اخبار داغ

اطلاعات جدید از پرونده متهمان ایرانشهر

اطلاعات جدید از پرونده متهمان ایرانشهر
بر اساس اطلاعات به دست آمده اغلب شاکیان پرونده ایرانشهر تماس های متعددی با برخی متهمان داشتند که باید تماس های شاکی و متهم، پیامک ها و ارتباطات فضای مجازی و حد و حدود آن ها بررسی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دادستان زاهدان در نشست خبری که روز گذشته در سالن شهید بهشتی دادگستری کل سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: بر اساس این اطلاعات اغلب شکات کسانی هستند که با متهمان یا در محل کار آشنا شدند یا در گذشته آن جا کار می کردند. به عبارتی ارتباط کاری در گذشته وجود داشت و برخی از این افراد تماس تلفنی متعددی داشتند که باید بررسی شود تماس ها در حد عرف بوده است یا خیر.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حجت الاسلام والمسلمین «علی موحدی راد» بیان کرد: مطرح شدن موضوع های منافی عفت در خطبه های نماز درست نیست. با فرض صحت این کار اشاعه فحشا منکر است. بر این اساس علیه نقل کننده مطلب به دادسرای ویژه روحانیت اعلام جرم شده است که تحت پیگرد قرار دهیم. همچنین روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر نیز تحت پیگرد قرار می گیرد. از نظر قضایی و قانونی دیگر دستگاه ها حق ورود در مفاد و محتویات پرونده قضایی را ندارند و اظهار نظر درباره محتویات پرونده از اختیارات رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان است.

,

وی اظهار کرد: از میان سه شاکی پرونده ایرانشهر دو نفر به پزشکی قانونی مراجعه کردند که برای یک مورد تعرضی انجام نشده است و پزشکی قانونی تجاوز به یکی دیگر از دختران را تایید نکرده و رابطه جنسی تایید شده است اما این که عنف بوده یا خیر، مقام قضایی باید تشخیص دهد. بعد از علنی شدن این موضوع دو خانم دیگر به دستگاه قضایی ایرانشهر مراجعه کردند که یکی اعلام کرد فقط ربایش شده است و دیگری هم گفت که سه دخترش اغفال شدند.

,

وی تصریح کرد: یکی از متهمان به نام «الف.ر» در ماه رمضان دستگیر شد و خانواده «م.ق» با وساطت رئیس دادگاه آن شهرستان متهم را تحویل دادگاه آن شهرستان دادند. دو نفر دیگر تحت تعقیب هستند که یکی از آن ها پسر عموی «الف. ر» است. متهم دستگیر شده در زاهدان مالک اسلحه کلاش است که اعلام کرد از اقدام های آن ها اطلاعی نداشته و فقط اسلحه را برای تعمیر به آن ها داده است و اتهام او نگهداری سلاح جنگی غیر مجاز است.

,

وی اظهار کرد: مدیر یکی از کانال ها که خودش جزو معاندان است برای موضوع ایرانشهر فراخوان تجمع مردمی داده بود که برادرش دستگیر شد و بازداشت است. وی با بیان این که قصد معاندان ایجاد درگیری قومی و طایفه ای است ادامه داد: پنج شنبه گذشته تجمعی جلوی دادسرای زاهدان در حال شکل گیری بود که پنج دانشجو دستگیر شدند که چهار نفر از خاش و یکی از ایرانشهر بود و نشان می دهد موضوع هدفمند است. دو خانم نیز از آن ها فیلم و عکس می گرفتند که یکی در کافه ای به همراه پنج نفر دیگر بود که دستگیر شد و در صفحه مجازی 46 هزار دنبال کننده داشت و پیشنهاد تجمع داده بود که بازداشت است.

,

مجازات دستگاه های اجرایی در صورت کم کاری در تصادفات

, مجازات دستگاه های اجرایی در صورت کم کاری در تصادفات, مجازات دستگاه های اجرایی در صورت کم کاری در تصادفات,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره تعداد زیاد قربانیان در جاده های استان و ورود دادستانی به عنوان مدعی العموم گفت: در این باره دولت باید اعتبار لازم را برای راه‌سازی اختصاص دهد. دادستانی در جاهایی که می تواند ورود می کند، اما نمی تواند به عنوان دستگاه قضایی بار مالی بر دستگاه اجرایی بگذارد. در صورتی که کارشناسان تصادفات تشخیص دهند درصدی از تصادف به دلیل کم کاری دستگاه های اجرایی است آن ها را به پرداخت درصدی از دیه و از جنبه عمومی جرم مجازات می کنند اما علاوه بر آن باید فرهنگ رانندگی هم ارتقا یابد.

,

وی درباره پرونده کیشکور خودرو نیز گفت: دو هزار و 500 مال باخته در استان داریم. با کارشناسی انجام شده مشخص شد رد و بدل پول میان «م.م» متهم اصلی و لیدرهای سیستان و بلوچستان 81 میلیارد تومان است. شرکتی به نام کیشکور خودرو ثبت نشده بود و در این پرونده به شیوه شرکت های هرمی اقدام شد. به گفته وی در آزادشهر هم دو برادر به فامیلی «ق» اقدام مشابه انجام دادند و 77 میلیارد تومان به حساب «م.م» پول واریز کردند که او 71 میلیارد تومان را در قالب سود به برادران «ق» برگشت داده است.

,

وی بیان کرد: تا یک ماه دیگر درباره شکات این استان، پرونده به دادگاه منتقل می شود. بر اساس نیابت های داده شده املاک و وجه نقد شناسایی و توقیف شده حدود 37 تا 40 میلیارد تومان است. این فرد می تواند به میزان بدهی مردم سیستان و بلوچستان و گلستان وثیقه بیاورد تا بتواند چک های خود را نقد کند و پول بیشتری بیاورد. «م. م» و دو برادر «ق» در زندان چابهار به سر می برند. وی درباره وضعیت آسفالت خیابان های زاهدان هم گفت: پروژه ای که باید چهار ساله انجام شود در مدت دو سال انجام می شود. حفاری ها با وسعت بالاتری است که نارضایتی مردم را در پی دارد. مقرر شد شهرداری در مسیرهایی که نیاز است به ایستگاه پمپاژ وصل شود اجازه حفاری بدهد تا گاز تزریق و تست شود.وی درباره پرونده اختلاس گمرک چابهار گفت: پرونده دو قسمت شد که یک قسمت در دادسرا برای رفع نقص و قسمتی در دادگاه کیفری یک است. قسمت اعظمی از اموال منقول و غیرمنقول متهمان که بالاتر از مبالغ است توقیف شده است که منتظر پرونده هستیم تا تکلیف اموال مشخص شود.

,

دستگیری متهم واگذاری 63 قطعه زمین در چابهار

, دستگیری متهم واگذاری 63 قطعه زمین در چابهار, دستگیری متهم واگذاری 63 قطعه زمین در چابهار,

قاضی موحدی راد، گفت: یکی از کارمندان اداره ثبت املاک و اسناد چابهار از طریق مهر و دسترسی به یوزر رئیس اداره 63 قطعه زمین از اراضی دولتی را به نام اشخاص منتقل کرد که متهم اصلی دو ماه است بازداشت شده و روسای ادارات اداره ثبت اسناد و املاک و راه و شهرسازی چابهار هم تحت تعقیب هستند که اخطاریه برای آن ها صادر شده است و ارزش این املاک بیش از 60 میلیارد تومان است که زمین ها و اسناد املاک توقیف شد.

,

وی درباره حسن شمشادی و اتهام گربه خواری به مردم سیستان گفت: او از طریق واسطه ای ابراز ندامت و پشیمانی کرده است و 90 میلیون تومان پول که به حسابش واریز شده است توقیف شد. این پول باید در همان سیستان هزینه شود و قرار است او بعد از هفتم تیربه استان بیاید و در دادسرا از او تحقیق شود که ما خواستیم در رسانه استانی از مردم عذرخواهی کند.

,

منبع: روزنامه خراسان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه