اخبار داغ

نسخه "تاجگردون" برای بافت فرسوده گچساران/بافت فرسوده ای که از بن بست خارج شد+تصاویر

نسخه "تاجگردون" برای بافت فرسوده گچساران/بافت فرسوده ای که از بن بست خارج شد+تصاویر
بیش از 22 هزار نفر از شهروندان گچسارانی در بافت فرسوده زندگی می کنند، معابر تنگ، شیب تند، بافت‌های پلکانی و خانه‌های ناایمن و نبود کمترین زیرساخت‌های رفاهی و فرهنگی افزون بر سلامتی جسمی باعث ناامیدی و فشارهای روحی به ساکنان بافت ناکارآمد این شهر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،بافت‌های فرسوده به عنوان یکی از معضلات توسعه مدیریت شهری است که در ابتدایی‌ترین مرحله ، خدمات‌رسانی را دچار مشکل می‌کند،نوسازی و تحرک در بازسازی بافت های فرسوده نیازمند مشوق‌های قانونی و مالی بیشتر برای ترغیب ساکنان به منظور احیا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

, ,

شهرنشینی مانند هر پدیده دیگری نیاز به بروزسانی، نوسازی و هوای تازه دارد، با گذر عمر شهرها، افزوده شدن بخش‌ها و شهرک‌های جدید به ساختار شهری و بالارفتن سن بافت‌های قدیمی‌تر، مدیریت شهری با پدیده‌ای به نام بافت فرسوده مواجه می‌شود که از سویی خدمت‌رسانی را در برخی حوزه‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

,

, ,

بیش از 22 هزار نفر از شهروندان گچسارانی در بافت فرسوده زندگی می‌کنند که کارشناسان همواره راجع به خطرات آن هشدار می دهند معابر تنگ، شیب تند، بافت‌های پلکانی و خانه‌های ناایمن و نبود کمترین زیرساخت‌های رفاهی و فرهنگی افزون بر سلامتی جسمی باعث ناامیدی و فشارهای روحی به ساکنان بافت ناکارآمد این شهر شده است.

,

, ,

این تعداد افراد در محله های کیامرثی، رادک، سادات و لبنان  ساکن هستند.در روند اجرای طرح بازسازی منازل بافت فرسوده بیش از 4 هزار واحد مسکونی شناسایی شدو برای اولین بار در سطح کشور بازسازی بافت فرسوده به صورت پایلوت در این شهر اجرا شد.

,

, ,

ای درحالی است که روزگذشته غلامرضا تاجگردون،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به همراه جمعی از مسئولین ازاجرای عملیات تخریب ،خاکبرداری و بازگشایی رینگ بافت فرسوده گچساران بازدید کردد.

,

, ,

مسعود ظفری،شهردار گچساران در این خصوص و در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی گفت:رینگ بافت فرسوده به طول یک هزارو 482متر از کوچه سعدی(خیابان کیامرثی)تا میدان  اسلام آباد واقع در محله سادات با عرض ۲۰متراجرا خواهد شد.

,

, ,

وی افزود: اجرای این طرح محلات شهید کیامرثی وسادات را از بن بست خارج خواهد کرد، وسبب تسهیل عبور ومرور وارزش افزوده املاک دراین نقاط خواهد شدو بلوار ۲۱جنوبی کارکنان دولت که فازنخست آن ازخیابان شهید پرویزی و فازدوم که از جاده پازنان شروع می شود بزودی به این رینگ متصل خواهد شد.

,

, ,

شهردار گچساران تصریح کرد:باتوجه به اتمام زیر سازی فاز اول که ازکوچه ۲۱جنوبی کارکنان این شهر انجام گرفته، جهت تسریع دراجرای عملیات ازتعداد ۱۸۴واحد مسکونی که درمسیر اجرای طرح قرار گرفته بودند، تاکنون تعداد ۱۶۵ پلاک واحد مسکونی توسط شهرداری خریداری شده است.

,

, ,

وی گفت:امیدواریم که درآینده نه چندان دور شهروندان با اتلاف وقت کمتری رفت آمد روان وبدون دغدغه ای را دراین محلات خواهند داشت.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه