اخبار داغ

فریدون بابایی‌اقدم؛

طرح یکسان‌سازی حقوق کارگران شهرداری به شورا برگشت داده شد/ بعید می‌دانم در چنین وضعیت اقتصادی این طرح اجرا شود/کسی در شهرداری پول مُفت نمی‌گیرد

طرح یکسان‌سازی حقوق کارگران شهرداری به شورا برگشت داده شد/ بعید می‌دانم در چنین وضعیت اقتصادی این طرح اجرا شود/کسی در شهرداری پول مُفت نمی‌گیرد
رئیس کمیسیون شهرسازی با اشاره به طرح یکسان‌سازی حقوق کارگران شهرداری در شورای چهارم گفت: به دلیل اینکه بحث‌های حقوقی و مالی در این طرح در نظر گرفته نشده بود فرمانداری به این طرح ایراد گرفته و به شورا برگشت داده شده و به همان شکل نیز باقی ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، فریدون بابایی اقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج در خصوص طرح یکسان‌سازی حقوق کارگران شهرداری تبریز اظهار داشت: این موضوع طرحی بود که در شورای چهارم اعضا راسا آن را با مشورت نمایندگان کارگری به دلیل تبعیض و بی‌ثباتی در حقوق‌هایی که وجود داشت نوشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: اکثریت اعضای شورای چهارم نیز این طرح را امضا کردند اما به دلیل اینکه بحث‌های حقوقی و مالی در این طرح در نظر گرفته نشده بود در سطح بالا به مشکل برخورد کرد، فرمانداری به این طرح ایراد گرفته و به شورا برگشت داده شده و به همان شکل نیز باقی ماند.

,

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تبریز با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرداری تبریز عنوان کرد: به دلیل وضعیت اقتصادی شهرداری که برگرفته از وضعیت اقتصادی جامعه می‌باشد شهرداری مجبور است که موضوع مدیریت هزینه‌ها را مطرح کند و چون یکی از بزرگترین هزینه‌های ما هزینه جاری شهرداریست، بیشترین مانور در چند ماه گذشته بر روی این مساله بوده است.

,

وی افزود: مدیران شهرداری تمام تلاششان این است که برخی آیتم‌هایی که کارکنان شهرداری در چند سال گذشته دریافت می‌کردند حذف کنند که طبیعی است این مساله تعصب سازمانی کارکنان شهرداری را کاهش خواهد داد و موجب نارضایتی خواهد بود.

,

بابایی اقدم با بیان اینکه این نارضایتی در برخی اوقات با تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه همراه است، تصریح کرد: همراه شدن این مشکلات در کنارهم موجب نارضایتی می‌شود که هم در دوره قبل و هم در این دوره تاکید بر این مساله داشتم که از روش‌های قهری استفاده نکنیم و به جای این روش‌های قهری به بهره‌وری نیروها فکر کنیم.

,

وی تاکید کرد: اینکه گاهی در افکار عمومی مطرح می‌شود که مدیران شهری و حتی استانی می‌گویند چند هزار نفر در شهرداری بدون اینکه کار کنند حقوق می‌گیرند خوشایند نیست، مطرح شدن چنین مسائلی تخریب چهره شهرداری و کارکنان خدوم آن است.

,

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه قبول ندارم کسی در شهرداری پول مفت می‌گیرد، اذعان داشت: اگر امروز بهره‌وری نیروی انسانی ما در شهرداری کم است این مساله به خود ما برمی‌گردد که برنامه مدونی در این خصوص نداریم، یعنی ما به عنوان عضو شورای شهر و سیاست‌گذاران شهری حتما باید درقالب لایحه و برنامه زمانبندی شده در مدیریت پیمان‌ها وارد شده و به صورت امانی کار خود را انجام دهیم.

,

وی گفت: اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانیم امیدوار باشیم از بحرانی که ماه‌هاست گریبانگیر شهرداری شده به خوبی گذر کنیم و روند توسعه شهری مختل نشود.

,

بابایی اقدم در پاسخ به این سوال که با چنین وضعیتی آیا روند یکسان‌سازی حقوق کارگران شهرداری منتفی است یا خیر، توضیح داد: بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد،اما اینکه بتوانیم تبعیض‌های حقوقی و نوع استخدام‌ها را که بر اساس روابط حمایتی است کم کنیم می‌تواند موثر باشد.

,

وی در پایان خاطرنشان ساخت: اخبار نگران کننده‌ای از سایر شهرها می‌رسد که شهرداری‌ها حتی توان پرداخت حقوق ندارند، اینکه از تسهیلات بانکی برای پرداخت حقوق کارکنان استفاده کنیم خبر بسیار بدی است و چه بسا اگر ما هوشیاری لازم را نداشته باشیم در آینده از بزرگترین چالش‌های شهر تبریز پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری خواهد بود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه