اخبار داغ

گزارشی از حواشی پخش فوتبال در اصفهان؛

تضییع حقوق شهروندی در برنامه‌ای بدون مجوز/عدم تناسب بین مبالغ دریافتی با خدمات ارایه شده

تضییع حقوق شهروندی در برنامه‌ای بدون مجوز/عدم تناسب بین مبالغ دریافتی با خدمات ارایه شده
پخش مسابقات تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2018 در منطقه گردشگری، تفریحی صفه اصفهان در حالی برگزار شد که زهر ناهنجاری های صورت گرفته در این رویداد، کام شیرین شهروندان از یک دورهمی خانوادگی را تلخ کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ با فرا رسیدن جام جهانی 2018 فوتبال و صعود تیم ملی ایران پس سال ها به این جام، 80 میلیون ایرانی، چشم انتظار شگفت آفرینی یازده یوزپلنگ تیز پای خود بودند و همین امر باعث شد تا زن و مرد و پیر وجوان در هر نقطه از کشور وقتی سوت شروع این بازی ها به صدا در بیاید، برای ساعاتی هم که شده حباب های متعدد فقر و گرانی را به فراموشی سپرده و به قاب جادویی تلویزیون خیره شوند و با نفس به نفس بازیکنان، فریاد بکشند، بخندند یا گریه کنند چون این تیم حالا یک قلب و یک ضربان به وسعت یک ملت داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

همزمان با پخش این مسابقات، در منطقه تفریحی گردشگری صفه اصفهان، اما و اگرهایی در خصوص نحوه برگزاری این رویداد به وجود آمد که فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان را در نطق پیش از دستور سی و هشتمین جلسه علنی وادار به واکنش کرد و گفت: «پخش این مسابقات از سوی شهرداری اصفهان، پس از کسب موافقت فرمانداری برای کسانی که دسترسی به تلویزیون ندارند باعث اعتراض عده ای از افراد در شهر اصفهان شد که مایه تعجب شخص بنده است».

,

این در حالی است بر اساس قانون از طرفی پخش این گونه رویدادهای فرهنگی ورزشی نیازمند، اخد مجوز از سه نهاد شورای اسلامی شهر، شورای تأمین و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بوده و از سوی دیگر باید گفت دریافت بلیط ورودی برای تماشای این مسابقات با خدمات ارائه شده از مدیریت مجموعه تفریحی گردشگری صفه برابری نمی کند چرا که بر اساس مشاهدات و گفته های شهروندان حاضر در آن، امکانات اصلی موجود در زمان پخش بازی همچون تلویزیون شهری و صندلی های پلاستیکی برای نشستن شهروندان از کیفیت پایینی برخودار بوده اند اما هزینه هر خانواده ۵ نفری برای تماشای بازی تیم‌های ایران و اسپانیا در مجموعه تفریحی صفه حدود ۳۰ هزار تومان بوده است.

,

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان پخش مسابقات فوتبال در صفه را همسو با سیاست های کلی نظام در روحیه بخشی و ایجاد شور و نشاط جمعی می داند و آن را با برنامه های تلویزیونی همچون دورهمی و خندوانه مقایسه می کند در حالی که حواشی دو مسابقه پخش شده در این منطقه گردشگری، تفریحی به دلیل بروز ناهنجاری ها و بزهکاری عده ای خاص، کام شهروندانی که برای یک دورهمی خانوادگی در این برنامه، شرکت کرده بوده اند را تلخ کرد.

,

همچنین به اذعان روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان «هنگامی که یکی از کارکنان این ستاد به این موضوع واکنش نشان داده و در جایگاه خبرنگاران اقدام به مستند سازی از اتفاقات صورت گرفته می کند، ضمن ضبط کارت شناسایی و حکم سازمانی اش، مموری دوربین تلفن همراه وی را نیز خارج کرده و با برخورد شدیدی با او می کنند در صورتی که طبق قانون امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی بوده و هیچ کسی حق برخورد با شهروندان را در این خصوص ندارد».

,

اما برخوردهای نامناسب با این شهروند، موجب شکایت از علی معینی، مدیر مجموعه تفریحی گردشگری صفه می شود و این مدیر شهری که پیش از تصدی پست خود در شهرداری اصفهان، گفت و گوهایش با شبکه های بیگانه نیز حاشیه ساز شده بود با شانتاژ رسانه ای، بدون اشاره به اتفاقات ناگوار صورت گرفته در زمان پخش مسابقات، سعی در پاک کردن صورت مسئله داشته و در صفحه خود در شبکه مجازی این طور می نویسد:« تماس گرفتند، گویا قرار است مرقومه ای از دادستانی را به دستم برسانند؛ شخص خودم. امیدوارم شادی وطن پرستانه مردم را در صفه ذبح نکنند؛ وگرنه من خوب می دانم کجا ایستاده ام و چه می کنم».

,

این در حالی است که ریاست فعلی شورای اسلامی شهر تاکید می کند: «ما افراد را برای تصدی در مسئولیت های شهرداری دست چین نمی کنیم» اما متأسفانه افرادی در طول تاریخ 1400 ساله اسلام تا به امروز بوده اند که از هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف شوم و پلید خود دست نکشیده و با هر بهانه ای سعی در ایجاد ناامنی و ناراحتی مردم کرده اند به گونه ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز عید فطر سال جاری با اشاره به رواج پدیده ناپسند توهین و تهمت به یکدیگر در فضای مجازی خاطر نشان کردند: «اینگونه اقدامات گناه کبیره است و به فضای عمومی کشور و وحدت عمومی لطمه می زند. همه باید نسبت به وحدت در جامعه اهتمام داشته باشند و از تهمت زنی به یکدیگر بپرهیزند».

,

آنچه مسلم است نه اسلام ناب محمدی و نه جمهوری اسلامی ایران که خود را احیاگر آرمان های یک نظام متعالی و همسو با این دین کامل الهی می داند، مخالف شادی و نشاط مردم جامعه نیستند و برپایی جشن های متعدد فرهنگی و مذهبی همچون جشن نیمه شعبان که با مشارکت های مردمی نیز همواره بوده و همه ساله با شکوه هرچه بیشتر برگزار می شود نیز گواه همین مدعاست.

,

شادی واقعی از دیدگاه یک فرد با ایمان زمانی متصور است که او را یک گام به خدایش نزدیک تر کند. با این وجود، انسان‌ها به دلیل حس فطری تنوع طلبی خویش می توانند از لذت های مجاز دنیوی بهره مند شده و از آن شادمان شوند. این شادی ها می تواند زمینه ای برای افزایش نشاط معنوی افراد با ایمان نیز ارزیابی شود از طرفی، باید دانست که برخی شادی های سطحی و ظاهری که ناشی از رفتارهای غیرمنطقی و غیر اخلاقی است مورد پذیرش اسلام نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه