اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

مکانیزم مناسبی برای بکارگیری معلم در مدارس غیرانتفاعی اتخاذ نشده است /ضرورت مراقبت در جذب معلمین دینی و قرآنی

مکانیزم مناسبی برای بکارگیری معلم در مدارس غیرانتفاعی اتخاذ نشده است /ضرورت  مراقبت در جذب معلمین دینی و قرآنی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:عواقب مدارس غیر انتفاعی به علت اینکه مکانیزم خوبی برای جذب معلم اتخاذ نشده معلوم نیست زیرا ورود هر کس به چنین مدارسی آزاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با راه آرمان اظهار داشت: در اسلام کودک آزاری حرام است و اگر کسی چنین فعلی را انجام دهد با او برخورد قاطع خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: بنابراین ما باید باورهای دینی و فرهنگی خود را  که حتی در مسلک ایرانیت مضموم بوده و تاریخ گواه آن است درست جا بیندازیم .

,

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش به ازاء هر 96 دانش آموز یک مربی پرورشی داشته باشیم، افزود:  در حال حاضر به ازاء هر 300 دانش آموز یک مربی پرورشی داریم  وقتی این مورد وجود داشته باشد یعنی پرورش تعطیل شده و به جای آن مشاور گذاشته شده است که باز برای هر 120 نفر می بایست یک مشاور می بود که متاسفانه می بینیم چند برابر این تعداد  دانش آموز را با یک مشاور داریم لذا مشاوره  نیز تعطیل است.

,

زاهدی ادامه داد: عواقب مدارس غیر انتفاعی به علت اینکه مکانیزم خوبی برای جذب معلم اتخاذ نشده معلوم نیست زیرا ورود هر کس به چنین مدارسی آزاد است.

,

وی بیان کرد: بنابراین اگر باورهای فرهنگی و دینی خود را بتوانیم در جامعه تقویت کنیم و  همچنین قوانینی که در جامعه وجود دارد درست انجام دهیم من باور دارم که چنین اتفاقاتی پیش نخواهد آمد .

,

زاهدی با اشاره به اتفاف رخ داده در مدرسه غیر انتفاعی غرب تهران،  اذعان داشت: ممکن است چنین مدارسی در کشور زیاد باشد که  حتی یک مورد آن می تواند اثرات منفی در جامعه و افکار عمومی و فرزندان  ما بگذارد که معلم را همیشه سرمشق و الگوی خود قرار می دهند.

,

وی تصریح کرد: حتی گاهی اوقات شده که دانش آموزان معلمین را بیشتر از پدر و مادر خود به عنوان یک الگو قبول دارند که اگر تصوری ناروا در ذهن بچه ها شکل گیرد آنها دیگر چه کسی را می توانند الگو قرار دهند و به آن اعتماد کنند.

,

زاهدی در ادامه خاطرنشان کرد: پس یک مورد هم زیاد است که این مسئله در سال های  اخیر به واقع بدترین نوعی بوده که گزارش شده است که باید در حوزه دین فرهنگ سازی شود.

,

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید رسانه ملی و سایر رسانه ها در این رابطه کار کنند ، کتب درسی باید اصلاح شوند و نسبت به جذب معلمین قرآنی و دینی مراقبت جدی شود.

,

وی بیان داشت: نباید به مربی قرآن به عنوان یک حرفه نگاه شود بلکه او باید عاشق کارش باشد و بداند که این دانش آموز چشم امید و آینده خود را به او دوخته است تا  بتواند مسیر آینده اش را ترسیم کند و همین طور برای انتخاب مربی پرورشی و مشاور نیز  باید اتمام جدی به خرج دهیم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه