اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان سمنان خبر داد:

کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی استان در سال 96/ ثبت نام 108 هزار نفر از مردم استان در سامانه «ثنا»

کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی استان در سال 96/ ثبت نام 108 هزار نفر از مردم استان در سامانه «ثنا»
رئیس کل دادگستری استان سمنان از کاهش 6 درصدی پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی استان در سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید محسن مظهری رئیس کل دادگستری استان سمنان صبح امروز در نشست خبری مسئولان قضایی استان که به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه برگزار شد با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی استان در سال 96 برای اولین بار کاهش یافته است گفت: در سال 1395 بالغ بر 102 هزار و 327 پرونده به محاکم قضایی استان سمنان وارد شده بود که این عدد در سال گذشته با 6.2 درصد کاهش به 95 هزار و 953 پرونده رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به ثبت برخی پرونده‌ها در بیش از یک محکمه افزود: مجموع پرونده‌هایی که بر اساس عدد یکتا در سال گذشته جهت بررسی به محاکم قضایی استان سمنان وارد شد 46 هزار و 576 فقره بوده است که نسبت به سال 95 بیش از 8 درصد کاهش یافته است.

,

مظهری ادامه داد: در سال 95 بیش از 10 هزار پرونده در محاکم قضایی استان سمنان موجود بود که این تعداد در سال گذشته با 12 درصد کاهش به 8 هزار و 913 پرونده رسید.

,

متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی استان به 80 روز کاهش یافت

, متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی استان به 80 روز کاهش یافت,

وی به توسعه فناوری‌های الکترونیک در رسیدگی به پرونده‌ها در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: توسعه و تعمیق استفاده از فناوری اطلاعات و ICT در دادگستری‌ها به کاهش اطاله دادرسی می‌انجامد.

,

رئیس کل دادگستری استان سمنان متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان سمنان را 79.5 روز اعلام کرد و افزود: در ابتدای سال 96 بالغ بر 476 پرونده که از زمان تشکیل آنها بیش از یکسال سپری می‌شد در دست بررسی قرار داشت که 80 درصد این پرونده‌ها تا پایان سال گذشته مختومه شد.

,

مظهری با اشاره به استفاده دادگستری‌ها از سیستم‌های الکترونیکی برای ابلاغ پرونده‌ها به طرفین دعوا اظهار کرد: خوشبختانه بیش از 108 هزار نفر از مردم استان سمنان در سامانه ثنا که به منظور ابلاغ الکترونیکی پرونده‌های قضایی ایجاد شده است ثبت نام کرده‌اند که 15 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

,

وی از ابلاغ بیش از 567 هزار فقره انواع موارد قضایی در سال گذشته در استان سمنان خبر داد و گفت: از این تعداد بالغ بر 342 هزار و 910 فقره به صورت الکترونیکی به طرفین دعوا ابلاغ شد.

,

تشکیل بیش از 2 هزار پرونده طلاق در مراجع قضایی استان سمنان در سال 96

, تشکیل بیش از 2 هزار پرونده طلاق در مراجع قضایی استان سمنان در سال 96,

رئیس شورای قضایی استان سمنان در ادامه این نشست به کاهش 13 درصدی پرونده‌های مربوط به طلاق در سال 96 در استان سمنان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته هزار و 306 پرونده طلاق به صورت توافقی، 635 پرونده طلاق به درخواست زوجه و 402 پرونده طلاق نیز به درخواست زوج در محاکم قضایی استان سمنان تشکیل شد.

,

مظهری با ابراز تاسف از خالی بودن 41 درصد پست‌های اداری و 61 درصد پست‌های دفتری دستگاه قضایی در استان سمنان تصریح کرد: متاسفانه حجم پرونده‌های موجود با حجم منابع انسانی دستگاه قضایی تناسبی ندارد که از مسئولان عالی تقاضا داریم برای این موضوع در سطح کلان چاره‌اندیشی کنند.

,

وی با بیان اینکه در 3 ماهه نخست سال‌جاری به جز حقوق و مزایای پرسنل اعتبار دیگری به دستگاه قضایی استان سمنان تخصیص نیافته است خاطرنشان کرد: دادگستری‌های استان سمنان حتی برای تامین هزینه‌های جاری خود نیز با مشکلات جدی مواجه شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه