اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد:

بیش از 85 درصد دام مورد نیاز استان یزد وارداتی است/ اراده ای برای مدیریت قیمت گوشت در مسئولان یزدی وجود ندارد

بیش از 85 درصد دام مورد نیاز استان یزد وارداتی است/ اراده ای برای مدیریت قیمت گوشت در مسئولان یزدی وجود ندارد
رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد گفت: مسئولان یزد یا نمی خواهند یا کم توجهی می کنند چراکه بارها موضوعات و راهکارهایی برای ثبات بازار گوشت و دام ارائه کردیم اما مسئولان چشم می گویند و کار خود را انجام می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با میزان افزایش قیمت گوشت در سالجاری گفت: قیمت گوشت گوسفند از اول سال گذشته تا پایان سال افزایش چندانی نداشت اما در ماه های دی، بهمن و اسفند با افزایش 10 درصدی به 39هزار تومان به ازای هرکیلوگرم رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

«حسین حاجی زینلی» افزود: قیمت گوشت گوسفند در فروردین و اردیبهشت سالجاری با افزایش دوباره 12 درصدی به مبلغ 42 هزار تومان به ازای هر کیلو رسید و در خرداد و تیرماه سالجاری با افزایش دوباره 15 درصدی به 46 تا 48 هزار تومان رسیده است.

,

وی صادرات دام زنده را علت اصلی افزایش تصاعدی قیمت گوشت بیان و اذعان داشت: متاسفانه مشخص نیست با چه سیاستی ممنوعیت صادرات دام سبک برداشته می شود؛ متاسفانه در اواخر سال گذشته با مجوز ناگهانی صادرات قیمت گوشت در بازار داخلی افزایش یافت.

,

این فعال اقتصادی، رشد قیمت نهادهای دامی را از علل دیگر افزایش قیمت گوشت دانست و گفت: افزایش سرسام آور قیمت جو، یونجه و کاه نیز قیمت بازار دام و گوشت را با افزایش مواجه کرد

,

وی ادامه داد: حتی الان که در فصل تولید و برداشت نهاده های دامی هستیم قیمت آن افزایش یافته است که مستقیماً بر روی بازار دام تاثیر خواهد گذاشت.

,

وی اضافه کرد: الان در تیر ماه قرار داریم؛ همیشه تیر و آغاز تابستان فصل اوج ورود دام به بازار و کاهش قیمت بوده است اما  در چند روز اخیر  هم بازار خرید و فروش داغ تر شده است و هم قیمت روند صعودی داشته است.

,

حاجی زینلی در رابطه با پیش بینی خود از آینده بازار دام و گوشت گفت: اگر دولت نظارتی بر روی قیمت های نهاده ها دامی نداشته باشد و مجوز صدور دام بی مهابا صادر شود قطعا قیمت گوشت افزایش خواهد داشت.

,

رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد در رابطه با وضعیت بازار یزد نیز گفت: بیش از 85 درصد دام مورد نیاز استان یزد برای تامین گوشت از استان های دیگر مانند همدان، فارس، خراسان و اصفهان وارد می شود.

,

وی ادامه داد: قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی در کشتارگاه یزد 47 هزارتومان است که با  قیمت 50 هزار تومان به دست مشتری می رسد

,

رئیس اتحادیه قصابان استان یزد با بیان اینکه بازار گوشت و دام یزد قابل مدیریت است، اذعان داشت: از آنجا که غالب دام استان یزد وارداتی است متاسفانه بازار آن ها بیش از سایر نقاط کشور متلاطم است.

,

وی اضافه کرد: متاسفانه  اراده جدی ای برای مدیریت بازار گوشت استان یزد وجود ندارد؛ مسئولان تنظیم بازار استان یزد بودن توجه به کف بازار و وضعیت آن تصمیم می گیرند و کوچکترین مشورتی با صنف یا سابقه داران این فعالیت ندارند.

,

«حاجی زینلی» گفت: مسئولان یزد یا نمی خواهند یا کم توجهی می کنند چراکه بارها موضوعات و راهکارهایی برای ثبات بازار ارائه کردیم اما مسئولان چشم می گویند و کار خود را انجام می دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه