اخبار داغ

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

کسانی که به وضع اقتصادی مردم بی‌توجهند باید جوابگو باشند

کسانی که به وضع اقتصادی مردم بی‌توجهند باید جوابگو باشند
امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: کسانی که نسبت به بازار بی‌توجهی دارند، نسبت به صنعت‌گران ما بی‌توجهی دارند، نسبت به اقشار کارآفرین و اشتغال‌آفرین ما بی‌توجهی دارند، این‌ها باید جواب خون شهدا را بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، آیت‌الله سید کاظم مدرسی در جلسه شورای اصناف یزد با بیان حدیثی قدسی گفت: سه دسته از انسان‌ها ما را از عذاب الهی در امان نگه می‌دارند. یک انسان‌هایی هستند که در راه رضای خدا با یکدیگر مهر و محبت می‌ورزند؛ مثل زن و شوهری که در راه رضای خدا به یکدیگر عشق و علاقه می‌ورزند. اسلام می‌گوید من این زن و شوهر را مانع نزول عذاب الهی می‌کنم. یا ارباب و رعیتی که در راه رضای خدا صادقانه با یکدیگر مهر و محبت می‌ورزند؛ پیغمبر می‌گوید این ارباب و رعیت را من به خاطر محبت‌شان مانع نزول عذاب الهی می‌کنم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس مصداق این مسئله بودند. مهر و محبت بین آن‌ها در اوج خود بود. عشق و علاقه نسبت به یکدیگر در بین آن‌ها در اوج خودش قرار داست. ما در هیچ کدام از جبهه‌ها سراغ نداشتیم که رزمندگان نسبت به یکدیکر ابراز مهر و وفاداری نکنند.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سال انقلاب هستیم، اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید صورت بگیرد این است که باید برای نسل کنونی یعنی نسل چهارم انقلاب، فلسفه انقلاب را روشن کنیم. چرا پدران آن‌ها انقلاب کردند؟ مگر چه مشکلی در زمان رژیم پهلوی وجود داست؟ چه هزینه‌هایی داده شد؟ چقدر سختی کشیدند تا به اینجا رسیدیدم؟!

,

مدرسی یادآور شد: 60 هزار مستشار آمریکایی و انگلیسی و اسرائیلی در این کشور حکومت می‌کردند. آن هم نه مستشاری، اسمش مستشار بود اما در حقیقت آن‌ها حاکم بودند. یک گروهبان آمریکایی و انگلیسی و اسرائیلی بر یک سرلشگر و افسر عالی‌رتبه ایرانی فرمانش مطاع بود؛ ما برای این انقلاب کردیم.

,

وی تصریح کرد: در چهل سالگی انقلاب یکی از مسئولیت‌ها همین است که چرایی انقلاب را برای نسل جدید بازگو کنیم. سئوال دارند نسل جدید ما، این سئوال‌ها را باید پاسخ بدهیم. چرا انقلاب کردیم؟ با چه هدفی این انقلاب صورت گرفت؟ چه کسانی وارد صحنه شدند برای ایجاد انقلاب؟ چه هزینه‌هایی برای این انقلاب داده شد؟

,

این استاد حوزه تأکید کرد: ما 17 هزار شهید ترور داریم. در همین تیرماه تعداد زیادی شهید دادیم. مقام معظم رهبری در همین تیرماه جانبار انقلاب شدند. شهید رجایی‌ها و باهنرها دادیم. 220 هزار شهید در جبهه‌ها دادیم.

,

مدرسی با بیان اینکه داعش در سوریه 700 هزار نفر از مردم سوریه را کشته است، گفت: اما اگر این داعشی‌ها وارد کشور ما می‌شدند و شهدای مدافع حرم نبودند و دفاع جانانه در سوریه و عراق انجام نمی‌گرفت، 700 هزار نفر که هیچ، 7 میلیون نفر در داخل کشور ما قتل عام می‌شدیم و علاوه بر آن، زنان و فرزندان ما به عنوان برده در اخیتار اغیار قرار می‌گرفتند. بله 220 هزار شهید دادیم ولی امروز روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

,

وی با بیان اینکه ما امروز در یزد افتخار 5 شهید مدافع حرم را داریم، خاطرنشان کرد: اگر این شهدا نبودند و اگر این عزیزان ایثارگر و فداکار نبودند امروز باید میلیون‌ها کشته می‌دادیم همچنان که اگر شهدای دفاع مقدس در سوریه نبودند امروز در کشور ما زن و بچه‌های ما را به عنوان اسیر و به عنوان برده در اختیار کس و ناکس قرار می‌دادند.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد تأکید کرد: مردم ما خوبند ولی همه باید خوب باشیم. کسانی که نسبت به بازار بی‌توجهی دارند، نسبت به صنعت‌گران ما بی‌توجهی دارند، نسبت به اقشار کارآفرین و اشتغال‌آفرین ما بی‌توجهی دارند، این‌ها باید جواب خون شهدا را بدهند.

,

مدرسی ادامه داد: آن آقایی که پشت میز اداره‌اش نشسته و به اسم اداره دارایی و مالیات بدون توجه به درآمد یک مغازه‌دار فقط مغازه را متر می‌کند و بر اساس متراژ مغازه مالیات می‌نویسد باید جوابگو باشد. خیال نکنند آن‌ها در اداره‌هایشان نشسته‌اند و هر کاری می‌خواهند می‌توانند انجام بدهند. در حالی که بارها به آن‌ها گفته‌ایم این کار درست نیست.

,

وی اظهار داشت: اگر ترکیه توانست به عنوان یک قطب اقتصادی امروز در دنیا مطرح بشود، اولین کاری که انجام داد این بود که مالیات‌ها را پایین آورد و فشارهای مالیاتی را از دوش مردم برداشت. اجازه داد مردم کار بکنند، تلاش بکنند و به فعالیت‌های اقنتصادی‌شان بپردازند.

,

این استاد حوزه افزود: امروز بسیاری از مغازه‌دارهای ما به خاطر عدم رونق بازار، به خاطر رکود، به خاطر تورم افسارگسیخته، به خاطر فشارهای مالیاتی، مغازه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند.

,

مدرسی اضافه کرد: بد است برای کسانی که در رأس نشسته‌اند ببینند فردی بخاطر 5 میلیون، 10 میلیون، 50 میلیون به بانک مراجعه کند و وام دریافت کند اما بخاطر نامناسب بودن شرایط اقتصادی به این وام جریمه تعلق بگیرد و مبلغ آن به 100 میلیون، 1500 میلیون، 200 میلیون و بیشتر برسد و بعد بگویند باید خانه‌ات را تحویل بده و ضامن‌ها هم باید خانه‌شان را تحویل بدهند و بدین شکل همه را به روز سیاه بنشانند. کجای دین اجازه چنین چیزی می‌دهد؟ کجای شریعت اجازه می‌دهد؟ کجای انسانیت اجازه می‌دهد؟ مردم را به روز سیاه نشاندن به خاطر جریمه‌ها و دیرکردهایی که می‌گیرند.

,

وی گفت: آن‌هایی که مخالف مدرسه علمیه هستند، می‌دانند چرا مخالفند. آن‌ها می‌دانند که سالی400، 500 تا طلبه از این حوزه بیرون می‌آید که هر کدام از آن‌ها سدی خواهند بود در مقابل ولنگاری‌ها و کارهای ضدفرهنگی‌ها افراد شهوت‌ران و دنیاپرست.

,

مدرسی خاطرنشان کرد: یک طلبه در یک محله امر به معروف می‌کند، نهی از منکر می‌کند، جلوی ظلم ظالم را می‌گیرد، ترویج اسلام می‌کند، اعتقادات مردم را بیان می‌کند، این مسئولیت طلبه است؛ اما آن‌ها مخالف هستند. اگر می‌بینید در فضای مجازی علیه حوزه‌های علمیه مطلب می‌نویسند به خاطر همین است. این در حالی است که آن‌هایی هم که به حوزه کمک می‌کنند می‌دانند چرا این کار را می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه