اخبار داغ

رئیس دادگستری شاهین شهر و میمه:

لزوم تبیین ابعاد مظلومیت و ترور شخصیت شهید بهشتی/ مردم به شایعات فضای مجازی دامن نزنند

لزوم تبیین ابعاد مظلومیت و ترور شخصیت شهید بهشتی/ مردم به شایعات فضای مجازی دامن نزنند
رئیس دادگستری شاهین شهر و میمه، با تأکید بر لزوم بررسی و تبیین مظلومیت و ترور شخصیت شهید بهشتی برای جلوگیری از تکرار این جفاها، گفت: همواره بر اساس عدالت درباره اقدامات دستگاه قضایی اظهار نظر کنیم و به خصوص در فضای مجازی به شایعات دامن نزنیم.‏
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ محمد باقری، ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد المهدی شاهین شهر، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و بزرگداشت مقام شهید آیت الله دکتر بهشتی در هفتم تیر سال 1360، اظهار کرد: افزون بر اقدامات بسیار اساسی شهید بهشتی و مبارزات قبل از انقلاب، اقدامات ایشان در دوران سه ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا زمان شهادتشان بسیار مؤثر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رییس دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه شهید بهشتی به معنای واقعی کلمه یک روحانی انقلابی، متعهد، متخصص، خدوم و بی اعتنا به جاذبه های پست و مقام بود، افزود: اوصاف ایشان را باید در کلام بزرگان جستجو کرد، امام خمینی(ره) فرمودند که « بهشتی یک ملت بود»  و در جای دیگر فرمودند که « شهادت بهشتی در مقابل مظلومیت او ناچیز بود».

,

وی در ادامه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره شهید بهشتی فرمودند که او در اوج احساسات نیز منطقی و متین بود، در جای دیگر شهید بهشتی را یک معیار و میزان برای مردم معرفی کردند، بنابراین لازم است تا اقدامات و مواضع چنین شخصیتی شناخته شود و رفتار افراد مختلف با ایشان و اتهامات وارده بر این شخصیت بزرگ و وضعیت حاکم بر آن دوران بررسی و تبیین شود.

,

استقلال قوه قضاییه هیچ منافاتی در تعامل سازنده با سایر قوا و نهادها ندارد

, استقلال قوه قضاییه هیچ منافاتی در تعامل سازنده با سایر قوا و نهادها ندارد,

باقری، بررسی مظلومیت و ترور شخصیت شهید بهشتی را برای جلوگیری از تکرار این جفاها در حق شخصیت های حقیقی و حقوقی در آینده لازم دانست و گفت: نقش محوری شهید بهشتی در تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی بسیار پررنگ است و باید توجه بیشتری به آن صورت گیرد.

,

رئیس دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه، معماری قوه قضاییه بر اساس مبانی اسلام با بهره گیری از ابزارهای روز را دومین اقدام شهید بهشتی از لحاظ درجه اهمیت دانست و ابراز کرد: اصل 156 قانون اساسی قوه قضاییه را یک قوه مستقل معرفی می کند که این استقلال جای بحث بسیار دارد.

,

وی با بیان اینکه استقلال قوه قضاییه هیچ منافاتی در تعامل سازنده با سایر قوا و نهادها ندارد، اظهار کرد: استقلال به معنای ستیز قوه قضاییه با سایر قوا نیست، از طرفی قوه قضاییه نمی تواند نسبت به اقدامات خلاف قانون سایر قوا و نهادها بی تفاوت باشد و چشم پوشی کند.

,

باقری، با اشاره به کمبود امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی، بیان کرد: فعالیت های قوه قضاییه گستره وسیعی را شامل می شود، همچنین حجم کار بالایی متوجه این قوه است و این بار بزرگی را بر دوش قوه نسبت به سایر ادارات شهرستان قرار داده است.

,

ورود بیش از 50 هزار پرونده به دادگستری شاهین شهر در سال 96

, ورود بیش از 50 هزار پرونده به دادگستری شاهین شهر در سال 96,

رئیس دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه، از رسیدگی به حدود 50 هزار پرونده در دادگستری شاهین شهر و میمه در سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود تحقق تنها 30 درصد چارت اداری و قضایی شهرستان سال گذشته بیش از 50 هزار پرونده وارد این دادگستری شده است که سرانه هر قاضی ماهیانه حدود 180 پرونده است.

,

وی با تاکید بر اینکه کمبودها رافع مسئولیت کارکنان و قضات دادگستری نیست خاطرنشان کرد: به طور متوسط و در ایام بسیار معمولی هر لحظه حدود 200 نفر مراجعه کننده به دادگستری شاهین شهر وجود دارد که این حجم ارباب رجوع قایل مقایسه با دیگر ادارات و سازمان ها نیست و کارکنان با تلاش شبانه روزی و خارج از وقت این بار سنگین را به دوش می کشند شوراهای حل اختلاف نیز مشابه چنین حجم بالای مراجعه کننده را دارند.

,

وی نوبت دهی اینترنتی، ثبت ابلاغ الکترونیک، راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و تلاش در جهت جذب نیروی قضایی و اداری را از جمله خدمات قوه قضاییه برای تسهیل امور مردم و رسیدگی به پرونده ها عنوان کرد و افزود: در کنار همه تلاش های نیروهای خدوم قوه قضاییه، قطعا نقاط ضعف هم در این مسیر وجود دارد و در صدد سرپوش گذاشتن بر نقاط ضعف نیستیم.

,

باقری، با استقبال از انتقادات سازنده و دلسوزانه مردم، ابراز کرد: ملاقات های عمومی با مردم و سامانه پیامکی می تواند بستر خوبی برای بیان انتقادات و نظرات مردم برای ارائه بهتر خدمات باشد.

,

سکوت حامیان جنایتکار اغتشاشات در برابر بزرگترین جنایت جهانی در یمن

, سکوت حامیان جنایتکار اغتشاشات در برابر بزرگترین جنایت جهانی در یمن,

رئیس دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به رسیدگی قانونی به پرونده معترف عامل به شهادت رساندن سه نفر از نیروهای انتظامی و یک نفر از نیروهای بسیج در اغتشاشات خیابان پاسداران تهران، بیان کرد: امروز در شرایطی هستیم که عده ای در داخل و خارج از کشور این قاتل سنگدل را شهید معرفی کرده و به دستگاه قضایی برای محاکمه چنین فردی توهین می کنند، همین حامیان فرد قاتل، نسبت به بزرگترین جنایات در جهان از جمله کشتار بی رحمانه زنان و کودکان یمنی ساکت هستند و اظهار نظری نمی کنند.

,

لزوم رعایت عدالت در گفتار و رفتار با اجتناب از دامن زدن به شایعات در فضای مجازی 

, لزوم رعایت عدالت در گفتار و رفتار با اجتناب از دامن زدن به شایعات در فضای مجازی ,

وی با دعوت مراجعه کنندگان به قوه قضاییه به رعایت عدالت در رفتار و گفتار، گفت: همانگونه که انتظار رعایت دقت و عدالت از دادگستری را داریم، خودمان هم بر اساس عدالت اظهار نظر و رفتار کنیم و در موضع گیری ها به خصوص در فضای مجازی به هر گفته ای بر اساس شایعات اعتماد نکنیم و بر اساس شنیده ها قضاوت نکنیم و به شایعات دامن نزنیم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه