اخبار داغ

نظر ایران در اوپک تامین شد

نظر ایران در اوپک تامین شد
نماینده سابق ایران در اوپک با اشاره به نشست اخیر این سازمان گفت: خوشبختانه نظر ایران درخصوص تغییر نیافتن سهمیه ها و سقف تولید در اوپک تامین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علی خطیبی در مصاحبه با رادیو با اشاره به نشست اخیر اوپک افزود: نظر ایران این بود که هیچ گونه تغییری نباید در سقف و سهمیه تولید نفت اعضا ایجاد شود.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه در این تصمیم گیری نظر ایران درخصوص تغییر نیافتن سهمیه ها و سقف تولید در اوپک تامین شده است.

نماینده سابق ایران در اوپک از افزایش 600 هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک بدون تغییر در سهمیه‌ها و سقف تولید کشورهای عضو خبر داد و گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته میزان کاهش سهمیه تولید از سوی اوپک بجای 100 درصد معادل یک میلیون و 300 هزار بشکه نزدیک به 150 درصد کاهش تولید اعمال کرده که در تصمیم گیری انجام شده باید 50 درصد مازاد این کاهش تولید بازگشت داده شود.

وی افزود: بدون شک با تصمیم گیری صورت گرفته افزایش تولید بدون تغییر سهمیه و سقف تولید اتفاق خواهد افتاد.

خطیبی با بیان اینکه در تصمیم گیری اخیر اوپک کشورهایی که کمتر تولید کرده اند می توانند افزایش تولید داشته باشند، تصریح کرد: بر اساس این تصمیم گیری ممالکی که کمتر تولید کرده اند اگر توان تولید نداشته باشند می توانند با کشورهای عضو یا غیر عضو اوپک قراردادی برای تولید بسته و سهمیه خود را در قبال امتیاز به کشور دیگر واگذار کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بازار نفت هم اکنون در حالت تعادل و ثبات بسر می برد، گفت: قیمت هر بشکه نفت هم اکنون 70 تا 75 دلار است که با افزایش تولید 600 هزار بشکه تغییر چندانی در قیمت ها اتفاق نخواهد افتاد.

این کارشناس نفت و انرژی با اشاره به اینکه توافق مزبور در پائیز و زمستان سال جاری عملیاتی خواهد شد، افزود: همزمان با افزایش تولید، رشد تقاضا در بازار وجود خواهد داشت بنابراین این تغییر در بازار اثر چندانی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع: تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه