اخبار داغ

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

ورود بیش از ۱۹۱ هزار فقره پرونده به دادگستری استان/تکریم ارباب رجوع اولویت دستگاه قضائی است

ورود بیش از ۱۹۱ هزار فقره پرونده به دادگستری استان/تکریم ارباب رجوع اولویت دستگاه قضائی است
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از ورود ۱۹۱ هزار و ۸۹۹ فقره پرونده به دادگستری استان خبر داد و گفت: از این تعداد پرونده 98 درصد مختومه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، صبح امروز جمعی از کارکنان دستگاه قضایی سیستان وبلوچستان به مناسبت هفته قوه قضائیه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای هفتم تیر اظهار کرد: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی برای خدمت رسانی مطلوب به مردم است و مسئولان باید قدردان این فرصت باشند و ارتباط بهتر و بیشتری را بامردم برقرار کنند.
 وی بیان کرد: نگاه به آمار و عملکرد و خدمات شورای قضایی حاکی از تلاش جهادگونه و شبانه روزی همکاران است که اگر فقط به وقت اداری محدود می بودند قطعا این عملکرد حاصل نمی شد.
وی گفت: در سال گذشته پرونده های وارده دادگستری و دادسرا و دادگاه های بخش و دادگاه تجدید نظر۱۹۱ هزار و ۸۹۹ پرونده وارد شده  است که ۵ درصد رشد را نسبت مدت سال قبل را نشان می‌دهد.
حمیدی گفت:  ۱۸۷ هزار پرونده مختومه شده است که در واقع ۹۸ درصد پرونده ها را نشان می‌دهد و هم اکنون ۴۳ هزار پرونده هم باقی مانده که در نوبت رسیدگی قرار دارند.
وی گفت: هم اینک 73 درصد ابلاغ های قضایی استان به طور الکترونیکی انجام می شود که نتیجه آن کاهش زمان پیگیری و هزینه هاست.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تکریم ارباب رجوع از باب تکریم انسانیت بیش از سایر دستگاه ها مورد توجه دستگاه قضایی است و مردم انتظار توجه بیشتر دارند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه