اخبار داغ

دادستان خلیل آباد:

صیانت از حقوق عامه از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی است

صیانت از حقوق عامه از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی است
دادستان خلیل آباد با بیان اینکه بیشترین فراوانی جرم طی یک سال گذشته مربوط به جرم توهین است، گفت: بعد از جرم توهین، ایراد ضرب و جرح عمدی، تصادفات، سرقت و رانندگی بدون گواهینامه رتبه های دوم تا پنجم را به خود اختصاص می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حمید سلطانی صبح امروز در دیدار با امام جمعه خلیل آباد به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: اگر انسان برای احقاق حقی تلاش کند مطمئناً خداوند متعال به بهترین نحو او را همراهی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه طی 40 روز گذشته بالغ بر 450 کیلو گرم مواد مخدر کشف شده که در قالب دو پرونده در حال رسیدگی است، خاطرنشان کرد: برخورد قاطع با افرادی که در نزاع های دسته جمعی شرکت دارند و به دنبال برهم زدن نظم جامعه هستند در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

,

دادستان خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: در مواجه با 80 درصد از پرونده ها که دلیل آن اختلافات خصوصی بین افراد و عمده آن‌ها اختلافات خانوادگی زن و شوهر است رویکرد دستگاه قضایی بیشتر سازش و حل و اختلاف است.

,

وی با تأکید بر اینکه 20 درصد از پرونده های دستگاه قضایی با نظم جامعه و آرامش افراد سروکار دارد، اذعان کرد: دستگاه قضایی به این پرونده ها ورود قاطع و با سرعت دارد تا مردم نیز بدانند که با مجموعه ای هستند که در پی احقاق حق تلاش می کند.

,

سلطانی همچنین با اشاره به اینکه سعی شده که در طی این مدتی که در خدمت مردم شریف خلیل آباد هستیم دادستان داخل اتاق نباشیم و در مناسبت های مختلف در بین مردم حضور داریم، عنوان کرد: بازدید میدانی از محل وقوع جرم و طرح هایی برای پیشگیری از وقوع جرم نیز در شهرستان خلیل آباد صورت گرفته است.

,

وی در ادامه تشریح کرد: اختلاف بین کشاورزان یکی از عمده پرونده های دستگاه قضایی است و حضور در میدان و شنیدن صحبت های طرفین و کارشناسان نیز مثمر ثمر بوده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین فراوانی جرم طی یک سال گذشته مربوط به جرم توهین است، تأکید کرد: بعد از جرم توهین، ایراد ضرب و جرح عمدی، تصادفات، سرقت و رانندگی بدون گواهینامه رتبه های دوم تا پنجم را به خود اختصاص می دهند و برنامه های اجرایی در بحث پیشگیری از وقوع جرائم نیز بومی سازی و بر اساس فراوانی آن عمل خواهد شد.

,

وی همچنین در ادامه بیان کرد: امام جمعه شهرستان به عنوان پدر معنوی باید نقش هدایتگری، پیشگیری از خطر و پشتیبان را نسبت به دستگاه قضایی را داشته باشند و اگر گلایه مندی نسبت به دستگاه قضا در سطح شهرستان وجود دارد را منعکس تا نسبت به اصلاح آن یا برطرف شدن سوء تفاهم اقدام شود.

,

سلطانی افزود: صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم نیز از جمله وظایف مهم دستگاه قضایی به شمار می رود که دستگاه قضایی شهرستان خلیل آباد به آن ورود پیدا کرده است.

,

 

,

دستگاه قضایی باید تنها به دنبال احقاق حق مردم باشد

, دستگاه قضایی باید تنها به دنبال احقاق حق مردم باشد,

حجت الاسلام علی ناهیدی در این مراسم ضمن گرامیداشت فرار رسیدن هفته قوه قضائیه اظهار داشت: مجموعه قضایی ویژگی نظیر استقلال، نظارت بر دستگاه های اجرایی و پیگیری حقوق مردم دارد.

,

وی با بیان اینکه مجموعه دستگاه قضایی باید تذکرات رهبری را مد نظر قرار دهند، خاطرنشان کرد: تشکیلات قضایی باید به خوبی مجموعه خود را رصد کند و اگر افرادی که صلاحیت لازم را در این دستگاه ندارند برکنار شوند.

,

امام جمعه خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: افرادی هستند که در مقابل دستگاه قضایی بایستند و جنجال و هیاهو به راه بیندازند و یکسری پرونده ها را ایجاد کنند و مقام معظم رهبری دستگاه قضایی را در این موارد به شدت توصیه به مقاومت در برابر این مسائل جناحی، گروهی و باندی فرموده است.

,

وی با بیان اینکه سلامت مجموعه، احقاق حق مردم و حفظ خط قرمز نیز از جمله وظایف دستگاه قضایی و برای این مجموعه حائز اهمیت است و تنها باید به دنبال احقاق حق مردم باشد، اذعان کرد: کارهای فراوانی در قسمت های مختلف انجام گرفته که رضایت مردم را فراهم کرده است.

,

ناهیدی با تأکید بر اینکه حضور میدانی بسیار تأثیرگذار است و ارتباط چهره به چهره با مردم باعث می شود مردم در جریان امور قرار گیرند، عنوان کرد: دستگاه قضایی به گونه ای نیست که بخواهد دور خود حصار بکشد.

,

وی در پایان با اشاره به اینکه همه باید حامی دستگاه قضایی شهرستان باشیم، خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع باید مد نظر دستگاه قضایی شهرستان باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه