اخبار داغ

وضعیت نگران کننده ذخیره‌سازی گندم در بندرعباس؛

برکت زرین هرمزگان بی جا و مکان است/جای خالی سیلو های گندم در قطب اقتصاد کشور!

برکت زرین هرمزگان بی جا و مکان است/جای خالی سیلو های گندم در قطب اقتصاد کشور!
جای خالی سیلو های ذخیره گندم در سطح استان هرمزگان پس از گذشت سال ها، تبدیل به یکی از ضعف های زیرساختی در صنعت کشاورزی استان شده که تأثیرات سؤ بر صادرات، واردات و کیفیت محصولات بر جای گذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده، اولین شرط توسعه هر جامه ای ایجاد زیر ساخت های لازم و توسعه صنایع آن منطقه است و استان هرمزگان، یکی از مناطق توسعه یافته کشور به شمار می رود که به واسطه ظرفیت هایی همچون اسکله، صنایع فولادی و پالایشگاه های متعدد این منطقه را تبدیل به درگاه اقتصادی کشور کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

استان هرمزگان پنجمین استان درآمدزا کشور است و بزرگترین بندر تجاری کشور در این منطقه بوده که از آن به عنوان پیشانی اقتصادی کشور و دروازه طلایی تجارت نام می برند و اینکه یکی از مدرن ترین پالایشگاه های نفت کشور در این منطقه بوده نشان از پتانسیل بالای این استان است.

,

استان هرمزگان ظرفیت های بسیاری در زمینه ها مختلف ازجمله کشاورزی و صادرات تولیدات کشاورزی به دلیل همجواری با کشور های حاشیه خلیج فارس دارد که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

,

برکت زرین هرمزگان بی جا و مکان است

, برکت زرین هرمزگان بی جا و مکان است, برکت زرین هرمزگان بی جا و مکان است,

در فرهنگ ما ایرانی ها یکی از مهم ترین برکات الهی گندم است که مردم هرمزگان بسیار پایبند به اعتقادات بومی خود هستند و توجه و ارزش قائل شدن به زرین خوشه ها که بخش قابل توجهی از سبد غذایی مردم را فراهم می کند باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.

,

, ,

جای خالی سیلو های ذخیره گندم در بندرعباس

, جای خالی سیلو های ذخیره گندم در بندرعباس, جای خالی سیلو های ذخیره گندم در بندرعباس,

جای خالی سیلو های ذخیره گندم در سطح استان هرمزگان پس از گذشت سال ها، تبدیل به یکی از ضعف های زیرساختی در صنعت کشاورزی استان شده که تأثیرات سؤ بر صادرات، واردات و کیفیت محصولات بر جای گذاشته است.

,

یکی از تأثیرات مخرب نبود سیلوی ذخیره سازی گندم، بی میلی کشاورزان به کشت آن و کاهش تولید به دلیل نداشتن شرایط نگهداری در خود استان است.

,

ذخیره گندم در محل های غیر استاندارد باعث شده کنترل کیفی و بهداشتی به صورت مؤثر صورت نگیرد که این امر در گرفتن استاندارد های لازم برای صادر کردن گندم به کشور های دیگر مؤثر است.

,

آفت زدگی و افت کیفی گندم در سایه نبود محل نگهداری استاندارد از دیگر پیامد های نبود سیلوی گندم در استان است که باعث ایجاد بیماری های فراوانی در مصرف کنندگان می شود.

,

با توجه به مشکلات ذکر شده و سطح درآمد استان از صنایع خود، احداث چند سیلوی ذخیره استاندارد گندم چندان کار مشکلی نیست که با احداث آن می توان تولید این محصول کلیدی را در سطح استان و کشور افزایش داد.

,

, ,

انتقاد رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان از وزیر جهاد کشاورزی

, انتقاد رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان از وزیر جهاد کشاورزی, انتقاد رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان از وزیر جهاد کشاورزی,

احمد مرادی، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان با اشاره به نبود سیلوی گندم در بندرعباس، اظهار کرد: شرایط نگهداری گندم در بندر شهید رجایی مناسب نیست.

,

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در ادامه بیان کرد:  وزیر جهاد کشاورزی زحمت امضاء برای ایجاد سیلوی گندم در مرکز استان را به خود نداده است.

,

نبود سیلو مهم‌ترین مشکل تکمیل زنجیره تولید گندم در بندرعباس

, نبود سیلو مهم‌ترین مشکل تکمیل زنجیره تولید گندم در بندرعباس, نبود سیلو مهم‌ترین مشکل تکمیل زنجیره تولید گندم در بندرعباس,

احمد پویافر، فرماندار بندرعباس گفت: نبود سیلو در بندرعباس مهم‌ترین مشکل در حفظ کیفیت و تکمیل زنجیره تولید گندم است

,

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه 70 درصد از 370 واحد نانوایی در بندرعباس از یارانه آرد استفاده می‌کنند، افزود: در هرمزگان 6 کارخانه آرد فعال و هزار و 102 واحد نانوایی وجود دارد.

,

, ,

امسال 9 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان هرمزگانی خریداری شده

, امسال 9 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان هرمزگانی خریداری شده, امسال 9 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان هرمزگانی خریداری شده,

مسعود دشوارگر، مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش کشور نیز، گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از 9 هزار و 500تن گندم از کشاورزان هرمزگانی خریداری شده است.

,

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش کشور پیش بینی کرد تا پایان فصل خرید ۵۵ هزارتن گندم در استان خریداری شود.

,

دشوارگر با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از ۱۰ فروردین آغاز شده است و تا تیرماه ادامه دارد، بیان کرد: امسال هر کیلوگرم گندم معمولی 1300 تومان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود و  نیاز ماهانه استان به آرد 14 هزار تن است.

,

گلایه عضو شورای شهر بندرعباس از نبود سیلوی گندم در هرمزگان

, گلایه عضو شورای شهر بندرعباس از نبود سیلوی گندم در هرمزگان, گلایه عضو شورای شهر بندرعباس از نبود سیلوی گندم در هرمزگان,

کیانوش جهانبخش، رئیس کمیسیون بهداشت،سلامت و خدمات شهری شورای شهر بندرعباس افزود: بحران بی آبی شدید درچند سال اخیر متاسفانه در هرمزگان باعث کاهش تولید گندم نسبت به سنوات گذشته شده و برای جبران گندم مورد نیاز به گندم های درجه پایین تری متوسل می شویم که از استان های دیگر وارد استان هرمزگان می شود.

,

عضو شورای شهر بندرعباس با اظهار نگرانی از شیوه نگهداری گندم های مورد نیاز در استان و نبود سیلوی گندم بندرعباس، بیان کرد: شیوه نگهداری و جایگاه گندم از وضعیت نامناسبی برخوردار است و اکنون گندم های مورد نیاز استان در انبارهای رو باز وفاقد هرنوع استاندارد ویا سالن بدون تهویه نگهداری می شود .

,

 

, ,

جهانبخش با بیان اینکه رطوبت هوا باعث کاهش کیفیت گندم و در نهایت آرد و نان تولیدی استان شده است، گفت:بر شیوه پخت وپز نان از لحاظ کیفی وکمی باید نظارتی ویژه صورت پذیرد ولازم است به مسئولین بهداشتی شهر بندرعباس واداره غله وسازمان صنعت معدن وتجارت تذکر داده شود تا بر سلامت مراحل نگهداری گندم ،آرد وپخت وپز نظارت بیشتری صورت پذیرد تا نان باکیفیت مطلوب تری به دست مردم برسد.

,

وی گفت: بنا به گزارشات مردمی وشاهدان عینی نگهداری گندم بصورت غیر اصولی وغیر بهداشتی بوده و متأسفانه مرحله شستشو درکارخانجات آرد نیز حذف شده که به دلیل استفاده از مواد نگهدارنده این موضوع می تواند مشکلات عدیده ی بهداشتی از جمله بیماریهای گوارشی را برای شهروندان ایجاد کند.

,

عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: این یک هشدار جدی است و توقع داریم مسئولان بهداشتی شهر ضمن بررسی ویژه نسبت به رفع این معضل اقدام عاجلی صورت دهند و ساخت سیلو های گندم با آینده نگری و استفاده از تکنولوژی روز و براساس ضوابط استاندارد و رعایت اصول بهداشتی با درنظر گرفتن جمعیت رو به افزایش شهر بندرعباس و استان هرمزگان در دستور کار قرار گیرد و با سرعت بیشتری نسبت به تکمیل این پروژه و تأمین اعتبار آن اقدام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه