اخبار داغ

گزارش/

مسافران از افزایش نرخ کرایه ها ناراضی هستند/ ارائه خدمات رفاهی در ایستگاه های مسافربری برون شهری مبهم ماند!

مسافران از افزایش نرخ کرایه ها ناراضی هستند/ ارائه خدمات رفاهی در ایستگاه های مسافربری برون شهری مبهم ماند!
افزایش نرخ کرایه های تاکسی برون شهری علی رغم نبود هیچ گونه خدمات رفاهی و بهداشتی در ایستگاه های مسافربری بندرعباس موجی از نارضایتی مسافران را ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ با گذشت زمان در پی وسعت شهرها و نیز پیشرفت های تکنولوژی در حوزه های اقتصادی، درمانی، علمی و فرهنگی و.. نیاز مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی ها بیشتر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

از آنجایی که با گذشت زمان رفت و آمد مردم به مراکز استان ها فزونی می یابد تا جایی که برخی در یک هفته سه الی چهار بار درمسیرهای برون شهری در حال رفت و آمد هستند لذا فراهم آوردن حداقل امکانات برای آسایش و رفاه مسافران یکی از ابتدایی ترین ملزومات است.

,

بندرعباس مرکز استان هرمزگان در سال های اخیر به دلیل برخورداری از ظرفیت های کلان اقتصادی و بیش از یک هزار کیلومتر نوار ساحلی به عناوین مختلفی چون پایتخت اقتصادی، قطب تجارت، قطب اقتصادی و... شناخته می شوند که همین عامل سبب شده تا روزانه شاهد ورود خیل عظیمی از مسافران باشیم.

,

بندرعباس به دلیل بهره مندی از بهترین پتانسیل های اقتصادی،امکانات خدمات درمانی، آموزشی و وجود بزرگترین دانشگاه ها از جمله دانشگاه هرمزگان، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی و.. کانون توجه سایر شهرستان های استان قرار گرفته است به گونه ای که افراد علاوه بر کسب شغل مناسب، با هدف به دست آوردن سایر امکانات به این شهر روی می آورند.

,

از آنجایی که کمبود امکانات و مشکلات در حوزه پزشکی و درمانی در شرق و غرب استان کار را به جایی رسانده است تا روزانه شاهد ورود خیل عظیمی از بیماران به بندرعباس هستیم لذا نیاز مبرمی به تاکسی های برون شهری و خدمات مناسب توسط آن ها احساس می شود.

,

ارائه خدمات مناسبی نظیر سالن استراحت، ایجاد سیستم های سرمایشی و گرمایشی، فراهم نمودن امکانات بهداشتی تنها گوشه اندکی از خواسته های مسافران برون شهری است تا در صورت وقفه طولانی در ایستگاه های موجود خاطری آسوده داشته باشند.

,

ایستگاه های مسافربری مختلفی در بندرعباس وجود دارد که به مقصدهای بندرخمیر، بندرلنگه، میناب، رودان و.... امر حمل و یا جابه جایی مسافران را برعهده دارند که انواع مختلفی از مسافران از جمله مردم عادی، بیماران، دانشجویان، مسافران غیربومی در این مسیرها در حال تردد هستند.

,

هیچ سهم مسافران از افزایش کرایه تاکسی

, هیچ سهم مسافران از افزایش کرایه تاکسی, هیچ سهم مسافران از افزایش کرایه تاکسی,

از آنجایی که هرمزگان تحت تاثیر آب و هوای بیابانی و نیمه بیابانی بوده و دارای تابسنان های طولانی و گرم است تا جایی که دمای هوای بندرعباس در گزم ترین روز های این فصل به 52 درجه سانتیگراد می رسد لذا حداقل باید تهمیداتی در خصوص سیستم سرمایش صورت گیرد.

,

اگر گذرتان به ایستگاه مسافربری برون شهری بندرعباس بیفتد، متوجه خواهید شد ، هیچ گونه سالن انتظاری برای مسافران تعبیه نشده  و قبل از حرکت باید گرمای 50 درجه را تحمل کنند تا مسافران به حد نصاب رسیده و تاکسی به سوی مقصد حرکت کند.

,

با توجه به اینکه 30 درصد از مجموع کرایه دریافتی از مسافر بابت حق کمیسیون به شرکت های مسافربری تعلق می گیرد لذا مسافران هر ساله با افزایش قیمت کرایه تاکسی ها منتظر ارائه خدمات مناسب توسط این شرکت ها هستند اما در واقع با افزایش کرایه ها هیچ گونه تغییری در خدمات ارائه شده اعمال نمی شود.

,

افزایش 3هزار تومان تا 5هزار تومانی نرخ کرایه های تاکسی برون شهری در سال جدید بدون فراهم نمودن خدمات رفاهی موچی از نارضایتی شهروندان را ایجاد کرده است.

,

, , ,

افزایش کرایه های تاکسی عادلانه نیست

, افزایش کرایه های تاکسی عادلانه نیست, افزایش کرایه های تاکسی عادلانه نیست,

یکی از مسافران بندرعباس- بندر لنگه در گفتگو با خبرنگار هرمز، با اشاره به افزایش کرایه های تاکسی برون شهری اظهار کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی بدون هیچ گونه تغییر در افزایش کیفیت  و بهبودخدمات عادلانه نیست.

, هرمز,

وی افزود: از آنجایی که هرمزگان هرساله در شرایط آب و هوای گرم به سر می برد لذا فراهم نمودن امکانات رفاهی برای مسافران از ملزومات است.

,

این شهروند هرمزگانی با اشاره به انتظار طولانی در ایستگاه های مسافربری تاکید کرد: با اتمام فصل امتحانات دانشگاه از تعدادمسافران برون شهری تا حدی کاهش می یابد که همین عامل سبب می شود در فصل تعطیلی داشگاه مدت زمان بیشتری برای حرکت تاکسی ها سپری شود.

,

وی ادامه داد: انتظار طولانی مدت در هوای گرم بدون سیستم سرمایشی در فصل تابستان شرایط جسمانی مسافران را تهدید می کند.

,

 

,

افزایش کرایه ها در ابتدای هر سال امری طبیعی است

, افزایش کرایه ها در ابتدای هر سال امری طبیعی است, افزایش کرایه ها در ابتدای هر سال امری طبیعی است,

داریوش باقر جوان، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز؛ با اشاره به افزایش کرایه های تاکسی برون شهری اظهار کرد: با توجه به تورم هایی که هر ساله اتفاق می افتد افزایش کرایه های تاکسی امری طبیعی است.

, هرمز,

وی افزود: افزایش کرایه تاکسی تحت تاثیر عواملی چون تغییر در قیمت قطعات خودرو، لاستیک، روغن و... است و صرفا به قیمت سوخت وابسته نیست.

,

مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان در پاسخ به اینکه در ایستگاه های تاکسی مسافربری برون شهری امکانات رفاهی وجود ندارد، گفت: ایجاد امکانات رفاهی و بهداشتی برعهده شرکت های مسافری است و موظف هستند این امکانات را فراهم کنند.

,

باقرجوان ادامه داد: هنگام مسافرت با اتوبوس چون زمان توقف برای تکمیل ظرفیت بسیار طولانی است امکانات رفاهی و بهداشتی فراهم است اما در ایستگاه های تاکسی با وجود اینکه توقف چندانی صورت نمی گیرد، قطعا باید خدمات ارائه شود.

,

وی با اشاره نبود برخی از امکانان رفاهی درایستگاه های برون شهری اظهار کرد: مسافرانی که از وضعیت ایستگاه ها ناراضی هستند می توانند شکایت خود را اعلام کنند چون به محض دریافت شکایات، بازرسان اداره حمل و نقل رسیدگی می کنند.

,

مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان با اشاره به اجرای طرح ارائه خدمات درب منزل به مسافران خاطرنشان کرد: در این طرح پس از تماس تلفنی مسافران و ارائه آدرس دقیق، امر جابه جایی توسط رانندگان از منزل به مقصد انجام می شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مسافران در ایستگاه ها نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه