اخبار داغ

مدیرکل استاندارد در جلسه علنی شورای شهر یزد:

دو سوم واحدهای صنعتی استان یزد فاقد استاندارد هستند

دو سوم واحدهای صنعتی استان یزد فاقد استاندارد هستند
ماجدی با اشاره به بند 24 سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط رهبرمعظم انقلاب اظهار داشت: ایشان از استاندارد خواستند که پوشش استاندارد به کل کالاها گسترش داده شود که متاسفانه هنوز در استان یزد، دو سوم واحدهای صنعتی فاقد استاندارد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از یزدامروز؛ مدیرکل استاندارد استان یزد در جلسه علنی شورای شهر یزد با بیان اینکه بر اساس نظر سنجی صورت گرفته در سال گذشته تنها 60 درصد مردم استان با مقوله استاندارد آشنایی داشتند گفت: البته اگر در این آمار تعداد افراد تحصیلکرده را کنار بگذاریم تنها 12 درصد از مردم عادی با این مقوله آشنایی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدامروز,

آرامش جامعه در گرو استفاده مردم از کالاهای استاندارد

, آرامش جامعه در گرو استفاده مردم از کالاهای استاندارد,

محمد حسین ماجدی اردکانی اضافه کرد: آرامش جامعه در گرو استفاده مردم از کالاهای استاندارد بوده و اولین حق از حقوق شهروندی بهره مندی از کالاهای استاندارد است.

,

ماجددی تصریح کرد: استاندارد دو بعد دارد یک بعد فرهنگی  و روانی که مردم باید به این علامت اطمینان داشته باشند و یکی هم بعد فنی که  تمام استانداردها نشانی از استانداردهای جهانی داشته و اغلب کالاهای استاندارد تولیدی در کشور باید در حد این استانداردها باشد اما اینکه چرا این امر محقق نمی شود این است که باید برای استانداردسازی و فرهنگ سازی استاندارد گام هایی جدی برداریم.

,

دو سوم واحدهای صنعتی استان فاقد استاندارد هستند

, دو سوم واحدهای صنعتی استان فاقد استاندارد هستند,

مدیرکل استاندارد استان  در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در استان یزد 3600واحد صنعتی فعال وجود دارد که تنها 836 واحد، پروانه کاربرد استاندارد دارند و بقیه یا شامل استاندارد اجباری نیستند یا کیفیت آن ها مورد تائید استاندارد نیست.

,

ماجدی با اشاره به بند 24 سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط رهبرمعظم انقلاب اظهار داشت: ایشان از استاندارد خواستند که پوشش استاندارد به کل کالاها گسترش داده شود که متاسفانه هنوز در استان یزد، دو سوم واحدهای صنعتی فاقد استاندارد است.

,

وی ادامه داد: 15 درصد کالاهای تولیدی در استان که زیر پوشش استاندارد قرار دارند همیشه استاندارد بوده و تحت هر شرایطی کالای استاندارد به مردم ارائه کردند اما 15 درصد واحدها وضعیت نامناسبی داشته و با اقداماتی نظیر تعلیق پروانه یا پلمپ واحد برای مدت کوتاهی استاندارد را رعایت کرده و مجددا استاندارد را نادیده می گیرند و 70 درصد واحدها شرایط استاندارد دارند اما به دلیل عواملی نظیر تامین مواد اولیه یا سرمایه در گردش نمی توانند به صورت جدی به مقوله کیفیت بپردازند.

,

ماجدی با اشاره به این مطلب که استاندارد در خدمت مدیریت شهری است و مدیریت شهری باید آن را به کار بگیرد گفت: اکثر شهر بازی و زمین های بازی در استان غیر استاندارد هستند و شهرداری یزد باید بهره برداران را ملزم به فراهم کردن شرایط استاندارد این دستگاه ها در کمترین زمان بکند البته مدارس و مهدکودک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

,

وی ادامه داد: با اینکه درفصل تابستان قرار داریم اما به خاطر حفظ جان مردم مجبور به پلمپ واحد های شهر بازی و دستگاه های بازی هستیم  چرا که علی رغم اعلام وجود نقیصه در این دستگاه ها در بهمن ماه سال گذشته هنوز تا به امروز نتوانستند پروانه استاندارد بگیرند.

,

ورود مدعی العموم به مبحث استاندارد سازی وسایل بازی و آسانسورها در یزد

, ورود مدعی العموم به مبحث استاندارد سازی وسایل بازی و آسانسورها در یزد,

ماجدی از ورود مدعی العموم به مبحث استاندارد سازی وسایل بازی و آسانسورها در یزد خبر داد وگفت: به کرارت در خصوص عدم استاندارد بودن آسانسور ها تذکر دادیم اما توجهی به این مسئله نشده و چون این دو موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است از دادستان درخواست ورود به این دو مبحث کردیم.

,

وی افزود: باوجود اینکه تنها 3 هزار آسانسور در یزد وجود دارد اما ماهانه 6 نفر در آسانسورها گیر می افتند که این اتفاق مخصوصا در اماکن عمومی مثل هتل ها زیبنده نیست و در ادارات دولتی نیز هیچ آسانسور استانداردی وجود ندارد. 

,

مدیرکل استاندارد یزد بزرگترین مشکل اداره متبوعش را تولید کالا در کارگاه های کوچک عنوان کرد و ابراز داشت: متاسفانه شهرداری یزد مصالح مورد نیاز خود مانند  موزائیک ها و جداول خیابان ها را از این قیبل کارگاه ها که فاقد استاندارد هستند خریداری می کند که امیدواریم این مجموعه با خرید از واحدهای دارای پروانه استاندارد که هزینه استاندارد را پرداخت می کنند حمایت خود را از استاندارد اعلام کند.

,

وضعیت نامناسب رستوران های یزد از نظر استاندارد

, وضعیت نامناسب رستوران های یزد از نظر استاندارد,

وی وضعیت رستوران های استان از نظر استاندارد را نامناسب دانست و اظهار داشت: تنها یک رستوران در استان دارای استانداردهای لازم بوده و درحال حاضر به عنوان الگوی کشوری معرفی شده است که این موضوع هم جان استفاده کنندگان و هم جان گردشگران را تهدید می کند و امیدواریم بتوانیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این اماکن را ساماندهی کنیم .

,

این مقام مسئول کپسول های آتش نشانی را از دیگر موارد تجهیزات غیر استاندارد بر شمرد و گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد امکان اینکه این  کپسول ها در مواقع حریق عمل نکند بالاست و این موضوع در دستورکار استاندارد قرار دارد.

,

ماجدی تصریح کرد: در زمینه استانداردسازی جایگاه های سوخت «سی ان جی» رتبه برترکشور را داریم و با اقدامات صورت گرفته خطرات انفجار و یا آتش سوزی را در این جایگاه ها با حداقل رساندیم

,

وی در پایان از شورای شهر درخواست کرد تا مجوز احداث دفتر استاندارد سازی را در مجموعه شهرداری یزد به منظور استاندارد سازی امور نیازمند به استاندارد در شهرداری مصوب کنند.

,

وی در پایان از شورای شهر درخواست کرد تا مجوز احداث دفتر استاندارد سازی را در مجموعه شهرداری یزد به منظور استاندارد سازی امور نیازمند به استاندارد در شهرداری مصوب کنند.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه