اخبار داغ

آخرین گزارش از وضعیت دمایی کشور

آخرین گزارش از وضعیت دمایی کشور
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از افزایش ۰.۸ درجه‌ای دما در بهار سال جاری نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد و گفت: در فصل بهار در هیچ استانی کاهش دما ثبت نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق ضیائیان شرایط دمایی کشور را طی بهار سال جاری تشریح کرد و اظهارکرد: متوسط دمای بلندمدت کشور در فصل بهار ۲۰.۳ درجه سلسیوس بود بنابراین امسال در فصل بهار میانگین دمای کشور نسبت به مدت مشابه در بلندمدت ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به افزایش دما در همه استان‌های کشور طی فصل بهار اظهار کرد: در بهار امسال هیچ استانی نداشتیم که نسبت به میانگین بلندمدت خود کاهش دما داشته باشد. با این وجود استان‌های مرکزی، همدان و تهران طی سه ماه گذشته کمترین افزایش دما را در بین سایر استان‌ها تجربه کردند.

,

رئیس مرکز ملی خشکسالی در ادامه گرم‌ترین استان‌های کشور را در بهار ۹۷ برشمرد و گفت:‌ در بهار امسال دمای سیستان و بلوچستان ۱.۳ درجه‌ سلسیوس نسبت به میانگین بلندمدت این استان افزایش داشته همچنین در فصل بهار هر سه استان‌ بوشهر، کرمان و خوزستان ۱.۲ درجه سلسیوس نسبت به بلندمدت خود افزایش دما را ثبت کردند.

,

ضیائیان به شرایط دمایی کشور در خردادماه اشاره و اظهار کرد: در ماه گذشته متوسط دمای کشور نسبت به بلندمدت یک درجه سلسیوس افزایش داشت. لازم به ذکر است متوسط دمای بلندمدت خرداد ماه ۲۵.۲ درجه سلسیوس است.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه در خردادماه استان‌های همدان و مرکزی 0.2 درجه سلسیوس کاهش دما داشتند، گفت: در ماه گذشته استان زنجان تغییرات دمایی نسبت به بلندمدت نداشت اما سایر استان‌ها با افزایش دما مواجه شدند.

,

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان اظهارکرد: در ماه گذشته نسبت به میانگین بلندمدت استان خوزستان با ۱.۸ سلسیوس افزایش دما گرمترین استان ثبت شد. همچنین کرمان و یزد به ترتیب ۱.۷ و ۱.۵ درجه سلسیوس نسبت به بلندمدت خود افزایش دما داشتند و بیشترین اختلاف دمایی در خرداد ماه برای این استان‌ها ثبت شد.

,

منبع: ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه