اخبار داغ

پارک های شهر یاسوج نیازمند توجه بیشتر/مدیریت قوی راهکاری مفید برای توسعه زیرساخت های مهم شهری

پارک های شهر یاسوج نیازمند توجه بیشتر/مدیریت قوی راهکاری مفید برای توسعه زیرساخت های مهم شهری
آنچه پیدا است، بلاتکلیف ماندن الماس های زیبای پایتخت طبیعت ایران از پارک ولایت و غدیر گرفته تا مهروزی و ساحلی است که همگی آنان دچار یک لجام کستیخگی وافر شده اند و مسئولان امر نشان داده اند که هیچ برنامه ای مدونی برای آنان ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر دنا،شهر یاسوج یا همان پایتخت طبیعت ایران را همه شناخته و از زیبایی ها و توصیفات همه سخنها گفته اند و انعکاس داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر دنا،,

شهری با عمری 50ساله در پهنای زیبای کمربند سبز زاگرس، شهری که با داشتن زیبایی های متعدد خدادادی امروز یکی از راههای توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد در امر توسعه است،ولی نبود برخی زیر ساختهای مهم در چند سال اخیر توسعه متوازن آن را لنگ کرده که در این زمینه نیز معارضاتی وجود دارد.

,

, ,

یاسوج که در سالهالی اخیر به دلیل رشد فزاینده شهر نشینی و حاشیه نشینی در بسیاری از امورش حتی با داشتن بیشترین ظرفیت ها لنگ می زند، امروز نتوانسته آنچنان که باید و شاید با برنامه های ارائه شده مسئولان سابق و فعلی از این معضل و بن بست عبور کند.

,

 

,

پایتخت طبیعت ایران که امروز این لقب بزرگ را با خود یدک می کشد، به دلیل کج خلقی های گذشتگان در مضیقه و حتی حاشیه  های زیاد بوده و نتوانسته از آنها عبور کند.

,

 

,

 یاسوج به دلیل کوهستانی بودن از مواهب بزرگی برای توسعه گردشگری تابستانی و حتی زمستانی برخودار بوده که لازمه این امر نگاه متوازن و توسعه زیر ساختهای آن در امر پارک سازی است.یکی از موضوعاتی که مسئولان سابق و حتی فعلی به دنبال توسعه آن هستند.

,

, ,

به جرأت می توان یکی از بهترین برکات در زمان مسئولان پیشین شهرداری و نگاه همه محور استاندار پیشین برای توسعه شهر یاسوج را ایجاد پارکهای زیاد و توسعه متوازن پارک سازی در زمینه های مختلف در شهر یاسوج دانست که می توان به احداث دو پارک بزرگ ولایت و غدیر در حاشیه رودخانه بشار یاسوج اشاره کرد.

,

 

,

هرچند که همین مسئولان ار هر دری زدند تا توسعه پارک جنگلی را به نوایی برسانند نتوانستند و در به سرانجام رساندن این امر به نوعی شکست خوردند.

,

 

,

پارک ولایت که عملیات کلنگ زنی آن به دوره استانداری نیکزاد برمی گردد، به عنوان یکی از پارکهای بزرگ شهر یاسوج لقب گرفت که با تخریب تپه استانداری همراه بود، موضوعی که باعث شد بسیاری از صاحب نظران نسبت به تخریب این تپه و قطع درختان چندین ساله آن معترض باشند که با ایستادگی نیکزاد این موضوع تا حدود زیادی برطرف شد.

,

 

,

, ,

اما از سویی دیگر خاکبرداری کامل این پارک و مسطح کردن آن باعث شده که بیشتر صاحبنظران شهرسازی نوین نسبت به این نوع پارک سازی انتقاد داشته باشند، موضوعی که باعث شد عملیات احداث این پارک با چندین سال تاخیر به درازا بکشد.

,

 

,

از حاشیه ها که بگذریم مسئولان پیشین استانی  توانستند با یک برنامه ریزی مدون و بدون از خاک برداری کامل ،این پارک را که در سه فاز پیشین بینی شده بود را تا حدودی به سرانجام برسانند و با ایجاد چندین پروژه تلفیقی، پارکی بزرگ به نام ولایت و پارکی دیگر به نام غدیر را برای در امان ماندن رودخانه بشار از شر نخاله های ساختمانی به بهره برداری برسانند، موضوعی که در حد خودش یک امتیاز مثبت برای مسئولان بود.

,

 

,

اما اکنون عملاً کار احداث و تکمیل دیگر فازهای پارک ولایت و حتی غدیر بر زمین ماند، موضوعی که نشان داد مسئولان امور شهری هیچ برنامه ای برای ترمیم و حتی توسعه این پارکها ندارند.

,

, ,

امروز آنچه پیدا است، بلاتکلیف ماندن الماس های زیبای پایتخت طبیعت ایران از پارک ولایت و غدیر گرفته تا مهروزی و ساحلی است که همگی آنان دچار یک لجام کسیختگی وافر شده و مسئولان امر نشان داده اند که هیچ برنامه ای مدونی برای آنان ندارند.

,

یاسوج با داشتن این همه مواهب الهی و خدادادی می توانست حرفهای زیادی در امر توسعه گردشگری و حتی زیبایی های بصری شهری داشته باشد ولی توجه نکردن مسئولان امر نسبت به این موضوع و بی اهمیت جلوه دادن اینگونه فضاها، فضای بی روح شهری را به بار می آورد و شهروندان و مسافران را نامید از توسعه خدمات می کند.

,

بنابراین می طلبد مسئولان امور شهری با برنامه ریزی مدون و متوازن و توسعه زیر ساختها و احداث پارک های محله ای و حتی عمومی سعی در توسعه این امر داشته باشند تا خدایی نکرده از قطار توسعه در کشور عقب نمانند.

,

کهگیلویه وبویراحمد به دلیل نبود توسعه اشتغال در امر صنعت امروز بیشترین رشد بیکاری را دارد و می تواند با توسعه زیرساختها در امر گردشگری جوانان زیادی را به نان و نوایی رسانند که این موضوع نیازمند، مدیریتی قوی و بهره بردن از تمامی سلایق در این امر است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه