اخبار داغ

مشکل آب آبادان و خرمشهر تا ۱۵ تیر برطرف می‌شود

مشکل آب آبادان و خرمشهر تا ۱۵ تیر برطرف می‌شود
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با تدابیری که اندیشیده شده است آب سد دز به سد کرخه منتقل می‌شود و تا ۱۵ تیر ماه مشکل شوری آب دو شهر خرمشهر و آبادان از نظر کیفیت و کمیت حل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرامند هاشمی‌زاده در گفت­‌وگو با میزان، درباره اقدامات عاجل برای رفع مشکلات آب شهر‌های خرمشهر و آبادان اظهار داشت: با تدابیری که اندیشیده شده است آب سد دز به سد کرخه منتقل می‌شود و تا 15 تیر ماه مشکل شوری آب دو شهر خرمشهر و آبادان از نظرکیفیت و کمیت حل خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی ادامه داد: تا قبل از 15 تیر ماه نیز با جابجایی برخی خطوط انتقال و رها سازی آب از سد‌های بالادست کارون در این رودخانه، هم اکنون EC آب بسیار پایین آمده است و سعی در مدیریت شرایط داریم تا مشکل آب این دو شهر به طور کامل در موعد مقرر برطرف شود.

,
,


معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: لوله گذاری‌ها از سد کرخه انجام شده است و با پیش بینی کمیت آب مورد نیاز سال‌های آینده، زمینه‌های تصفیه مناسب فیزیکی و شیمیایی هم ایجاد شده است. وقتی آب از بهمنشیر، کارون، اروند و بهمنشیر برداشت نمی‌شود و مستقیم از سد کرخه برداشت می‌شود، خودبخود کیفیت و کمیت هم تامین خواهد شد.

,
,


هاشمی زاده با بیان اینکه تا حداکثر زمان مشخص شده مشکل آب شرب و کشاورزی در آبادان و خرمشهر حل خواهد شد، افزود: برای تامین آب کشاورزی نیز روز گذشته سد خاکی - که موقت است - روی رود کارون بسته شد(سد اصلی هم بسته می شود) تا آب شیرین کارون وارد دریا نشده و شور نشود. در این صورت هرچه آورد آب شیرین است در مارد جمع شده و با سه کانالی که ایجاد شده است به نخیلات فرستاده شده و به آب بهمنشیر هم اضافه می‌شود.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه