اخبار داغ

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین خبر داد:

آتش‌سوزی باغات و ضایعات بیشترین حوادث در خردادماه

آتش‌سوزی باغات و ضایعات بیشترین حوادث در خردادماه
سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین گفت: از مجموع 269 عملیات اعزام شده در خردادماه تعداد 51 مورد مربوط به حریق علفزار، باغات و ضایعات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی منتظری در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: آتش نشانان قزوین در خرداد ماه امسال در 269 عملیات مختلف امداد و نجات و اطفاء حریق حاضر شدند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,
, ,

وی افزود: تماس‎های مردمی با سامانه 125 آتش نشانی قزوین در خردادماه سال 1397، آتش نشانان را به 269 عملیات مختلف امداد و نجات و اطفاء حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند. 
,
,
, ,

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین بیان کرد: عملیات‌های انجام شده در این مدت مربوط به؛ تصادف یا واژگونی خودرو 23 مورد، حریق منزل مسکونی و مغازه 9 مورد، حریق خودرو 7 مورد، افکن زمین و ریزش چاه 6 مورد، حریق شرکت 2 مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 19 مورد، غرق شدگی در کانال آبرسانی یک مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکونی 17 مورد، مشاهده و گیر کردن حیوانات وحشی 32 مورد، حریق ضایعات 24 مورد، حریق علفزار 18 مورد، حریق باغ 9 مورد، 5 مورد خارج کردن حلقه انگشتری و 97 مورد سایر حوادث بوده که آتش نشانان با حضور به موقع و اقدام سریع نسبت به ایمن سازی محل حادثه و کاهش خطر اقدامات لازم را به عمل آوردند. 
,
,
, ,

وی عنوان کرد: از مجموع 269 عملیات اعزام شده در خردادماه تعداد 51 مورد مربوط به حریق علفزار، باغات و ضایعات است.
,
,
, ,

این مسئول بیان کرد: این نوع حریق‌ها بیشترین آمار آتش سوزی‌ها در فصل گرما را بخود اختصاص داده و لازم است همه باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین‌های غیر محصور استقرار دارند به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی‌های احتمالی و بروز خسارات مالی نسبت به علف زنی و ایجاد آتشبر در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کند. 
,
,
, ,

در پایان وی رعایت توصیه‌های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث موثر دانست و تاکید کرد: از شهروندان انتظار داریم از اشغال کردن بی مورد شماره تلفن 125 آتش نشانی بطور جدی خودداری کرده و در زمان وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی، با شماره 125 سازمان آتش نشانی تماس حاصل نمایند.
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه