اخبار داغ

استاد جامعه شناس دانشگاه تهران:

مردمی شدن دستگاه قضا بسیار ضروری است/ رسانه‌ها نباید دچار خودسانسوری شوند

مردمی شدن دستگاه قضا بسیار ضروری است/ رسانه‌ها نباید دچار خودسانسوری شوند
استاد جامعه شناس دانشگاه تهران گفت: رسانه‌ها نباید حوزه خصوصی افراد را آلودن کرده و به آن آسیب بزنند بدون اینکه در قبال آن پاسخگو باشند، رسانه‌ها نباید دچار خودسانسوری شوند نقد واقعیت‌ها هزینه دارد و همه افراد حاضر به پرداخت این هزینه نیستند، ما باید با رسانه ای کار کنیم که هزینه نقد و شناخت نادیده‌ها و ناگفته‌ها را بپردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ پرفسور ساروخانی، استاد علوم رسانه و استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در اولین همایش قوه قضائیع و رسانه در احیاء حقوق عامه در دادگستری قزوین اظهار کرد: مردمی شدن دستگاه قضا بسیار مهم است و استیفای حقوق مردم بسیار بجاست و توسعه پایدار بدون دستگاه قضا میسر نیست، زیرا ستون حرکت و پیشرفت جامعه ماست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
 
,
وی با اشاره به ضرورت تعامل دستگاه قضا و رسانه‌ها افزود: مبادا توجه ما به رسانه‌ها عاملی شود که امنیت و آبرو افراد تحت خطر قرار بگیرد، برای این موضوع رسانه ابتدا باید خود را به خوبی بشناسد.
,
 
,
مدیر گروه علمی تخصصی جامعه شناسی خانواده انجمن جامعه شناسی ایران اذعان کرد: رسانه‌ها امروز علمی شده و سازمان یافته تاثیرگذار شده اند و جهانی عمل می‌کنند و آزادی انسان را در مقابل زمان و مکان و فضا ایجاد کرده اند البته فراگیر هم شده اند.
,
 
,
وی با بیان اینکه رسانه‌ها از گهواره تا گور با ما همراه هستند، بیان کرد: دستگاه قضا باید بداند امروز با انسان رسانه ای ارتباط دارد که در هیچ عصری نظیر ندارد و رسانه قدرت بزرگی است که حتی توانسته تاریخ جهان را تغییر بدهد؛ بنابراین باید نوع ارتباط خود را با این رسانه تنظیم کند.
,
 
,
معاون موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی گفت: رسانه‌ها می‌توانند هم انتقال واقعیت داشته باشند یا در مورد واقعیت تحقیق کنند که این فضا برای دستگاه قضا بسیار مناسب و‌ کاربردی خواهد داشت.
,
 
,
وی درباره آسیب‌های رسانه تصریح کرد: متاسفانه امروز رسانه‌های ما به دلیل کثرت رسانه دچار رقابت زدگی و اقتصاد توجه شده اند و یکی از نگرانی‌های رسانه این است که مستمع نداشته باشد و در این شرایط رسانه برای جلب مشتری به بزرگنمایی و انتشار خلاف واقعیت می‌پردازد.
,
 
,
ساروخانی ابراز کرد: رسانه‌ها نباید حوزه خصوصی افراد را آلودن کرده و به آن آسیب بزنند بدون اینکه در قبال آن پاسخگو باشند، نباید رسانه‌ها دچار خودسانسوری شوند نقد واقعیت‌ها هزینه دارد و همه افراد حاضر به پرداخت این هزینه نیستند، ما باید با رسانه ای کار کنیم که هزینه نقد و شناخت نادیده‌ها و ناگفته‌ها را بپردازد.
,
 
,
وی با بیان اینکه رسانه باید از شانتاژ دوری کند، تصریح کرد: رسانه باید پاک و هوشمند و تحلیلگر و مسئولیت پذیر باشد و از فساد دوری کند، در نظام قضا باید منبع خبر به خوبی شناخته شود، قرار نیست هر خبری بدون شناخت لازم آبروی دستگاه‌ها و افراد زیر سوال ببرد.
,
 
,
استاد جامعه شناس دانشگاه تهران در پایان اذعان کرد: امیدوارم به جایگاهی دست پیدا کنیم که قزوین را به عنوان نمادی درنظر بگیریم که مدیریت علمی را در دستگاه قضای خود به کار می‌گیرد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه