اخبار داغ

امام جمعه خلیل آباد:

۸۵ درصد مردم خلیل آباد به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند

۸۵ درصد مردم خلیل آباد به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند
امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه ۸۵ درصد مردم خلیل آباد به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند، گفت: تولید محصولات کشاورزی از 18 میلیون تن که در ابتدای انقلاب بود به 120 میلیون تن رسیده و این نشان می دهد که جهاد واقعاً با برنامه پیش رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی ناهیدی، در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، ضمن تقدیر از زحمات جهاد کشاورزی اظهار داشت: جهاد کشاورزی یکی از بازوهای انقلاب محسوب می شود که به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب انقلاب با توجه به خشکسالی شدیدی که در کشور وجود داشته، تولید محصولات کشاورزی در کشور قریب 7 برابر شده است، خاطرنشان کرد: تولید محصولات کشاورزی از 18 میلیون تن که در ابتدای انقلاب بود به 120 میلیون تن رسیده و این نشان می دهد که جهاد واقعاً با برنامه پیش رفته است.

,

امام جمعه خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: قبل از انقلاب دولت تنها توان تامین مواد غذایی برای 33 روز در کشور داشته و عمده نیازمندیها از خارج کشور وارد می شده ولی امروز حدود 90 درصد از مواد غذایی مورد نیاز کشور از داخل تامین می شود.

,

وی با بیان اینکه در زمینه های تولید و ذخیره سازی گندم بعد از انقلاب رشد قابل توجه پیدا کرده است، اذعان کرد: ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای گندم بعد از انقلاب، 2 هزار درصد رشد داشته است و در سال جاری با پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم همانند سال های قبل، خودکفایی در این محصول تداوم خواهد داشت.

,

وی با تاکید بر اینکه شکر بعد از گندم دومین محصول مهم در تامین انرژی غذایی مردم محسوب می شود، عنوان کرد: طبق اعلام جهاد کشاورزی از یک میلیون و یکصد هزار به دو میلیون افزایش پیدا کرده است.

,

ناهیدی ادامه داد: دانه های روغنی، محصولات باغی، میوه، سبزیجات، شیلات، تخم مرغ، عسل، شیر خام و... بعد از انقلاب بسیار رشد چشم گیری در کشورداشته است که جای دارد از زحمات دست اندرکاران جهاد کشاورزی تقدیر و تشکر شود.

,

وی در پایان با بیان اینکه  ۸۵ درصد مردم خلیل آباد به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد نیز در زمینه ترویج، تبلیغ و حمایت از کشاورزان و باغداران در بخش باغداری و زراعی و گلخانه ای حضور فعالی داشته است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه