اخبار داغ

تحلیلگر مسائل خاورمیانه:

حضور فرانسه، سند ناتوانی عربستان و هم پیمانانش در حمله به یمن است

حضور فرانسه، سند ناتوانی عربستان و هم پیمانانش در حمله به یمن است
تحلیلگر مسائل خاورمیانه گفت: علت حضور فرانسه اعتراف عملی به ناتوانی عربستان در حمله به یمن است،‌ هزینه های که از جیب مردم عربستان و همچنین سلاح‌های اهدایی به عربستان هیچ گونه کمکی به در راستای رسیدن به اهدافشان نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بجستان نیوز به اتفاقات اخیر یمن پرداخت و اظهار کرد: عربستان به اتفاق هم پیمانانش طی چند ماه گذشته نتوانستند ضرباتی به یمن بزنند از این رو تصمیم گرفتند تا از طریق کامل کردن محاصره یمن یعنی در واقع بستن اصلی ترین گلوگاه دریافت برخی از کمک های پراکننده بین المللی به مردم یمن را مسدود کنند و دوم از بندر الحدیده به عنوان پایگاهی اشغال صنعا پایتخت یمن استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان نیوز,

 

,

وی ادامه داد: همچنین عربستانی ها و اماراتی ها به دنبال این هستند دسترسی مردم یمن را به دریای سرخ که میتواند خطر ساز برای اسرائیل باشد، را مسدود کنند. طی ماه گذشته هر چه تلاش کردند، نتیجه نداد چرا که موانع عمده‌ای بر سر راهشان وجود دارد، یکی جمعیت دو میلیونی الحدیده، جمعیتی که همه طرفداران جنبش انصار الله  و در واقع مخالف عربستان، امارات و کشورهای غربی هستند.

,

 

,

سفیر اسبق ایران در لیبی اذعان کرد: عید فطر امسال شاهد بزرگترین اجتماع نماز گذاران در شهر الحدیده بودیم و همه علیه عربستان و امارات و کشورهای غربی شعار دادند.

,

 

,

وی ادامه داد: دومین مانع پیش روی عربستانی ها توان عملیاتی ارتش یمن و جنبش انصار الله است که توان این را دارند در دریا ضرباتی بر ناو و کشتی های آنها وارد کنند و در قدم بعد توان موشکی که یمن از آن برخوردار است، ضمن عملکرد بازدارنده ای و توان این را دارند که پایتخت عربستان و امارت را مورد حملات موشکی قرار دهند و این توانمند مندی مانع عمده ای در راه متجاوزان به یمن است.

,

 

,

قناد باشی به علت حضور فرانسه پرداخت و تصریح کرد: علت حضور فرانسه اعتراف عملی به این است عربستان به تنهایی نمیتواند در برابر یمن پیروز شود،‌ هزینه های که از جیب مردم عربستان و همچنین سلاح‌های اهدایی به عربستان هیچ گونه کمکی در راستای رسیدن به اهدافشان نکرده است.

,

 

,

وی ادامه داد: جنگ یمن یک جنگ وکالتی بود و در حال حاضر طرف های اصلی وارد ماجرا می شوند و عملا با حضور خود اعتراف می کنند که سلاح های اهدایی آنان از طریق عربستان و امارات هستند که بتوانند یک عملیات کوچکی در حد گرفتن الحدیده در برابر مردمی که  سه سال از محاصره رو اجرا بکنند.

,

 

,

تحلیلگر مسائل خاورمیانه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر مشخص شدن هم پیمانان عربستان  در حمله به یمن این گونه اذعان کرد: عربستان طی سه سال گذشته ضمن گرفتن سلاح ها از نیرو های نظامی برخی کشورها(سودان و مغرب) نیز علنن استفاده کرد ولی برخی کشور های دیگر به دلیل مخالف های مردمی پنهانی کمک می کنند بعضا پاکستانی ها و کشورهای آفریقای اسلامی میزان کمک‌های شناور داشتند و همچنین در بمباران یمن از خلبان های اسرائیلی و امریکایی استفاده کردند، اما در حال حاضر کشورهای دنیا  بیشتر برای ایجاد روحیه حضور دارند و خوب میدانند اگر وارد جنگ شوند تلفات خواهند داد.

,

 

,

قناد باشی آینده یمن را این گونه تحلیل کرد: در۳ سال گذشته دقیقا راهنمایی خوبی است برای اینکه ما آینده رو پیش بینی کنیم عربستان هر چه در توان داشته وارد عرصه جنگ یمن کرده است و لذا آینده هم همین خواهد بود بطوری که  حضور غربی ها که از نظر مردم یمن کافر هستند و بویی از اسلام نبرده اند انگیزه یمنی ها را برای جنگیدن بیشتر می کند در درون یمن کسانی که وابسطه به وهابیت، کمک می کردن تا عربستان وارد یمن بشود امروز زمانی که بحث مسیحی ها میشود طبیعتا انگیزه یمنی ها برای جنگیدن بیشتر میشود و این بسیار به نفع جنبش انصارالله است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه