اخبار داغ

روستایی خاص در بشاگرد/ از کار هنری تا اشتغال از مواد زائد+تصاویر

روستایی خاص در بشاگرد/ از کار هنری تا اشتغال از مواد زائد+تصاویر
روستای«وی» شهرستان بشاگرد از روستاهایی خاص است که در آن طرح­ های صنایع دستی روستایی به همت شیخ عباس زارعی در حال اجر است که با خلاقیت و با روش های کارشناسی به اهالی روستا آموزش صنایع دستی داده و برای تولیدات آنها بازاریابی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ صنایع دستی روستایی به عنوان بخشی مهم در اقتصاد و جذب گردشگر بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است چرا که برگرفته از ذهن، خلاقیت و هنر صنعتگران روستایی و آمیخته با فرهنگ، آیین و رسوم سنتی و بومی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

برای جوامع توسعه یافته و خسته از زندگی صنعتی و ماشینی شهری می­ تواند تبلور و منعکس کننده آیین ­ها و سنت ­ها و بیانگر تمدن، فرهنگ و هنر هر کشور باشد و صنایع دستی روستایی ایران نیز می ­تواند به عنوان رکنی اساسی در اقتصاد گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

,

می ­توان با شناسایی و معرفی روستاهایی که قدمتی دیرینه دارند و از ظرفیت ­ها و فرصت­ های اقتصادی نیز برخوردارند، گام ­های مؤثری در ایجاد اشتغال زایی و رونق اقتصادی کشور برداشت.

,

تلاش می ­شود در این گزارش یکی از روستاهای هرمزگان که در تولید صنایع دستی از روستاهای موفق کشور در حوزه توسعه و یا احیاء صنایع دستی معرفی شود و امید است، هدف­ گذاری و سیاست گذاری ویژه ­ای برای توجه به روستاها و اهمیت اقتصادی آنها در سال "حمایت از کالای ایرانی" توسط مسئولان امر صورت گیرد.

,

, ,

روستای«وی» شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان از جمله روستاهایی ست که در آن طرح­ های صنایع دستی روستایی به همت شیخ عباس زارعی در حال اجر است که با خلاقیت و با روش های کارشناسی به اهالی روستا آموزش صنایع دستی داده و برای تولیدات آنها بازاریابی می کند.

,

شیخ عباس زارعی از روحانیون مستقر در روستای وی است که کارگاه صنایع دستی با ظرفیت 40 نفر ایجاد کرده که اکنون 14 نفر در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند که تولید صنایع دستی آن هم با روش خاص از مواد زائد و دور ریختنی استفاده می کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه