اخبار داغ

جزئیات جدید از پرونده ایرانشهر

جزئیات جدید از پرونده ایرانشهر
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با تشریح جزئیات جدید از پرونده ایرانشهر گفت: شاکی‌ها با متهم پرونده ارتباط کاری داشته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی موحدی راد صبح امروز در نشست خبری پیرامون پرونده ایرانشهر اظهار کرد: تریبون مقدس نماز جمعه جای طرح مباحث منافی عفت نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه اشاعه فحشا منکر است، اضافه کرد: در زمانی که دستگاه قضایی به پرونده ورود کرده بود نباید موضوع به اینگونه مطرح می‌شد.

,

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ادامه داد: روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر نیز حق اظهار نظر در این زمینه نداشته و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد، از نظر قانون سایر دستگاه‌ها حق ورود به مفاد پرونده قضایی ندارند.

,

موحدی راد گفت: تاریخ تعرضات را یکی در دی‌ماه سال گذشته، یکی در اردیبهشت امسال و یکی را در خردادماه اعلام کرده‌اند، بعد از خطبه‌ها که علنی شده بود، از دو نفر قبلی که گفته بودند ما به پزشکی قانونی نمی‌رویم، یکی مراجعه کرد و اعلام آمادگی کرد، اما باز یک نفر دیگر حاضر نشد. از آن دو نفر که به پزشکی قانونی مراجعه کردند، در مورد یک نفر پزشکی قانونی اعلام کرده، هیچ تعرضی صورت نگرفته و مورد اذیت و آزار قرار نگرفته‌ و در سلامت کامل قرار دارد.

,

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان پزشکی قانونی، تجاوز به یکی دیگر از دختران را تأیید نکرده، اما رابطه جنسی تأیید شده، اما اینکه عنف بوده یا خیر را دستگاه قضایی باید تشخیص دهد.

,

موحدی راد مطرح کرد: در بحث منافی عفت و زنای به عنف باید بررسی شود با رضایت این ارتباط انجام شده و یا با اکراه سپس اقدامات نهایی انجام می‌شود، در این پرونده هم باید شماره تماس‌ها، پیامک‌ها و شبکه‌های فضای مجازی هر دو نفر بررسی شود تا میزان ارتباط شاکی و متهم تعیین شود.

,

وی تأکید کرد: این شاکی‌ها یا ارتباط کاری با متهم داشته‌اند یا قبلاً در محل کار، همکاری می‌کردند یا در حال حاضر آنجا شاغل هستند و ارتباط کاری تا حدودی بوده است، بعضی از این افراد تماس‌های تلفنی بسیار زیادی با متهم داشته‌اند که باید بررسی شود در حد عرف بوده و یا نامشروع بوده که دستگاه قضایی در حال بررسی است.

,

, ,

اجرای حکم پرونده لواط در ایرانشهر به زودی

, اجرای حکم پرونده لواط در ایرانشهر به زودی,

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به یک پرونده دیگر در ایرانشهر گفت: پرونده دیگری در ایرانشهر با عنوان لواط داریم که حکم صادر شده و در صورت اجازه ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور حکم در یکی از میادین بزرگ شهر ایرانشهر اجرا می‌شود، این حکم در دیوان عالی تأیید شده و آماده اجرا است.

,

موحدی راد ادامه داد: به دادستان ایرانشهر اعلام کردیم موضوع را در شورای تأمین شهرستان اعلام کنند، خودمان هم مکاتباتی با تهران  انجام داده‌ایم که اگر در این برهه از زمان تشخیص داده شود که این حکم در ملأعام اجرا شود بعد از هفته قوه قضائیه حکم را اجرا می‌کنیم.

,

وی بیان کرد: اگر حکم در ملأعام اجرا شود، یقین بدانید همین مدعیان دلسوز امروز که در جریان ایرانشهر مردم را به اعتراض و تجمع دعوت کردند مجموعه را تحت فشار قرار می‌دهد، کسانی که خارج‌نشین هستند دستشان به خون عزیزان این کشور آلوده است و امروز داعیه دلسوزتر از مادر هستند، لذا مردم ما باید هوشیار باشند و به این موارد توجه نکنند.

,

دستگیری یکی از کارمندان اداره ثبت چابهار

, دستگیری یکی از کارمندان اداره ثبت چابهار,

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان تشریح کرد: یکی از کارمندان اداره ثبت چابهار از طریق مهری که در اختیار داشته و نام کاربری مدیر اداره 63 قطعه زمین از اراضی دولتی را به نام اشخاص منتقل کرده‌ است و دو ماه است متهم اصلی بازداشت شده است.

,

هفتم تیرماه زمان رسیدگی به پرونده حسن شمشادی

, هفتم تیرماه زمان رسیدگی به پرونده حسن شمشادی,

موحی راد در پایان در مورد پرونده حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیما نیز گفت: حسن شمشادی خبرنگار صداوسیما که پیشتر خبری درباره خوردن گوشت گربه توسط مردم سیستان در فضای مجازی منتشر کرده بود هفتم تیرماه برای رسیدگی به پرونده خود و حضور در دادسرا به زاهدان سفر می‌کند و قرار است با حضور در شبکه هامون به طور رسمی از مردم این استان عذرخواهی کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه