اخبار داغ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم مطرح کرد:

اهمیت مشارکت های اجتماعی و استفاده از ظرفیت های مردمی در کاهش جرم

اهمیت مشارکت های اجتماعی و استفاده از ظرفیت های مردمی در کاهش جرم
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با بیان اینکه 25 کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قم در جهت کاهش جرائم راه اندازی شده است، گفت: مشارکت های اجتماعی و استفاده از ظرفیت های مردمی در کاهش جرم اهمیت به سزایی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،حجت الاسلام عبدالمجید یزدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه انسان در مسیر خدمت باید مطیع خداوند باشد، گفت: اگر با چنین رویکردی قدم برداریم رضایت خلق خدا و خداوند را به دست می آوریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا,

وی ادامه داد: یکی از حوزه های مهم در قوه قضائیه، پیشگیری از جرم و فعالیت های فرهنگی در جهت ارتقای سطح آگاهی جامعه در قبال جرائم است که خوشبختانه در این معاونت فعالیت های گسترده ای در زمینه پیشگیری از جرائم صورت گرفته است.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم افزود: بخشی از رسالت های مهم معاونت اجتماعی و فرهنگی دادگستری از سوی تهران ابلاغ می شود، گفت: دادگستری هر یک از این برنامه های پیشگیرانه را به صورت نرم افزاری پیاده می کند.

,
,
,
,

وی اضافه کرد: در ارزیابی های صورت گرفته استان قم رتبه خوبی دارد و جزء 5 رتبه نخست کشوری در حوزه پیشگیری از جرائم قرار دارد.

,

حجت الاسلام یزدی با اشاره به اینکه پیشگیری ارزان تر از درمان است، بیان داشت:  پیشگیری از جرم و اصلاح مجرمان نقش مهمی در سلامت جامعه دارد، در عرصه پیشگیری مردم، مسئولان و رسانه ها باید مشارکت داشته باشند.

,

وی عنوان داشت: پیشگیری از جرم دارای بسترهای مختلفی است که نقطه آغازین آن، پیشگیری از گناه و معصیت در جامعه است و در نهایت با تخلفات مقابله می شود.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با  اشاره به اینکه هدف نخست قوه قضائیه در برابر تمام مشکلات و معضلات پیشگیری است، گفت: تخلفات شامل اعمالی است که با هدف و نیت جرم و جنایت انجام نمی‌شود، مانند تخلفاتی که منجر به تصادف می شود هر چند با این نوع تخلفات نیز برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: از نظر عقلی و دینی پیشگیری از اولویت بیشتری برخوردار است همچنین برخورد قضائی با مجرمان در جامعه موجب ارتقای امنیت و سلامت می شود که در این باره برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه نقش مهمی در کاهش جرم دارند.

,
,
,

حجت الاسلام یزدی با اشاره به اینکه مشارکت های اجتماعی و استفاده از ظرفیت های مردمی در کاهش جرم اهمیت به سزایی دارد، ابراز داشت: هر گونه گزارش و شکایت از دستگاه‌ها از طریق سامانه سجام به راحتی منعکس می شود و افراد می توانند با شماره 36707063 تماس برقرار و گزارش خود را مطرح کنند.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه