نیز باید از آن درس بگیرند و عنوان کرد: در همه دانشگاه های کشور بیشترین شادی و نشاط در مراکز رشد بیشتر از دیگر نقاط دانشگاه مشاهده می شود که به انسان امید به زندگی می دهد که امیدواریم دکتر کشمیری در مسئولیت جدیدش هم موفق عمل کند.
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و وفناوری کشور در پایان رییس جدید شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان را نیز از ذخایر علمی کشور قلمداد کرد و گفت: دکتر ابطحی با مسئولیت خود آشناست و به نظر می رسد به خوبی بتواند مسئولیت شهرک علمی تحقیقاتی را انجام دهد بنابراین امیدواریم دوره طلایی دیگری را در این مجموعه شاهد باشیم چراکه جانشین پروری در این شهرک به وضوح به چشم می خورد و کارکنان آن صمیمیت خاصی با هم دارند به گونه ای که نام یکدیگر را با اسم کوچک صدا می زنند که این مسئله بسیار ارزشمند است.
گفتنی است در این مراسم مهدی کشمیری به عنوان قائم مقام معاون پژوهشی وزارت علوم در بخش فناوری و سید مهدی ابطحی به عنوان رییس جدید شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان معرفی شدند.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه