اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفت گو با دانا:

کت و شلوار ایرانی می پوشم/ محصولات ایران رادیاتور دست کمی از نمونه های خارجی ندارد/ سالانه 25 میلیارد دلار کالای خارجی در کشور به فروش می رسد

کت و شلوار ایرانی می پوشم/ محصولات ایران رادیاتور دست کمی از نمونه های خارجی ندارد/ سالانه 25 میلیارد دلار کالای خارجی در کشور به فروش می رسد
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: کت و شلوار من مارک پوشاک سازان است که پارچه و دوختش خوب است و از کیفیتش نیز راضی هستم.
[

محمد رضا امیرحسنخانی نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفت وگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص نامگذاری سال جدید تحت عنوان " حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: دلیل اینکه مقام معظم رهبری سال را سال حمایت از کالای ایرانی گذاشتند مسائل اقتصادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, :,

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری در شعار امسال فقط مسئولین را خطاب قرار نداده اند بلکه مردم را هم خطاب کرده اند بالاخره وقتی ایشان به عنوان مرجع موضوعی را مطرح می کند و می فرمایند از کالای ایرانی حمایت شود بسیاری از افراد جامعه خرید کالای خارجی را جایز نمیداند و این بهترین حایت از تولید داخل می شود.

,

امیرحسنخانی در پاسخ به این سوال که در سال حمایت از کالای ایرانی چه محصول خارجی را کنار گذاشته و یک محصول ایرانی را خریداری کردید،گفت: معمولا کالای خارجی استفاده نمی کنم، اگر بعضی از محصولات لوازم خانگی خارجی که مشابه داخلی نداشته باشد یا مشابه داخلی کیفیت لازم را نداشته باشد از آنها استفاده می کنم، کت و شلوار من مارک پوشاک سازان است که پارچه و دوختش خوب است و از کیفیتش نیز راضی هستم.

,

وی درخصوص معرفی یک کالای ایرانی خوب به مردم، گفت: جنس های و کالاهای خوب ایرانی که قابل قبول و قابل مصرف است زیاد وجود دارد در حوزه لوازم خانگی ایرانی مانند یخچال، اجاق گاز و بخاری با محصولات خارجی قابل رقابت است  همچنین در حوزه رادیاتور، کارخانه ایران رادیاتور که پکیچ و رادیاتور تولید می کند قابل مقایسه با نمونه های خارجی آن در بازار است.

,

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس افزود: یکی از مشکلاتی که کشور با آن درگیر است نرخ بالای بیکاری در جوانان تحصیل کرده است که با حمایت از کالای ایرانی فضا و زیرساختهای برای اشتغال می توان ایجاد کرد.

,

سالانه 25میلیارد دلار کالای خارجی در کشور به فروش می رسد

, سالانه 25میلیارد دلار کالای خارجی در کشور به فروش می رسد,

وی ادامه داد: یکی از مشکلات واحد های تولیدی عدم وجود بازار مناسب است چرا که بسیاری از تولید کنندگان ما که کالاهای با کیفیت تولید می کنند اما با مشکل فروش مواجه هستند و از طرفی نیز سالانه 25میلیارد دلار کالای خارجی در کشور به فروش می رسد.

,

نایب رئیس کمیسیون اصل 90مجلس ادامه داد: با حمایت از کالای ایرانی نه تنها بحث اشتغال و مشکل بازار واحدهای تولیدی حل خواهد شد بلکه کیفیت آنها نیزافزایش پیدا می کند و بازار خارجی هم پیدا کند و با مصرف کالا در داخل کشور کمک می شود به اینکه نواقص آن نیز برطرف شود و کیفیتش بهبود پیدا کند و آن وقت است که به صاردات آن نیز می توان فکر کرد.

,

امیرحسنخانی با اشاره به اینکه با شعار دادن مشکل کارخانجات تولیدی حل نمی شود، تصریح کرد: دولت، دستگاه های مختلف و وزارتخانه ها باید مصداقی به سراغ کارخانجات تولیدی که دچار مشکل شده اند برودند و  مورد به مورد آنها را برسی کند تا متوجه شود مشکلشان چیست آیا مشکل وام دارند یا جنسشان کیفیت خوبی ندارد باید مصداقی به سراغشان بروند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه