اخبار داغ

معاون رئیس جمهوری در نایین:

بی‌توجهی به دغدغه بیکاری یعنی افزایش تنش‌های امنیتی و اقتصادی/ حل مشکلات مردم فقط از طریق وام نیست

بی‌توجهی به دغدغه بیکاری یعنی افزایش تنش‌های امنیتی و اقتصادی/ حل مشکلات مردم فقط از طریق وام نیست
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: بی‌توجهی به دغدغه بیکاری یعنی افزایش تنش‌های امنیتی، اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سیدابوالفضل رضوی گفت: اشتغال مشکل اول کشور است و با ریشه کنی بیکاری در اصل با فساد، فحشا، ناامنی و سرقت مبارزه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی مسئله اشتغال را علاوه بر اقتصادی دغدغه‌ای سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: بی‌توجهی به دغدغه بیکاری یعنی افزایش تنش‌های امنیتی، اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان این‌که بیکاری سخت و مشکلاتی بر سر بی خانمانی می آورد اظهار کرد: روزی که در نایین برای ایجاد شغل، سرمایه گذاری صورت گرفت عده قلیلی سعی در منحرف کردن مردم و جلوگیری از مسیر اشتغال کردند که با همت خدا و مردم شرکت توسعه عمران و سپس سایر کارخانه ها راه اندازی شد و این جز با کمک مردم میسر نمی شد.

,
,
,

وی سرمایه فکری و اعتماد مردم را به عنوان بزرگترین گام در پیشبرد مسیر سرمایه گذاری دانست و افزود: مردم نایین باید در سرمایه گذاری ها همانند دهه های دهه های گذشته پیش قدم شوند چرا که امروز مسیر سرمایه گذاری بسیار آسان و راحت است.

,

رضوی گفت: با توجه به سهامداران شرکت پویانیستانک که بیش از 200 خانوار بودند در طرحی مشترک از محل اعتبارات صندوق کارآفرین امید برای تکمیل پروژه های آن وام 3 درصد مصوب شده است.

,

وی افزود: هر مقدار اعتبار برای اشتغال در روستاهای شهرستان های نایین و خوروبیابانک با کارمزد 6 درصد هیچ محدودیتی ندارد.

,

معاون رییس جمهور با اشاره به سنگ اندازی بانک ها در طرح های اشتغال روستایی تصریح نمود : بانکی حق ندارد سندروستایی و ملکی را از متقاضی اشتغال قبول نکند و خلاف قانون عمل کند، اگر بانکی در سطح استان اصفهان اعلام کند که سند روستایی یا ملکی یا مسکونی قبول نیست نشان از ضعف ما و قوه مقننه که بایستی مسئولان استان مشکلات در این زمینه را به ما گزارش یا خودشان برخورد کنند.

,

وی سند روستایی، سند ملک یا خانه روستایی، سفته، مشخص نمودن محل اجرای پروژه را از وثیقه برای دریافت وام اشتغال روستایی دانست.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سقف اعتبارات و تسهیلات افزود: متقاضیان می توانند تا سقف 150 میلیارد ریال می توانند وام درخواست کنند که 60 میلیارد ریال آن در اختیارات استان و از این مقدار به بالا در اختیار کمیته ملی است که وزیر کار، معاون توسعه روستایی، سازمان برنامه بودجه آن را تصویب می کنند.

,

رضوی افزود: برای وام‌های اشتغال روستایی تولیدی تا سه سال تنفس مشارکت تعیین شده و به طی شش سال اقساط تمام طرح‌ها باید پرداخت شود که تا امروز استان اصفهان سه میلیارد و 700 هزار ریال سهم دارد.

,

وی همچنین به تخصیص اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان تا سقف 400 میلیارد ریال با کارمزد 8 درصد و شرایط وثیقه آسان اشاره کرد.

,

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در ادامه گفت: مسئولان هر دو شهرستان باید فعالانه مردم را از شرایط وام آگاهی و اطلاع دهند.

,

وی اظهار کرد: اگر یک روستایی متقاضی وام باشد و سندی هم نداشته باشد شورا، فرماندار و بخشدار آن طرح را تایید کنند بانک تاییدیه آن را به عنوان وثیقه بپذیرد چرا که سرمایه گذاری باید آزاد باشد وباید منت کسانی را که چه فکری و چه معنوی سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد می کنند کشید.

,

رضوی در ادامه با اشاره به سهم اعتبار اشتغال روستایی در استان اصفهان گفت: بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال برای روستاهای استان اصفهان وام اشتغال زایی در نظر گرفته شده ولی در نایین و خوروبیابانک پروژه هایی که از امتیاز اشتغال پایدار برخوردار و پول زا باشند هر مقدار اعتباری که لازم است تخصیص می گیرد.

,

وی با بیان این‌که حفظ وحدت با حفظ حرمت افراد محقق می‌شود، گفت:‌ رفع دغدغه ایجاد اشتغال پایدار از دیگر اولویت‌های اجرایی کشور است که با مشارکت بخش خصوصی محقق می‌شود.

,

این مقام مسئول افزود: حل مشکلات مردم فقط از طریق وام نیست چرا که شرایط کسب و کار به ادارات نیز مرتبط است و برای فضای کسب و کار باید فضای نقد را گسترش دهیم.

,

وی با اشاره به تکریم ارباب رجوع واینکه فضای نقد باید در اختیار ارباب رجوع باشد بیان کرد: مسئولان ظرفیت خود را افزایش دهند تا مردم ما را انتقاد کنند.

,

رضوی خاطرنشان کرد: از یک سو بانک ها موظف اند ظرف ده روز تقاضای سرمایه گذاری را جواب بدهند و از طرفی متقاضی نیز موظفند ظرف یک ماه وثایق را به بانک دهد.

,

وی در پایان با اشاره به کمبود آب در روستاها و عدم آبیاری مناسب درختان در فصل تابستان گفت: اگر کسی متقاضی خرید تانکر جهت آب رسانی به روستاها و درختان است برای این مورد اعتباراتی در نظر گرفته شده است که متقاضیان به فرمانداری و شهرداران مراجعه کنند.

,

جلسه شورای اداری شهرستان با حضور حجت الاسلام سجادی امام جمعه نایین، دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، دکتر طباطبایی معاونت سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، پوربافرانی نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس، مهندس مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانداران اصفهان، نایین، نطنز و خور و بیابانک و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی و اعضای شوراهای شهر و روستا و دهیاران در سالن امام خمینی (ره) برگزار شد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه