اخبار داغ

حاشیه های حضور خانواده ها برای ثبت نام کلاس اولی ها در گنبد

حاشیه های حضور خانواده ها برای ثبت نام کلاس اولی ها در گنبد
با آغاز ثبت نام کلاس اولی ها در گنبدکاووس، شاهد برخی حواشی هستیم که البته شاید بتوان گفت در مواردی تنها به این شهرستان اختصاص ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، قصه از این قرار است که برخی از خانواده ها از ترس عدم ثبت نام فرزند خود در مدرسۀ مورد نظرشان، از شب قبل در جلوی درب مدارس حاضر شده اند و شب را در همان مکان گذرانده اند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه،, قابوس نامه،, ،,

QABOOSNAMEH 1

, QABOOSNAMEH 1,

خانواده های حاضر در مدارس به خبرنگار ما دلیل این حضور زود هنگام را محدود بودن سهمیه ثبت نام عنوان کردند و جالب اینجاست که اسامی این افراد که زودتر به مدرسه مراجعه کرده اند یادداشت شده بود و آنها به این خیال بودند که قرار است در اولویت ثبت نام قرار گیرند. حال اینکه مسئولین ثبت نام در مدارس نیز این لیست را ملاک ثبت نام قرا داده اند یا خیر الله اعلم!

,

در تماس یکی از شهروندان با قابوس نامه، گفته شد که ساعت 7 صبح با مراجعه به یکی دیگر از مدارس هیئت امنائی شهرستان،  با ازدحام جمعیت بالغ بر 150 نفری والدین مواجه شده است که برای ثبت نام فرزندانشان آمده بودند و این خانواده ها نیز بعضا یا از شب گذشته یا از ساعت 4 صبح در محل حضور داشتند!

,

در گفتگو با تعدادی از مادران حاضر در این مدارس عنوان شد که اغلب از سهمیه ای که برای ثبت نام این مدارس در نظر گرفته شده ناراضی هستند چرا که حدود 50 درصد تنها به فرهنگیان و خانواده های ایثارگر تعلق دارد و فرزندان دیگر مراجعین در اولویت بعدی آن هم در صورت وجود ظرفیت ثبت نام قرار دارند.

,

QABOOSNAMEH 2

, QABOOSNAMEH 2,

هر چند باید گفت در مدارسی چون "شاهد" که باید خانواده ایثارگران در اولویت باشند می بینیم که این سهمیه به درستی در نظر گرفته نمی شود و در آنجا نیز به نوعی فرهنگیان  و یا برخی دیگر در اولویت هستند، چون در شرایط حاضر ممکن است خانواده ایثارگر چندانی نداشته باشیم !

,

این اظهار نظر یکی از مراجعین که علی رغم اینکه جزء خانوادۀ ایثارگران است فرزند وی را در مدرسه شاهد جزء لیست ذخیره نوشته اند، دلیلی بر این ادعاست.

,

برخی از خانواده ها معتقدند که رویکرد ثبت نام مدارس خاص و به ویژه هیئت امنائی به گونه ای است که مردم به سمت مدارس غیر انتفاعی سوق داده می شوند، در حالیکه توانایی مالی پرداخت شهریه این مدارس که عموما بالای 15 میلیون ریال برای هر دانش آموز است را ندارند.

,

برای رفع این ابهامات و دلیل ازدحام در ثبت نام کلاس اولی ها درمدارس با رئیس آموزش و پرورش تماس گرفته شد که متاسفانه به این تماس پاسخ داده نشد و ما انتظار داریم بزودی در این رابطه شفاف سازی که بتواند افکار عمومی را قانع کند انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه