اخبار داغ

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه:

بخش قابل توجهی از نوسانات ارز ناشی از بحران های سیاسی است/بی ارزشی ریال به دلیل آشفتگی ارز

بخش قابل توجهی از نوسانات ارز ناشی از بحران های سیاسی است/بی ارزشی ریال به دلیل آشفتگی ارز
کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه گفت: بخش قابل توجهی از نوسانات ارز در کشور به بحران های سیاسی از جمله خروج آمریکا از برجام مربوط می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت وگو باموج رسا; اظهار داشت: التهابات و نوسانات ارزی تحت تاثیر عوامل مختلفی ایجاد شد که بخشی از این عوامل اقتصادی و به زیرساخت های اقتصادی مربوط می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این مشکلات در جایی است که ما وابستگی به درآمدهای نفتی داریم،خاطرنشان کرد:در جایی هایی که نرخ بهره وری پایینی باشد،دچار ابر چالش های مختلفی می شویم.

,

این کارشناس اقتصادی بدهی های سنگین دولت را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: نظام بانکی و نظام بازنشستگی نامناسب و بسیار در معرض خطر  از دیگر مشکلات در این زمینه محسوب می شود، در واقع این بستری است که با این بستر اقتصاد و ارز قدرت کلی کشور در معرض تهدید قرار می دهد.

,

محمودی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از نوسانات هم به بحران های سیاسی مربوط می شود،افزود: بخشی از آن مربوط به خروج آمریکا از برجام و شروع مجدد تحریم ها بوده و بخشی دیگر ناشی از رقبای دولت است. 

,

وی برضرورت اتحاد وهمبستگی ملی برای حل مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد و افزود:بخشی از مشکلات نیز ناشی از عدم مدیریت دولت است.

,

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه از ابتدا شاهد بودیم که این موضوعات خوب مدیریت نشد،یادآور شد: متاسفانه خود دولت مردان به بازار این کد را دادند که دولت در پی افزایش قیمت است و از طرف دیگر ذهنیت های قبلی هم تاثیر گذار بود چرا که ما در دوره تحریم در سال 1391 شاهد افزایش 2.5 برابری قیمت ارز بودیم بنا بر این این جو روانی و این پیشینه روانی هم به این شدت بازار کمک کرد.

,

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه یادآور شد: چنین اخباری برای اقتصاد کشور ما خوب نیست.

,

محمودی اصل بیان داشت: بحث خروج ایران از برجام هم توسط آقای عراقچی مطرح شده بحث A. F. T. A بحث انسجام دشمنان در مقابل موفقیت های کشورمان همه و همه دست دادند که شرایط اقتصادی سخت شود.

,

وی گفت: البته در این بین سوداگری ها هم بسیار بسیار تاثیر گذار بوده البته این آژیر خطر از سالیان پیش ایجاد شد و تذکرات مختلفی داده شد اما متاسفانه زیاد مورد توجه قرار نگرفت.

,

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه با بیان اینکه تصمیم یک شبه برای تک نرخی شدن ارز طبیعی بود که پاسخ نخواهد داد و طبعاتش را دیدیم،افزود: این تصمیم موجب شد تا دولت مجبور به ممنوع کردن واردات بعضی کالاها شد.

,

محمودی اصل با اشاره به اینکه برخی کالاهای ضروری فقط با ارز خریداری می شود، چیزی که از ابتدا هم معلوم بود-،افزود: بنابراین این آشفتگی نه تنها قیمت ریال را بی ارزش کرد بلکه باعث شد که جامعه و بازار به حرف مسئولین اعتماد نکنند. هر مطلب هر سخنی از مسئولین ما می شنویم در بازار به نفع بازار تعبیر می شود شاید زیاد مصاحبه نکنند بهتر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه