اخبار داغ

سفیر تام‌الاختیار ایران در ژاپن تعیین شد

سفیر تام‌الاختیار ایران در ژاپن تعیین شد
مرتضی رحمانی موحد به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کشور ژاپن منصوب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنا به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس‌جمهوری، مرتضی رحمانی موحد سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ژاپن شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

براساس اعلام مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، رحمانی موحد پیش از این کارشناس ارشد سیاسی و مشاور وزیر امور خارجه بود. وی در دولت یازدهم (چهار سال اول دولت حسن روحانی) معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که در مدت تصدی این مسئولیت مهم، تلاش‌های زیادی برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی کشور به‌ویژه در عرصه بین‌المللی به عمل آورد. در این دوره جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در لیست ۵۰ کشور اول دنیا در جذب گردشگران خارجی قرار گرفت.

,

رحمانی موحد که دارای کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل است، به جای رضا نظرآهاری راهی توکیو می‌شود که از سال ۱۳۹۱ سفیر کشورمان در ژاپن بود.

,

از دیگر سوابق کاری رحمانی موحد می‌توان به معاونت مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، رئیس اداره دوم کشورهای مشترک‌المنافع، ریاست دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای در وزارت امور خارجه و همچنین ریاست دبیر خانه همکاری‌های اقتصادی سه‌جانبه اشاره کرد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه