اخبار داغ

درخواست وزیر صنعت از اصناف درخصوص افزایش قیمت

درخواست وزیر صنعت از اصناف درخصوص افزایش قیمت
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اصناف نباید بی تفاوت از کنار افزایش قیمت برخی کالاها بگذرند و میزان فروش کالاهای بدون شناسنامه در بازار باید به حداقل ممکن برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری در جلسه با نمایندگان اتاق اصناف کشور با بیان این مطلب، افزود: شبکه صنفی کشور بخش قابل ملاحظه‌ای از کشور و مردم است و حدود ۳ و نیم میلیون نفر به صورت رسمی و غیر رسمی صاحب واحدهای صنفی و شاغل در آن هستند که سهم قابل ملاحظه ای از امورات کشور را بر عهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه اصناف در خدمت نظام و انقلاب تاکنون حرکت کرده است، تصریح کرد: مجموعه اصناف معتمدان محل خودشان هستند و باید قدر همچنین جایگاه رفیعی را دانست و آن را حفظ کرد.

,

شریعتمداری با اشاره به برگزاری انتخابات اتاق‌های اصناف، گفت: قدیمی‌ترین گروه‌های اجتماعی همین پیشه‌وران و اصناف هستند و در حال حاضر نیز اتحادیه‌ها، اتاق‌های اصناف و تشکل کشوری اصناف یک سلسه مراتب مدیریتی بر اساس انتخابات شکل گرفته و نظام از این پتانسیل هم در سطح منطقه‌ای و هم ملی می‌تواند بهره ببرد.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: روسای اتاق اصناف در شهرستان‌ها باید با ایجاد آرایش جدید ارتباط خود را با اتحادیه‌ها و شبکه های صنفی گسترده تر کنند و با برگزاری جلسات منظم تر شبکه صنفی را نسبت به وقایع جدید توجیه و به عرضه کالا بیش از پیش اقدام کنند تا به شرایط مطلوب تری برسیم.

,

شریعتمداری با تأکید بر اینکه اصناف نباید بی تفاوت از کنار موضوع افزایش قیمت برخی کالاها بگذرند، ادامه داد: امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است ضمن اینکه منابع ارزی کشور محدود است و برخی از نیازهای کشور که توان تولید در داخل برای آنها وجود دارد و نیازی به واردتشان نیست، یا باید ورودشان به کشور ممنوع شود یا با حداکثر تعرفه از کالای ایرانی حمایت کرد.

,

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی بازارچه‌های مرزی و ورود کالاها به صورت ملوانی و ته لنجی گفت: ساماندهی به معنای از بین بردن نیست و مصوبات دولت در جهت ساماندهی بوده است نه از بین بردن آن، اما با قاچاق در این حوزه باید برخورد جدی شود.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سامانه جامعه تجارت باید تکمیل شود، به گونه ای که مسیر حرکت کالا تا حوزه مصرف مورد نظارت و مانیتورینگ کامل قرار بگیرد تا با شفافیت به وجود آمده احتمال قاچاق به حداقل ممکن برسد، افزود: این موضوع در دستور کار است و در مورد موبایل طرح رجیستری به اجرا درآمد.

,

شریعتمداری تصریح کرد: باید با رفع مشکلات مالیات بر ارزش افزوده، نظام تامین اجتماعی و نرخ سود تسهیلات اعطایی تسهیلات بانکی عملاً از کالای ایرانی حمایت کنیم.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده از کالای داخلی، گفت: فرهنگ سازی از اصناف شروع می‌شود و در این جهت باید اصناف گام بردارند و کمک کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه