اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

کاهش 85 درصدی اعتبارات تبلیغات اسلامی زنجان / ۱۱۴۶ فعالیت در طرح مقام سازی آسیب های اجتماعی زنجان اجرا شد

کاهش 85 درصدی اعتبارات  تبلیغات اسلامی زنجان / ۱۱۴۶ فعالیت در طرح مقام سازی آسیب های اجتماعی زنجان اجرا شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در سال گذشته اعتبار اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با کاهش 85 درصدی مواجه بود و تنها 60 میلیون تومان به این حوزه اختصاص یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مسعود صفی یاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی،اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی مولود و برخواسته از متن انقلاب اسلامی است که دارای ماموریت ها و راهبردهای ویژه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی ادامه داد: رویکرد حکیمانه امام خمینی (ره) موجب تاسیس این سازمان در راستای ساماندهی تبلیغات اسلامی و ترویج فرهنگ دینی متناسب با آرمان های انقلاب اسلامی بود.

,

این مسئول بیان داشت: آنچه که حضرت امام خمینی (ره) در قامت تبلیغات اسلامی از نهاد فرهنگی مطالبه کردند، باز کردن نقاط کور و مجهول در چارچوب اسلام ناب محمدی بود.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در چارچوب تعیین شده ماموریت های خود را انجام می دهد، افزود: تبلیغات دینی و دفاع از اصول و آرمان های انقلاب اسلامی این سازمان ماموریت های خود را انجام می دهد.

,

حجت الاسلام صفی یاری ادامه داد: در سال گذشته کار ویژه مقاوم سازی اجتماعی در زمینه آسیب های اجتماعی انجام شد و رویکردهای فراگیر نیز در این زمینه از سال 95 آغاز شد.

,

وی با بیان اینکه در هفت نقطه شهر زنجان این کار ویژه انجام شد، افزود: 70 جلسه و کارگروه در این زمینه برگزار شد تا با شناخت کافی وارد مناطق شویم که جدول برنامه ای متناسب با هر نقطه هدف تعریف شد.

,

این مقام مسئول اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی،نقاط بحرانی و خشونت را به عنوان آسیب های اجتماعی اولویت دار استان زنجان برشمرد و گفت: تفاهم نامه هایی با سازمان های مختلف منعقد شد تا  از استعداد دستگاه های اجرایی برای اجرای برنامه ها استفاده شود.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: پایگاه های آسیب های اجتماعی در مناطق، اسلام آباد، نجف آباد، کوی وحدت، فاطمیه، چمران،سایان و کوی شهدا راه اندازی شد.

,

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اینکه در هر منطقه بسته های ویژه ای اجرایی شد، افزود: با توجه به میزان اعتبارات، برنامه ها انجام شد.

,

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 146 فعالیت در دوره اول طرح آسیب های اجتماعی در زنجان انجام شد.، افزود: یک ریال از این اعتبارات در جای دیگری هزینه نشد .

,

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه در ابتدای برنامه ریزی سال گذشته قول 900 فعالیت با 100 درصد اعتبار داده شد، افزود: با 45 درصد اعتبار مصوب،بالغ بر یک هزار برنامه اجرایی شد.

,

وی افزود: از این تعداد فعالیت 220 فعالیت در حوزه تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق انجام شد و در حوزه های دیگر نیز فعالیت های مختلفی انجام شد.

,

این مسئول بیان داشت: از نسخه های حوزه دین در فعالیت های پایگاه های اجتماعی استفاده شد و 65 فعالیت در موضوع خشونت به عنوان اولویت استان انجام شد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه 612 فعالیت در حوزه حاشیه نشینی اجرایی شد و ویژه فعالیت ها نیز در زمینه ساماندهی، آموزشی، تربیتی و آموزشی مورد توجه در این برنامه بود.

,

حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان کرد: تفاهم نامه دو جانبه و سه جانبه در فضای آسیب های اجتماعی در برش استانی به منظور پیشگیری از اعتیاد در جامعه منعقد شد که 96 کارگاه پیشگیری و مقابله با اعتیاد با رویکرد مسجد محور انجام شد.

,

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره هئیات مذهبی استان زنجان، گفت: انتخابات جدید جمعیت بانوان فرهیخته استان با کارگاه ها برگزار شد.

,

این مسئول از راه اندازی مجمع اساتید گفتمان دینی در استان زنجان خبرداد و بیان داشت: راه اندازی مجمع خیرین قرآنی از دیگر فعالیت های استان در سال گذشته بود.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: ادغام موسسات قرآنی از فعالیتهای مهم کشور بود که هئیت رسیدگی در این زمینه تشکیل شد که دبیرخانه این هئیت در استان زنجان راه اندازی شد.

,

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه 63 تشکل قرآنی فعال در استان زنجان فعالیت می کنند، افزود: سیزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حفاظ استان زنجان نیز در سال گذشته برگزار شد.

,

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره داور قرآنی، افزود: دوره تخصصی مدرس سبک زندگی نیز در سال گذشته برگزار شد.

,

این مسئول از استقرار 67 روحانی در نقاط و  روستاهای پر جمعیت استان خبرداد و گفت: همه فعالیت های روستا از دریچه روحانی مستقر انجام می شود.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: 42 هزار و 217 فعالیت از سوی این روحانیون مستقر در سال گذشته برگزار شد.

,

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه در سال گذشته 74 هزار و 250 نفر تبلیغ در حوزه اعزام مبلغ و مبلغه انجام شد و منبرهای وعظ و خطابه با برنامه های آموزشی و تربیتی اجرایی شد.

,

وی با اشاره به ارائه آموزش های تخصصی اقشار تاثیرگذاردر استان زنجان، گفت: 4 هزار و 968 نفر از این آموزش ها استفاده کردند.

,

این مسئول بیان داشت: در سال گذشته اعتبار اداره کل با کاهش 85 درصدی مواجه بود و تنها 60 میلیون تومان به این حوزه اختصاص یافت.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی رتبه اول را کسب کرد،افزود: 228 کارگاه سبک زندگی قرآنی و اسلامی در سال گذشته برگزار شد.

,

حجت الاسلام صفی یاری از شرکت 10 هزار نفر در دوره های عمومی قرآن کریم در استان زنجان خبرداد و گفت: 400 مورد فعالیت مرتبط با قرآن در سال گذشته اجرایی شد.

,

وی افزود: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان زنجان از ستادهای مهم سیاست گذاری است که 38 جلسه برگزار شد.

,

این مسئول بیان داشت: سامانه طوبی به منظور ساماندهی هئیت های مذهبی استان زنجان فعالیت خود را انجام داد و یک هزار و 110 هئیت مذهبی و یک هزار و 420 مداح در این سامانه ثبت نام کردند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: در حوزه محصولات فرهنگی و تبلیغی 7 هزار بروشور در مسائل مختلف توزیع شد.

,

حجت الاسلام صفی یاری از چاپ کتاب تربیت نسل نمازگزار خبرداد و گفت: امسال این کتاب توزیع می شود.

,

وی از احداث 4 خانه عالم خبرداد و گفت: 20 خانه عالم نیز از اعتبار سال گذشته تجهیز و تعمیر شدند.//ن

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه