اخبار داغ

در نشست خبری شورای قضایی استان تشریح شد؛

آخرین وضعیت پرونده مدیرکل سابق مسکن و شهرسازی استان سمنان/ مقاومت برخی دستگاه‌های اجرایی در جریان رسیدگی به پرونده

آخرین وضعیت پرونده مدیرکل سابق مسکن و شهرسازی استان سمنان/ مقاومت برخی دستگاه‌های اجرایی در جریان رسیدگی به پرونده
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در خصوص آخرین وضعیت پرونده مدیرکل سابق مسکن و شهرسازی استان گفت: حکم دادگاه بدوی صادر شده است و پرونده در دادگاه تجدیدنظر قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید محسن مظهری رئیس کل دادگستری استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت پیرامون علت عدم اطلاع‌رسانی برخی پرونده‌ها‌ نظیر پرونده مدیرکل سابق مسکن و شهرسازی استان گفت: بر اساس قانون و شرع، امکان بیان جزئیات احکام در اکثر پرونده‌های قضایی وجود ندارد و عدم اطلاع‌رسانی این پرونده‌ها نیز به معنای عدم پیگیری آنها در محاکم قضایی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

پرونده در دادگاه تجدیدنظر قرار دارد/ متهم در بازداشت است

, پرونده در دادگاه تجدیدنظر قرار دارد/ متهم در بازداشت است,

مظهری با تاکید بر اینکه نمی‌توان حق دفاع را از هیچ متهمی سلب کرد ادامه داد: پرونده‌ای که شما به آن اشاره کردید دارای چندین جلد بود و متهمین متعددی داشت که البته حکم آن نیز صادر شده است و در حال حاضر در مرحله تجدید نظر قرار دارد.

,

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: دستگاه قضایی استان با وجود مقاومت برخی دستگاه‌های‌ اجرایی، قاطعانه به این موضوع ورود کرد و مدیر مربوطه نیز در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.

,

وی با اشاره به منع قانونی اعلام احکام قضایی پیش از قطعی شدن آنها گفت: به موجب قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1394، زمانی که متهم تقاضای تجدیدنظر می‌کند دادگاه باید تشکیل جلسه دهد، طرفین را احضار کند و پس از اخذ آخرین دفاعیات نسبت به صدور حکم اقدام کند.

,

مظهری با بیان اینکه برگزاری دادگاه تجدیدنظر برای پرونده‌هایی که محکومیت آن‌ها حبس است ضروری است اظهار کرد: علت طولانی شدن فرآیند دادرسی برخی پرونده‌ها، الزام قانونگذار برای طی تشریفات قانونی است.

,

در صورت قطعی شدن حکم، آن را رسانه‌ای خواهیم کرد

, در صورت قطعی شدن حکم، آن را رسانه‌ای خواهیم کرد,

حیدر آسیابی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان نیز در این خصوص گفت: این پرونده ابعاد بسیار متعددی داشت و تاکنون اقدامات کارشناسی زیادی نیز بر روی آن انجام شده است.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: پس از تشکیل پرونده در دادسرا و صدور کیفرخواست، دادگاه بدوی اقدام به صدور حکم کرد که این حکم در حال حاضر در دادگاه تجدیدنظر قرار دارد.

,

آسیابی با بیان اینکه این پرونده در حال حاضر آخرین مراحل خود را در دادگاه تجدیدنظر طی می‌کند اظهار کرد: رای نهایی این پرونده نیز احتمالا تا یک ماه آینده صادر خواهد شد.

,

وی با یادآوری قاطعیت دستگاه قضایی استان سمنان در برخورد با این مدیر متخلف گفت: متهم این پرونده در حال حاضر در بازداشت است و دستگاه قضایی نیز موضوع را به طور قانونی پیگیری می‌کند.

,

دادستان سمنان تاکید کرد: بر اساس قانون اگر این پرونده منجر به صدور حکم قطعی شود و محکومیت متهم نیز تایید شود اطلاع‌رسانی حکم نیز به صورت انتشار آگهی انجام خواهد شد.

,

آسیابی خاطرنشان کرد: طبق قانون، این حکم در صورت قطعی شدن باید به اطلاع افکار عمومی برسد اما توجه داشته باشید که لازمه این موضوع قطعی شدن حکم در دادگاه تجدیدنظر است.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه