اخبار داغ

گزارش سی ‌و‌ هشتمین جلسه پارلمان شهری اصفهان؛

از تعجب رییس شورا برای اعتراض به پخش مسابقات فوتبال در شهر تا پوشش آقای خاص!

از تعجب رییس شورا برای اعتراض به پخش مسابقات فوتبال در شهر تا پوشش آقای خاص!
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان پخش مسابقات فوتبال از سوی شهرداری را در راستای سیاست های کل نظام برای ایجاد نشاط جمعی دانست و از اعتراض به آن اظهار تعجب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ فتح الله معین در سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به شهادت شهید بهشتی این روز را به تمامی خادمان قوه قضاییه تبریک گفت و اظهار کرد: امیدواریم با حضور این افراد شاهد فراهم شدن یک زندگی امن برای مردم باشیم چرا که با شکل گیری انقلاب اسلامی، تشکیلات قوه قضاییه با فراز و نشیب های زیادی شکل گرفته و ساختار آن دچار تغییراتی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی در ادامه در ارتباط با حادثه روز هفتم تیر یادآور شد: در این روز جمع زیادی از مسئولان نظام حضور داشتند و دشمنان در این شرایط تصور می کردند با شهادت این افراد، اداره کشور به مخاطره می افتد اما وحدت و همدلی مردم و مسئولان و حضور نمایندگان مجلسی که در فردای این حادثه با برآنکارد در مجلس حضور پیدا کردند تا جلسه از حد نصاب نیافتد نشان دادند که با انسجام مردم اتفاقی برای کشور نخواهد افتاد.

,

رییس شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه امروز نیز بیش از هر زمان دیگر نیازمند همان همدلی مردم و مسئولان هستیم گفت: اقدامات مضحکی همانند نفروختن کفش ورزشی به بازیکنان تیم ملی در عزم جمعی ملت تأثیر گذار نخواهد بود.

,

وی در ادامه به سالروز مبارزه با مواد مخدر پرداخت و عنوان کرد: جمهوری اسلامی همواره به طور جدی نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده هرچند جامعه جهانی این اقدامات را انسانی نمی داند اما از آنجایی که مهمترین گرایش های جوانان به مواد مخدر نبود تفریح، اشتغال و نشاط است باید در این زمینه هرچه بهتر تلاش کرد که برنامه های معاونت ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در همین راستا انجام گرفت.

,

معین برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال و عملکرد تیم ملی ایران در این مسابقات را نشانه ای از همبستگی و روحیه بخشی به مردم دانست و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری از تلاش های بازیکنان تیم ملی قدردانی کرد اما پخش این مسابقات از سوی شهرداری اصفهان، پس از کسب موافقت فرمانداری برای کسانی که دسترسی به تلویزیون ندارند باعث اعتراض عده ای از افراد در شهر اصفهان شد که مایه تعجب شخص بنده است.

,

وی با بیان اینکه ما افراد را برای تصدی در مسئولیت های شهرداری دست چین نمی کنیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه های کشور مثل خنداونه در بین مردم ضبط و پخش می شود و وقتی کل نظام با این رویکرد در حال تهیه برنامه به منظور ورحیه بخشی به مردم است، مدیریت شهری اصفهان نیز در همین مسیر حرکت می کند.

,

پور محمد شریعتی نیا، عضو شورای اسلامی به عنوان اولین ناطق میان دستور این جلسه با بیان اینکه اگر همه ما خود را شیعه امیرالمومنین (ع)می دانیم و در قضاوت های خود انصاف و منطق را رعایت کنیم، پیرو خوبی برای آن حضرت بوده ایم در غیر این صورت باید گفت تا خودمان را نساخته باشیم نمی توانیم جامعه را بسازیم.

,

عملکرد نامعلوم شهر اصفهان برای تعامل با خواهرخوانده ها

, عملکرد نامعلوم شهر اصفهان برای تعامل با خواهرخوانده ها, عملکرد نامعلوم شهر اصفهان برای تعامل با خواهرخوانده ها,

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به در دومین نطق میان دستور شورا به لزوم مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: این پدیده شوم پیامدهای بسیار شومی داشته که می طلبد تمامی دستگاه های اجرای برای بر رفع آسیب های این مسئله با ایجاد فضاهای پرنشاط و شاد اقدام کنند.

,

وی در ادامه به خواهرخوانندگی اصفهان با دیگر شهرهای جهان اشاره کرد و افزود: این موضوع پس از جنگ جهانی دوم مطرح شد تا صلح و آرامش پس از جنگ جهانی به دنیا برگردد بر همین اساس شهر اصفهان با 13 شهر دنیا قرارداد خواهرخواندگی دارد اما از ظرفیت های آن به خوبی استفاده نشده است بنابراین باید نوع تعامل با این شهرها به منظور رسیدن به یک مدل فرهنگی در سطح جهانی تعیین شود.

,

فریده روشن، با بیان اینکه طراحی و اجرای چند رخداد جهانی در دستور کار قرار گرفته، خاطرنشان کرد: اگرچه ساماندهی فضاهای فرهنگی به ده سال پیش برمی گردند هنوز هم با مشکلات زیادی مواجه شده و هدر رفت هزینه های زیادی را در پی داشته که باید کاهش تصدی گری شهرداری و افزایش حضور بخش خصوصی را درا این خصوص پیگیری کرد.

,

بی خبری سخنگوی شورا از لغو مجوز حوزه علمیه اصفهان برای تأسیس معدن در موته

, بی خبری سخنگوی شورا از لغو مجوز حوزه علمیه اصفهان برای تأسیس معدن در موته, بی خبری سخنگوی شورا از لغو مجوز حوزه علمیه اصفهان برای تأسیس معدن در موته,

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نطق خود به وضعیت مناطق حفاظت شده پرداخت و یادآور شد: فقر فرهنگی و مالی کمبود محیط بانان و شکار غیر مجاز و... باعث تشدید مشکلات زیادی شده و در این بین منطقه حفاظت شده موته یکی از مناطق مهمی است که طبق قانون هرگونه تصرف حتی کندن یک خار از آن غیرقانونی است در حالی که صدور مجوز معدن به حوزه علمیه اصفهان، واکنش کاوشگران زیست محیطی را به دنبال داشته چراکه اعتقاد دارند که ایجاد جاده برای این معدن موجب تسلط شکارچیان خواهد شد.

,

مهدی مقدری، در ادامه با بیان اینکه شاید برخی بر ما خورده بگیرند که موته و میمه چه ربطی به شما دارد، عنوان کرد: باید گفت با بروز ریزگردها در اصفهان با فعالیت های این معدن بر حجم این آلودگی ها خواهد افزود و نفس شهروندان را به شماره انداخته و تجاورز به این منطقه حفاظت شده زمینه ای برای تجاوز به دیگر مناطق خواهد شد.

,

این درحالی است که مجوز مذکور به تازگی از سوی اداره کل محیط زیست استان اصفهان لغو شده اما گویی سخنگوی شورای شهر همچنان از آن بی خبر است.

,

دیگر عضو شورا نیز در تذکر خود، لزوم گسترش گفتمان نشاط و شادی در بین مسئولان را ضروری دانست و گفت: جای تأسف است که یکی از راه های جلوگیری از افسردگی ایجاد شور و امید نشاط است اما برخی افراد با فراهم شدن آن مخالفت می کنند.

,

امیر احمد زندآور، در ادامه یکی از راه های سرزندگی را گسترش ورزش همگانی قلمداد کرد و افزود: نبود آشفتگی اجتماعی و امید به آینده یکی از شاخص های نشاط اجتماعی است.

,

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شورای اسلامی شهر اصفهان، بسیاری از پروژه های شهر را همچون کشتی های به گل نشسته ای دانست که به دلیل ناکارآمدی متوقف شده اند.
باغ رضوان، سازو کارهای خود را شفاف کند

,
,

علیرضا نصر اصفهانی، نائب رییس شورا هم در تذکر خود بار دیگر در طی فعالیت دوره پنج شورا به تعیین نشدن مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان و اداره آن از طریق سرپرستی انتقاد کرد و گفت: تاخیر در انتخاب مدیر باعث خسارت های زیادی به این نهاد انسان ساز می شود.

,

وی در خطاب به کارکنان سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان تصریح کرد: کارکنان باغ رضوان از بستگان متوفی درخواست مبلغی را به عنوان خیرات می کنند که در شرایط خاص روحی این افراد تلقی شده که پرداخت این مبلغ اجباری است در حالی که چنین نیست و باید برای آن، ساز و کار خاصی مشخص شود.

,

تاخیر ورود پور محمد شریعتی نیا، اصغر برشان، نصیر ملت، غیبت کورش خسروی و خروج عباسعلی جوادی از میانه جلسه علنی به عنوان اعضای شورا و تاخیر مرتضی طهرانی و پوشش مهدی مقدری، آقای خاص شورای شهر، که با پیراهن آستین کوتاه در یک جلسه رسمی حضور یافت، از دیگر نقاط قابل توجه این جلسه بود و لایحه خرید زمینی در منطقه ۱۲ برای راه اندازی ورزشگاه بزرگ شمال اصفهان و طرح پیشنهادی هفت نفر از اعضای شورا با عنوان طرح جامع زیباسازی شهر به اتفاق آرا و بدون بحث و تبادل نظر به تصویب رسیدند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه