اخبار داغ

رقابت 15 هزار یزدی در کنکور سراسری 97

رقابت 15 هزار یزدی در کنکور سراسری 97
رئیس اداره آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان یزد از رقابت 15 هزار دانش آموز یزدی در کنکور سراسری سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا اعلام کرد: کنکور، جشنواره خوارزمی و المپیادهای علمی سه مورد از بزرگترین آزمون های سراسری کشور هستند که در این میان کنکور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و ماراتن علمی کشور محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

محمد دهشیری گفت: بیش از 15 هزار داوطلب در استان یزد در کنکور سراسری سال جاری شرکت می کنند که از این میزان تنها 50 درصد را دانش آموزان پیش دانشگاهی تشکیل داده و ما بقی داوطلبان پشت کنکوری هستند. این مساله باید بررسی شود زیرا این موضوع نشان دهنده این واقعیت است که این داوطلبان یا در سال های گذشته به درستی انتخاب رشته نکرده اند و یا اصلاً انتخاب رشته را انجام نداده اند.

,

وی بیان داشت: صبح پنج شنبه هفتم تیر داوطلبین در گروه های ریاضی و علوم انسانی و عصر پنج شنبه نیز در گروه هنر به رقابت می پردازند. همچنین صبح جمعه گروه علوم تجربی و بعد از ظهر جمعه گروه زبان در آزمون سراسری شرکت خواهند کرد.

,

این مقام مسئول با اشاره به افزایش یک درصدی آمار داوطلبین آزمون سراسری امسال در استان یزد گفت: بیش از 9 هزار نفر از داوطلبین امسال را دانش آموزان دختر و قریب به شش هزار نفر را دانش آموز پسر تشکیل می دهند.

,

دهشیری با بیان اینکه در کنکور امسال نیز گروه آموزشی علوم تجربی همانند سال گذشته بیشترین تعداد داوطلب را نسبت به رشته‌های دیگر آزمون دارد گفت: امسال 1955 نفر در گروه ریاضی، 6200  نفر در گروه علوم تجربی، 3200 نفر در گروه علوم انسانی،  2200 نفر در گروه زبان های خارجه و 1500 نفر در گروه هنر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

,

رئیس اداره آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان یزد افزود: از چند سال گذشته بسیاری از دانش آموزان به جهت جاذبه های شغل پزشکی به رشته تجربی روی آوردند. همچنین از آنجا که استان یزد به عنوان قطب پزشکی کشور شناخته می شود تب و تاب رشته تجربی در استان یزد مضاعف شده است.

,

وی گفت: از آنجا که رویکرد دانش آموزان به خصوص دانش آموزان دختر به این سمت و سو رفته آموزش و پروش از 4 سال گذشته به دنبال کنترل این وضعیت بوده است. به عنوان مثال به هیچ عنوان به هیچ یک از مراکز آموزشی در شهرستان های استان اجازه ندادیم رشته تجربی را گسترش بدهند و در مقابل سعی کردیم رشته های ریاضی و انسانی را توسعه دهیم. همچنین با ابلاغ بخشنامه توسعه متوازن خواستار استعدادیابی و راهنمایی دانش آموزان طبق سند اشتغال 10 سال آینده استان شدیم، اما هنوز به مطلوب خودمان نرسیدیم.

,

این مقام مسئول بیان کرد: در سال جاری کنکور در شهر یزد و اغلب شهرهای استان در حوزه دانشگاهی بوده و تنها در شهرستان اشکذر و خاتم مستقیما در حوزه های آموزش و پرورش برگزار می شود.

,

وی تصریح کرد: کنکور امسال با کنکور سال های دیگر متفاوت است چرا که امسال آخرین سالی است که مقطع پیش دانشگاهی وجود دارد و در سال آینده پایه دوازدهم جایگزین آن خواهد شد. لذا امسال شرایط مقداری متفاوت خواهد بود که باعث می شود شایعات هم بیشتر شود. به همین جهت به تمام داوطلبین توصیه می کنیم تمام اخبار و اطلاعات را تنها از مراجع ذی صلاح شامل مجموعه آموزش  پروش، دانشگاه و سایت سازمان سنجش اخذ کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه