اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش خبر داد:

انعقاد قرارداد کشت هزار و 575 هکتار آفتابگردان و سویا در گالیکش

انعقاد قرارداد کشت هزار و 575 هکتار آفتابگردان و سویا در گالیکش
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش از انعقاد قرارداد کشت هزار و 575 هکتار آفتابگردان و سویا در تابستان امسال در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب الله زارع در گفت و گو با نیلکوه؛ با اعلام این خبر گفت: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از 375 هکتار قرارداد کشت آفتابگردان بهاره و تابستانه در شهرستان منعقدشده است که 230 هکتار آن کشت‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی افزود: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی خوداتکایی ۷۰ درصدی روغن و کنجاله است و در همین راستا حمایت از توسعه کشت و تولید دانه‌های روغنی سرلوحه جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش قرار دارد.

,

زارع تصریح کرد: برای این میزان کشت، 2.2 تن بذر از ارقام هایسان 25 و 33 و اسکار در بین کشاورزان توزیع‌شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش اظهار کرد: روغن آفتابگردان به علت داشتن مقدار زیادی اسید چرب غیراشباع لینولئیک از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و کنجاله به‌دست‌آمده نیز پس از روغن‌کشی به علت داشتن پروتئین بالا به‌عنوان مکمل در برنامه‌های غذایی طیور و دام مورداستفاده قرار می‌گیرد.

,

انعقاد قرارداد کشت 1200 هکتار سویا در گالیکش

, انعقاد قرارداد کشت 1200 هکتار سویا در گالیکش,

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از هزار و200 هکتار قرارداد کشت سویا در این شهرستان منعقدشده است که 120 هکتار آن کشت‌شده است.

,

او گفت: توسعه کشت دانه‌های روغنی به‌ویژه سویا جزو برنامه‌های اولویت‌دار و شاخص این مدیریت بوده و مروجان و کارشناسان ترویج با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین روش‌های آموزشی ازجمله برگزاری کارگاه‌های فنی و آموزش سر مزرعه و همچنین آموزش‌های انفرادی برای افزایش سطح زیر کشت این محصول تلاش می‌کنند.

,

وی افزود: تاکنون بیش از 65 تن بذر سویا از ارقام کتول و سامان در بین کشاورزان توزیع‌شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه