اخبار داغ

گزارشی از صحن علنی شورای شهر تبریز؛

فرج‌قلیزاده: همه پول شهرداری را می‌خورند و 900 میلیارد برای ردیف عمرانی باقی می‌ماند/ روایت محمد‌زاده از تاثیر افزایش نرخ دلار در عدم تحقق برنامه‌ها

فرج‌قلیزاده: همه پول شهرداری را می‌خورند و 900 میلیارد برای ردیف عمرانی باقی می‌ماند/ روایت محمد‌زاده از تاثیر افزایش نرخ دلار در عدم تحقق برنامه‌ها
در جلسه امروز شورای شهر تبریز بررسی متمم بودجه 97 در دستور کار اعضاء قرار گرفت که اعداد خروجی از آن اختلاف نظر اعضاء را درپی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمدباقر بهشتی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تبریز در بررسی متمم بودجه سال 97 با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها درآمد شهرداری از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۶ به ۲ هزار میلیارد تومان در بودجه ۹۷ می‌رسد که بودجه جاری نزدیک به هزار میلیارد تومان و ۹۵۰ میلیارد آن بودجه عمرانی می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

فریدون بابایی‌اقدم دیگر عضو شورا در این رابطه عنوان کرد: اوایل سال ۹۲ نزدیک به چهار هزار پروانه توسط شهرداری صادر شده بود و امروز به هزار و هفتصد پروانه کاهش یافته که بخشی از این موضوع به دلیل مشکلات اقتصادی و رکود حاضر بر جامعه است.

,

وی ادامه داد: شنیده‌ام شهرداری منطقه چهار شش میلیارد تومان ماهانه حقوق پرداخت می‌کند و این عدد بسیار تعجب آور است، مگر چقدر یک منطقه می‌تواند درآمد داشته باشد که این حقوق را پرداخت کند.

,

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز یادآور شد: امروز می‌گویند شهرداری اراک و اصفهان برای پرداخت حقوق وام گرفته و می‌ترسیم بعدا ما هم دچار مشکل شویم.

,

در ادامه محمد فرج‌قلیزاده با بیان اینکه وقتی اعداد و ارقام با ما صحبت می‌کنند، می‌بینیم دو عدد غیرواقعی هستند، متذکر شد: بودجه ما به دو هزار میلیارد تومان کاهش یافته اما بودجه جاری افزایش داشته است، این اعداد نشان دهنده مریض بودن مجموعه است و ما مسئول درمان هستیم.

,

وی خاطرنشان ساخت: مگر ما نمی‌دانستیم باید وام‌ها را پس دهیم و یا از افزایش حقوق کارگران و رکود مسکن خبر نداشتیم؟ اگر خبر نداشتیم در مدیریت ما مشکل وجود دارد.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز با بیان اینکه همه پول شهرداری را می‌خوریم تا اینکه تنها ۹۰۰ میلیارد تومان برای بودجه عمرانی می‌ماند، تصریح کرد: مگر گفته نشد وام‌ها به صورت کلی تسویه شده پس امروز در مورد وام‌ها چه می‌گوییم؟!

,

وی اذعان داشت: فرض کنیم دلیل بروز تمام این اتفاقات بنده هستم اما باید به درمان اورژانسی این وضعیت بپردازیم؛ پنج ماه قبل گفته بودم علائم بحرانی است و اگر درمان نکنیم باید خودمان را برای تبعات بعدی آماده نماییم.

,

غلامحسین مسعودی ریحان دیگر عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تبریز با اعلام اینکه اگر مشکلات دیگر جامعه را نبینیم و تنها مشکلات شهرداری را مورد اشاره قرار دهیم درست نیست، توضیح داد: وقتی از کاهش رشد اقتصادی جامعه و صادرات و تحریم‌ها صحبت می‌کنیم، معلوم است رکود ساختمانی بر عملکرد شهرداری تاثیر می‌گذارد چراکه این مجموعه مجزا از جامعه نیست.

,

وی افزود: اگر در اقتصاد بحران نباشد و شهرداری مشکل داشته باشد باید متولی بازخواست شود اما باید قبول کنیم کل جامعه دارای مشکل است.

,

این عضو شورا بیان داشت: آقایان مسئولی که عین بودجه سال ۹۶ را برای سال ۹۷ آورده‌ا‌ند فکر نمی‌کنند دچار بحران بدتری خواهیم بود؟ اگر میخواهیم عاقلانه تصمیم بگیریم چرا امروز فریاد نمی‌زنیم که بودجه را اصلاح کنیم.

,

وی عدم توانایی شهرداری در فروش اموال خود را به فال نیک گرفت و اضافه کرد: شهرداری اگر هم اموال خود را به حراج گذاشته و خریداری نداشته است، حکایت از عملکرد خوب شهرداری دارد نه عملکرد بد!

,

شهرام دبیری نیز در توضیح علت پیشی گرفتن هزینه‌های جاری از عمرانی، گفت: برای قطار شهری ۲۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۱ میلیارد تومان بیشتر از تعهدمان پرداخت کرده‌ایم و این عدد به جای اینکه در هزینه عمرانی ثبت شود در هزینه جاری آمده و باعث استخراج این اعداد شده است.

,

در ادامه جلسه محرم محمدزاده، خزانه‌دار شورای شهر تبریز در واکنش به اظهارات فرج‌قلیزاده ابراز کرد: وقتی می‌گویند برنامه‌ریزی درست نیست خودِ شورا زیر سوال می‌رود، چه کسی می‌توانست برنامه ارائه دهد و بداند که دلار به هشت هزار تومان و سکه به سه میلیون تومان می‌رسد؟

,

وی تاکید داشت: اگر کسی صاحب فکر است برنامه‌اش را ارائه دهد و اگر عملی نشد بگوید من برنامه ارائه کردم واِلا حرف زدن بسیار راحت است!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه