اخبار داغ

افشای مدرسه‌داری برخی شخصیت‌های سیاسی

افشای مدرسه‌داری برخی شخصیت‌های سیاسی
معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در برابر مدارس لاکچری باید دولت موظف به حمایت از مدارس دولتی است، گفت: وقتی مسئولان مسیر خود و فرزندانشان را از مردم جدا می‌کنند جامعه دو قطبی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سحرخیز معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش درباره بعضی اتفاقات در مدارس غیردولتی از جمله دریافت شهریه‌های بالا و اردوهای خارج از کشور بدون مجوز آموزش‌وپرورش اظهار کرد:‌ مدارس اعم از دولتی و غیردولتی زیر نظر آموزش‌وپرورش هستند و آموزش‌وپرورش نیز یک دستگاه حاکمیتی است بر همین اساس باید توجه داشت برگزاری اردوی خارج از کشور یا دعوت از صاحب نظران در محیط مدرسه اگر با هدف ارتقای توانایی علمی و تربیتی دانش‌آموزان باشد جای نقد نیست اما اردوهای خارج از کشور حتما باید با مجوز آموزش‌وپرورش باشد و این وزارتخانه بر آن نظارت داشته باشد؛ از سوی دیگر ورود کارشناسان به مدارس باید به گونه‌ای باشد که هر فردی اجازه ورود به حریم مدارس را به عنوان سخنران یا صاحب نظر تعلیم و تربیت نداشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وزارت آموزش‌وپرورش , اردوهای خارج از کشور , مدارس,

وی افزود: برگزاری اردوی خارج از کشور باید در قالب شاخص‌هایی که مورد تایید معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است، باشد اما هم‌اکنون برخی مدارس غیردولتی در تبلیغات خود از برگزاری اردوهایی برای آموزش زبان در برخی کشورها از جمله امارات و انگلیس خبر می‌دهند و از آموزش‌وپرورش هم مجوز ندارند، اردویی که بدون مجوز برگزار می‌شود اگر با مشکلی مواجه شود چه کسی در قبال آن پاسخگو خواهد بود؟

,

معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ کارشناسان خارجی که در مدارس حاضر می‌شوند اگر بدون مجوز باشد مشخص نیست چه مطالبی بیان می‌کنند، آیا این مطالب براساس تعلیم و تربیت ایران و ارزش‌های حاکم برآن است یا خیر؟

,

سحرخیز با اشاره به اینکه می‌گویند تخلفات در تعداد معدودی از مدارس غیردولتی است اما این تعداد معدود در تهران هستند که سرنوشت آموزش‌وپرورش را رقم می‌زنند، افزود: علاوه بر تخلفاتی همچون برگزاری اردوهای خارج از کشور امروز شاهد تخلفاتی همچون آموزش زبان‌های بیگانه هستیم،‌چرا دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش این مسائل را با صراحت بیان نمی‌کند که در دوره ابتدایی اولویت نخست زبان مادری است. در شهر تهران به صورت فراوان مدارسی را داریم که به صورت علنی چند زبان خارجی را آموزش‌ می‌دهند و آنچه برای آموزش‌وپرورش دولتی ممنوع است در مدارس غیردولتی هم باید اجرا شود.

,

معاون سابق وزارت آموزش وپرورش بیان کرد: تولید محتوای درسی در کشور متمرکز است اما برخی مدارس غیردولتی برای پررنگ کردن یک درس به بعضی دروس دیگر مانند دینی، قرآن و فارسی بی توجهی می‌کنند و برنامه درسی را تغییر می‌دهند و ساعت برخی دروس‌ را افزایش و برخی را کاهش می‌دهند.

,

وی گفت:‌ برخی مدارس غیردولتی متعلق وزرای آموزش‌وپرورش، معاونین وزرا و شخصیت‌های سیاسی هستند که برخی در مجمع تشخیص مصلحت حضور دارند و برخی نمایندگان مجلس هستند و برای رد گم‌کنی مدرسه را به نام همسرشان زده‌اند و مجتمع‌های آموزشی ایجاد کرده‌اند.

,

سحرخیز بیان کرد: زمانی که در وزارتخانه بودم بررسی کردیم تعداد قابل توجهی از مدیران کل آموزش‌وپرورش مجوزهایی را در بحث مدارس آموزش از راه دور دارند چگونه ممکن است فرد هم مسئول باشد و هم مدرسه  داشته باشد و این یعنی رانت و شرایط به گونه‌ای می‌شود که به عوامل خود دستور می‌دهند دانش‌آموزان لازم را برای مدارسشان تامین کنند.

,

معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ می پذیریم که مدارس غیردولتی را باید فرهنگی‌ها اداره کنند اما مدارس لاکچری در تهران که شهریه را به بهانه‌های مختلف افزایش می‌دهند زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و آفت بزرگ کشور، حرکت در مسیر اشرافیت توسط مسئولان است وقتی مسئولان مسیر خود و بچه‌های خود را از سایر مردم جدا می‌کنند و در مسیر اشرافیت قرار می‌گیرند جامعه دو قطبی می‌شود.

, مدارس لاکچری,

وی ادامه داد: در مقابل مدارس لاکچری شاهد مدارس دولتی هستیم که کارنامه بچه‌ها را برای پرداخت کمک‌های مردمی گرو نگه می‌دارند و در شهرستان فردی می‌گفت روزی 30 هزار تومان درآمد دارم و 200 هزار تومان بابت کارنامه فرزندم از من مطالبه می‌کنند، مدارس دولتی به روزی افتاده‌اند که حتی طبقه متوسط جامعه فرزندش را در آنجا ثبت‌نام نمی‌کند.

,

سحرخیر بیان کرد:‌ مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برای حمایت از دانش‌آموزان مستعد طبقه متوسط و ضعیف جامعه فعالیت می‌کنند اما مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و این مسئله‌ای است که مسئولان باید نسبت به آن پاسخ دهند که در برابر مدارس لاکچری چرا نباید از مدارس تیزهوشان و مدارس دولتی حمایت کرد؟

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه