اخبار داغ

گزارش/

وقتی چوب تبعیض لای چرخ روشنایی معابر می رود/سهم بالانشین ها چلچراغان، حاشیه نشینان تاریکی!

وقتی چوب تبعیض لای چرخ روشنایی معابر می رود/سهم بالانشین ها چلچراغان، حاشیه نشینان تاریکی!
برخی از محلات حاشیه نشین بندرعباس در حالی از کمبود یا نبود روشنایی کافی رنج می برند که محلات بالاشهر آن از روشنایی مانند نگینی در شب می درخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ نمای بصری و سیمای شهر بخشی از هویت هر شهر محسوب می شود و توجه به مبلمان آن علاوه بر زیباسازی محیط و هویت بخشی به شهر نقش بسزایی در آرامش روحی شهروندان دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نور به عنوان یکی از زیر ساخت های بسیار مهم در معماری شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده به طوری که تصور زندگی بدون روشنایی برای انسان ها ممکن نیست.

,

آلمان های نوری مناسب در شهر حس زندگی اجتماعی و ارتباطات مردمی را افزایش داده و بخشی از امنیت شهروندان در شب با تامین روشنایی معابر در میادین فراهم می شود.

,

نور در طراحی شهر دارای کیفیت و ویژگی های متفاوت از جمله ابزاری برای اطلاع رسانی، افزایش بار هویتی و امنیتی مراکز، نمایان کردن محیط اطراف و شناساندن مناطق و محلات دارد.

,

با گشت و گذار در پایتخت اقتصادی کشور با تبعیض در نور رسانی محلات مواجه می شویم به طوری که بعضی از معابر بالای شهر چلچراغ بوده و محلات حاشیه نشین تنها از اندکی روشنایی برخوردار هستند.

,

برخی از محلات بندرعباس از کمبود یا نبود روشنایی کافی رنج می برند و تیرهای برق آن یا لامپ هایش سوخته و یا آن قدر کم نور شده که می توان به عنوان چراغ خواب از آن استفاده کرد.

,

از آنجایی که کیفیت معابر شهری یکی از عوامل مؤثر بر ایجاد آرامش زندگی شهروندان به شمار می‌رود، نبود روشنایی کافی شهروندان را با چالش هایی مواجه ساخته است.

,

, ,

تبعیض در روشنایی معابر بندرعباس

,

علی مرادزاده، یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: اهالی محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس مانند کمربندی، نخل پیرمرد، دوهزار و... از کمبود و یا نبود روشنایی معابر رنج می برند.

,

این شهروند با بیان اینکه امنیت در شب در گرو روشنایی است، تصریح کرد: نبود روشنایی یعنی نبود امنیت و ما در محله نخل از وقتی که آفتاب غروب می کند دیگر امنیتی برای بیرون رفتن نداریم.

,

مرادزاده افزود: برخی از محلات شهر بندرعباس از روشنایی زیاد در شب مانند نگینی رخشان می درخشند اما محله ما از نبود اندکی روشنایی رنج می برد.

,

وی خاطر نشان کرد: ما از مسئولان تقاضا داریم در رساندن خدمات به شهروندان تبعیض قائل نشوند و ما محلات حاشیه نشین را نیز ببینند.

,

, ,

به ازای هر سه نفر یک چراغ روشنایی در استان نصب شده است

,

محمد ذاکری، مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان از نصب 256 هزار چراغ برق در سراسر استان خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده در روشنایی معابر به ازای هر سه نفر یک چراغ روشنایی در استان نصب شده  که نیازمند تقویت است.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با اشاره به وجود 24 هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در استان تصریح کرد: 24 هزار دستگاه ترانسفورماتور در طول شبکه فعال است.

,

ذاکری از ضریب نفوذ 100 درصدی برق رسانی در تمام روستاهای دارای کد آبادی خبر داد و افزود: با تلاش و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته 30 درصد خاموشی در استان کاهش یافت و برنامه داریم در سل جاری بیش از 27 درصد آمار خاموشی را در استان کاهش دهیم.

,

وی تعطیلی پنجشنبه ادارات را عاملی برای صرفه جویی در هزینه ها دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور در سال جاری باید مدیریت مصرف را راس برنامه های خود قرار دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه