اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم مطرح کرد:

ارجاع یک سوم پرونده های قضایی به پزشک قانونی/ ارجاع 223 پرونده سقط جنین به پزشک قانونی در سال قبل

ارجاع یک سوم پرونده های قضایی به پزشک قانونی/ ارجاع 223 پرونده سقط جنین به پزشک قانونی در سال قبل
مدیرکل پزشکی قانونی استان قم با اشاره به اینکه یک سوم پرونده های قضایی برای رفع ابهامات به پزشکی قانونی ارجاع داده می شود، گفت: در سال 1396، 223 پرونده سقط جنین به پزشکی قانونی ارجاع شده است، که 155 مورد مجوز سقط جنین به دلیل مشکلات جنینی و 8 مورد به دلیل بیماری‌های پیشرفته مادر مجوز گرفته و 55 مورد هم مجوزی برای سقط صادر نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  حمید صدیقی آخا در گفتگوی با اشاره به اینکه برخی پرونده های قضایی نیازمند مداخله سیستم پزشکی می باشد، گفت: برخی پرونده های قضایی ابهاماتی دارند که قاضی آنها را به پزشک قانونی ارجاع می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا,

وی ادامه داد: در یک سوم پرونده های قضایی ، کارشناس پزشکی قانونی باید برای پاسخگویی به ابهامات مداخله کند و به نوعی علم پزشکی به کمک قضاوت بیایید.

,

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم با اشاره به نیاز مردم برای مراجعه به پزشکی قانونی، گفت: مردم در تمام دوران زندگی ممکن است به پزشکی قانونی مراجعه کنند که از جمله این موارد می توان به قبل و بعد از تولد و یا بعد از فوت اشاره کرد.

,

وی اضافه کرد: معاینات بالینی یکی از بخش های مهم پزشکی قانونی است که بیشترین پرونده ها را به خود اختصاص می دهد البته خود این بخش به قسمت های مختلفی تقسیم بندی می شود.

,

صدیقی آخا با اشاره به بخش آزمایشگاه‌های تخصصی در پزشکی قانونی، عنوان داشت: حدود 13 درصد پرونده‌ها، به آزمایشات تخصصی وارد می‌شود، که خود آن دارای چندین بخش آسیب شناسی جنایی و همچنین بخش سم شناسی می‌باشد.

,

وی ابراز داشت: در سال 1396، 35 هزار و393 پرونده در این بخش وجود داشته است، که نسبت به سال 1395، 11 درصد کاهش پیدا کرده است.

,

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم با اشاره به موضوع مصدومین منازعات، ادامه داد: در سال 1396، 10 هزار و 453 پرونده در این بخش وجود داشته است، که نسبت به سال 1395، 19 درصد کاهش داشته‌ایم.

,

وی با اشاره به فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی، گفت: در سال 1396، 256 مورد بوده است، که نسبت به سال 1395، 24 درصد کاهش داشته‌ایم، و همچنین 64 مورد از این فوتی‌ها، به بخش موتور سیکلت اختصاص دارد.

,

صدیقی آخا با اشاره به موضوع سقط جنین، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات، صدور مجوز سقط جنین درمانی است که مردم در این رابطه مستقیماً می‌توانند به پزشکی قانونی مراجعه کنند و نیازی به نامه از مسئول قضایی نیست.

,

وی افزود: در سال 1396، 223 پرونده در این رابطه به پزشکی قانونی ارجاع شده است، که 155 مورد مجوز سقط جنین به دلیل مشکلات جنینی صادر شده است، و 8 مورد به دلیل بیماری‌های پیشرفته مادر، و 55 مورد هم مجوزی برای سقط صادر نشده است.  

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه