اخبار داغ

رئیس اتاق اصناف قزوین عنوان کرد؛

فعالیت ۳۴ هزار واحد صنفی در استان قزوین/ افزایش نرخ ارز دلیل منطقی برای گرانی‌ها نیست

فعالیت ۳۴ هزار واحد صنفی در استان قزوین/ افزایش نرخ ارز دلیل منطقی برای گرانی‌ها نیست
رییس اتاق اصناف قزوین با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز دلیل منطقی برای گرانی‌ها نیست،گفت: منشا گرانی به سوء مدیریت در کنترل ارز بازمی‌گردد چراکه اگر نظام اقتصادی بازار به درستی کنترل می‌شد کشور دچار چالش نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالحسین کولجی رئیس اتاق اصناف قزوین در گفت‌وگو با  شاخص، با اشاره به تاریخچه تاسیس این اتاق اظهار کرد: در گذشته مجامع صنفی به صورت توزیعی و تولیدی  بودند که در نهایت با هم ادغام و اتاق اصناف را تشکیل دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شاخص,

وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای قانون نظام صنفی برعهده اتقاق اصناف است، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت یک ارگان ناظر بر اتاق اصناف ایران است.

,

این مسئول ادامه داد: اتاق اصناف استان‌ها و اتاق اصناف شهرستان‌ها ناظر بر امور اتحادیه‌ها هستند که به هیات عالی نظارت متصل هستند.

,

کولجی خاطرنشان کرد: وظیفه اتاق اصناف نظارت بر اجرای قانون نظام صنفی، تهیه آمار، کنترل و بررسی، پیشنهاد اجرای قانون برای مجلس و سازمان صنعت، معدن و تجارت و هیات عالی نظارت می‌باشد.

,

رئیس اتاق اصناف قزوین تصریح کرد: در واقع اتاق اصناف به عنوان رابط  و ناظر قوی بین ارگان‌های دولتی و اصناف است که به صورت یک سازمان خصوصی اداره می‌شود.

,

۳۴ هزار واحد صنفی در استان قزوین وجود دارد

, ۳۴ هزار واحد صنفی در استان قزوین وجود دارد,

وی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار واحد صنفی در استان وجود دارد، عنوان کرد: در شهرستان قزوین ۴۷ اتحادیه داریم  که در ۱۶ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی مشغول به فعالیت اقتصادی و تجاری هستند.

,

این مسئول با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تشریح کرد: اقتصاد موضوع پیچیده‌ای است که اگر دچار چالش شود با حرف و شعار دادن کار به جایی نخواهد رسید.

,

کولجی افزود: اقتصاد کشور مانند یک زنجیر به هم متصل است؛ زمانی که قسمتی از آن دچار چالش شود ناخودآگاه مابقی بخش‌ها هم تحت فشار قرار خواهند گرفت.

,

رئیس اتاق اصناف قزوین با بیان اینکه اصناف توزیع کننده گرانی هستند نه عامل آن، تصریح کرد: مولفه‌های خاص اقتصادی موجب گرانی‌ها شده و از عهده اتحادیه‌ها و اصناف خارج است.

,

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر که نرخ تورم پایین و رکود بود اصناف این وضعیت را تحمل کردند و خبری هم از گران‌فروشی نبود اما امروز شرایط جامعه تغییر کرده است.

,

این مسئول توضیح داد: زمانی که اقتصاد دچار چالش می‌شود طبیعتا این اصناف هستند که آن را توزیع می‌کنند در حالی که خود نقشی در به وجود آمدن این چالش‌ها ندارند.

,

کولجی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز دلیل منطقی برای گرانی‌ها نیست، تصریح کرد: منشا گرانی به سوء مدیریت در کنترل ارز برمی‌گردد چراکه اگر نظام اقتصادی بازار به درستی کنترل می‌شد کشور دچار چالش نمی‌شد.

,

اصناف استان قزوین ۱۷۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

, اصناف استان قزوین ۱۷۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است,

وی اضافه کرد: متاسفانه اقتصاد کشور دچار واماندگی شده که ناشی از عدم مدیریت درست دولتمردان در اقتصاد است.

,

این مسئول تشریح کرد: موضوع اقتصاد مانند یک حلقه زنجیر به هم متصل است که عواملی نظیر تحریم، سوء مدیریت، مشکلات کسب و کار و مولفه‌های اداری کشور در آن دخیل هستند.

,

کولجی در خصوص امور اصناف گفت: سازمان‌های ناظر مانند تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و سازمان بازرسی بر امور اتاق اصناف نظارت دارند و پرونده‌های تخلفاتی را پیگیری خواهند کرد.

,

وی با بیان اینکه ۱۷۰ شهید در حوزه اصناف استان قزوین تقدیم انقلاب شده است، گفت: اصناف همواره در همه صحنه‌ها حضور داشته و پابه کار بوده‌اند.

,

رئیس اتاق اصناف قزوین اظهار کرد: اصناف در تمام مصادیق اجتماعی پیش قدم هستند به طوری که در راستای کمک به ساخت وساز مناطق زلزله زده مسئولیت ساخت ۱۱ واحد مسکونی را برعهده گرفته‌اند.

,

وی در انتها تصریح کرد: واقعیت‌ها باید برای مردم آشکار شود و اگر توان کاری را نداریم مدعی انجام آن نشویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه