اخبار داغ

لیگ ملت‌های والیبال؛

پایان خوش لیگ ملت‌های والیبال برای ایران/ پیروزی شاگردان کولاکوویچ مقابل آلمان

پایان خوش لیگ ملت‌های والیبال برای ایران/ پیروزی شاگردان کولاکوویچ مقابل آلمان
تیم ملی ایران، لیگ ملت‌های والیبال 2018 را با پیروی مقابل آلمان به پایان برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی والیبال ایران در پانزدهمین و آخرین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال 2018 که در سالن مملو از جمعیت آزادی تهران برگزار شد با نتیجه 3 بر 2 مقابل آلمان به پیروزی رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی ایران برای شروع بازی از ترکیب بازی گذشته یعنی سعید معروف، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، شریفی، سامان فائزی، علی شغیعی و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

,

در جایگاه ویژه هم علاوه بر احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال و محمدرضا داروزنی، رئیس پیشین این فدراسیون و معاون توسعه ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و شاهرخ شهنازی، دبیر این کمیته در کنار نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز حضور داشتند. 

,

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز در اواخر ست سوم به جمع هواداران حاضر در سالن اضافه شد.

,

ست نخست را بازیکنان ایران، جنگنده شروع کردند و با اشتباهات کمتر نسبت به حریف، تیم برتر میدان بودند. بازیکنان ایران در پایان این ست 13 امتیاز از حمله، 2 امتیاز از دفاع روی تور و 9 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند در حالی که تنها 3 امتیاز از اشتباهات ایران، نصیب ژرمن‌ها شد. نتیجه ست نخست 25 بر 20 به سود ایران بود. 

,

ست دوم، جریان کاملاً متفاوتی با ست نخست داشت. دفاع روی تور تیم آلمان به طرز محسوسی با شناخت مهاجم اصلی ایران، بهتر شد و از طرف دیگر، بازیکنان ایران 14 امتیاز به خاطر اشتباهات خود به حریف اروپایی تقدیم کردند. نتیجه این ست 23 بر 25 به سود آلمان بود.

,

بازیکنان ایران در ست سوم باز هم با تمرکز روی بازی خود و حمایت تماشاگران از اشتباهات خود کم کردند و توانستند از همان ابتدای ست بر حریف برتری داشته باشند. نتیجه این ست 25 بر 22 به نفع شاگردان کولاکوویچ بود.

,

بازی در ست چهارم نیز بسیار نزدیک دنبال شد. درخشش سعید معروف در بازیسازی و توپ‌گیری در این ست فوق‌العاده بود. ضمن اینکه بار خط حمله ایران بر دوش 2 دریافت کننده ایران یعنی عبادی‌پور و شریفی بود. با این حال نتیجه ست 22 بر 25 به نفع آلمان ثبت شد تا تکلیف برنده این بازی در ست پنجم مشخص شود.

,

قبول شکست برای بازیکنان ایران با وجود حمایت پرشور تماشاگران حاضر در سالن، بسیار سخت بود. آنها در ست پنجم با تکیه بر بازیسازی سعید معروف و تجربه بازیکنی مثل میلاد عبادی‌پور با نتیجه 15 بر 11 برنده شدند تا لیگ ملت‌های والیبال را با 3 پیروزی متوالی تمام کرده باشند.

,

تیم ایران با ثبت این نتیجه با 7 پیروزی و 8 شکست و با 21 امتیاز، پایین‌تر از آلمان در جایگاه دهم جدول جای گرفت و بهتری عملکرد را در بین تیم‌های آسیایی داشت. 

,

تورنمنت بعدی پیش روی تیم ملی ایران،‌ بازی‌های آسیایی جاکارتا (تیم ملی ب) و مسابقات قهرمانی جهان در بلغارستان و ایتالیاست.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه