اخبار داغ

خرید دلار آزاد شد؟

خرید دلار آزاد شد؟
همزمان با تشدید تلاطم های ارزی و اعلام اخبار نصفه و نیمه و البته غیررسمی درباره تصمیم های دولتی در خصوص بازار ارز، مسئولان بانک مرکزی به ویژه سخنگوی این بانک هم از دسترس خارج شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اتفاقات روزهای اخیر در بازار قاچاق ارز موجب شد تا قیمت انواع ارزهای قاچاق به ویژه دلار، یورو، پوند و درهم رشد چشم گیری داشته و رکوردهای بالا و البته عجیبی را به ثبت برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این قیمت ها البته بعد از آن نجومی تر از قبل شد که خبر آمد جلسه ای ویژه به منظور تصمیم گیری درباره بازار ارز در ساختمان ریاست جمهوری با حضور روحانی و تیم اقتصادی (رئیس کل بانک مرکزی و معاون ارزی او هم در این جلسه بودند) تشکیل شده است.

,

ولی هنوز خبری رسمی از جلسه پاستور بیرون نیامده است اما اخبار غیر رسمی حکایت از آن دارد که ظاهراً دولت با تشکیل بازار ثانویه برای دلار موافقت کرده تا از آن طریق صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را با نرخ توافقی به واردکنندگان به فروش برسانند.

,

خبرنگار تسنیم به منظور کسب اطلاع از جزئیات جلسه روحانی با تیم اقتصادی کابینه دوازدهم به خصوص رئیس کل بانک مرکزی و مدیران ارزی این بانک، با اکثر مدیران بانک مرکزی تماس گرفت ولی طبق روال گذشته آقایان یا جواب ندادند یا پاسخ دهی را به سخنگوی بانک ارجاع دادند.

,

البته این روش پاسخگویی مسئولان بانک مرکزی موضوع جدیدی نیست چراکه به لطف تصمیم های مدیران ارشد این بانک، سالهاست از بانک مرکزی خبری بیرون نمی آید جز اخبار سفارشی به رسانه های خودمانی!

,

سخنگوی بانک مرکزی هم البته عنوانی است که از چند ماه گذشته به محمدعلی کریمی مدیر روابط عمومی این بانک تعلق گرفته است ولی ایشان هم به دلیل مشغله های شدید کاری قادر به پاسخگویی نیستند!

,

نقد وارده به بانک مرکزی از سال های قبل و به خصوص ماه های اخیر این است که متاسفانه این بانک در شرایط حساس که اعلام اخبار غیررسمی آثار مستقیم روی بازار مهم ارز کشور می گذارد، به موقع عکس العمل نشان نداده و اطلاع رسانی نمی کند و همین باعث می شود اطلاعات نصف و نیمه بازار و فعالان اقتصادی را سردرگم کند.

,

منبع: تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه