اخبار داغ

استقرار ۲۳ هزار کندوی زنبور عسل در مناطق ییلاقی چالدران

استقرار ۲۳ هزار کندوی زنبور عسل در مناطق ییلاقی چالدران
۲۳ هزار کندوی زنبور عسل مهاجر و بومی در مناطق ییلاقی شهرستان چالدران در جهت تولید عسل استقرار داده شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، همه ساله در این فصل از سال زنبور داران شهرستانهای شمال استان و تعدادی از زنبور داران شهرستانهای استان و آذربایجان شرقی در جهت تولید عسل مرغوب در مناطق ییلاقی چالدران استقرار می یابند و فعالیت خود را در این زمینه شروع می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مدیر جهاد کشاورزی چالدران در گفتگو با خبرنگار ما گفت : امسال به علت بارشهای خوب بهاری و مساعد بودن شرایط آب و هوای زنبور داران شهرستانهای ماکو ، خوی ، پلدشت ، شوط ، چایپاره و از استان آذربایجان شرقی به تعداد ۱۶ هزار کندوی زنبور عسل در مناطق ییلاقی این شهرستان مستقر شدند که پیش بینی می شود از هر کندو به طور میانگین ۳۰ کیلو گرم عسل برداشت شود.

,

حسن جلالی خاطر نشان کرد : در حال حاضر ۵۶ نفر زنبور داربومی با ۷ هزارکندوی زنبور عسل در جهت تولید عسل در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

,

وی تصریح کرد : شهرستان چالدران به دلیل داشتن پتانسیل خاص ظرفیت استقرار ۳۵ هزار کندوی زنبور عسل را در مناطق ییلاقی خود دارد لذا از افراد جویای کار درخواست می شود جهت ایجاد اشتغال در این زمینه با مراجعه به واحد ترویج جهاد کشاورزی این شهرستان ضمن بهره مندی از تسهیلات کم بهره اشتغال زایی از محل صندوق توسعه روستایی و عشایری با کسب آموزشهای لازم زمینه اشتغال خود را فراهم سازنند.

,

مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت : این شهرستان به دلیل داشتن ۱۴۵ هزار هکتار مراتع سر سبز ییلاقی و روستایی با ۳۲ گونه انواع گلهای شهد زا به عنوان مهمترین قطب تولید عسل در کشور به شمار می آید.

,

وی افزود: امسال حضور زنبور داران در مناطق ییلاقی این شهرستان در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه