اخبار داغ

به مناسبت ولادت امام رضا(ع) به راه افتاد

کاروان پیاده دانشجویان خراسان شمالی به مقصد حرم امام رئوف(ع)

کاروان پیاده دانشجویان خراسان شمالی به مقصد حرم امام رئوف(ع)
یک فعال دانشجویی خراسان شمالی گفت: امسال تعدادی نزدیک به 100 نفر که نیمی از آنها دانشجویان دانشگاه های استان هستند از 6 شهریور تا 16 شهریور حرکت پیاده خود را به سوی حرم امام رضا(ع) آغاز کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از دانشجویان بیدار خراسان شمالی ولادت امام رضا(ع) نزدیک می شود و دلهای عاشقان حرم آن بزرگوار در سینه طاقت ندارد، عده ای بار سفر می بندند و شب ولادت را از نزدیک به حضرت تبریک می گویند عده ای هم توفیق حضور فیزیکی نمی یابند اما دلها را روانه خانه دوست می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, دانشجویان بیدار خراسان شمالی, ولادت امام رضا(ع) نزدیک می شود و دلهای عاشقان حرم آن بزرگوار در سینه طاقت ندارد، عده ای بار سفر می بندند و شب ولادت را از نزدیک به حضرت تبریک می گویند عده ای هم توفیق حضور فیزیکی نمی یابند اما دلها را روانه خانه دوست می کنند.,

اما در این میان مردم خراسان شمالی که روزی خور سفره کرم این امام رئوف هستند بیش از بقیه بی تاب می شوند و سالهاست که چند روز مانده به ولادت مولایشان کاروان پیاده به راه می اندازند و با گذر از خانه و زندگی و زن و بچه قدم به مسیر عشق می نهند.

,

دانشجویان خراسان شمالی هم از این قاعده مستثنا نیستند و این چندمین سال است که خود را به دریای زائران پیاده امام رضا(ع) رسانده و با آنان همراه می شوند.

,

رضا علی آبادی از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه آزاد بجنورد که یکی از این زائران پیاده است جزئیات این عشق بازی را بیان می کند.

,

او در این باره می گوید: بیست سال است که کاروانی به نام «میثاق با ولایت» با حضور مردم ولایتمدار و دانشجویان انقلابی استان پای پیاده به حرم امام رضا(ع) مشرف می شوند.

,

وی ادامه می دهد: امسال نیز تعدادی نزدیک به 100 نفر که نیمی از آنها دانشجویان دانشگاه های استان هستند از 6 شهریور الی 16 شهریور حرکت پیاده خود را به سوی امام عشق آغاز کرده اند.

,

علی آبادی همچنین بیان می کند: این حرکت از حرم امام زاده سید عباس برادر امام رضا(ع) در بجنورد و مزار شهدای گمنامی که در جوار ایشان خاکسپاری شده اند آغاز شده است.

,

رضا علی آبادی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مراسم جمع کردن قشر جوان و دانشجو زیر پرچم محبت اهل بیت(ع) است گفت: هرشب در محل اسکان شبانه مراسم ذکر و دعا و برنامه های فرهنگی بصیرتی در جریان است.

,

وی زیبا ترین لحظه این حرکت مردمی و خودجوش را دیدن گنبد و بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) پس از خستگی ها و گرد و خاک خوردن های راهی طولانی بیان می کند و می گوید: لذت زیارت و وصال دوست تمام سختی ها را از یادت می برد.

,

بیشترین کاروان های پیاده که از جای جای استان خراسان شمالی و حتی دیگر استان ها به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند در ایام اربعین اباعبدالله الحسین(ع) و شهادت امام رضا(ع) انجام می شود.

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه