اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

بحران آب در استان زنجان جدی است/ آب سد تهم زنجان رو به کاهش است

بحران آب در استان زنجان جدی است/ آب سد تهم زنجان رو به کاهش است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به کاهش 13 درصدی ظرفیت سد تهم زنجان گفت: بحران آب در استان زنجان جدی بوده و باید صرفه جویی را جدی بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; علیرضا جزءقاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب در استان زنجان اظهار کرد: باید در استفاده ازمنابع آب که یکی از مهمترین منبع خداددی بده توجه داشته باشیم و این منابع امانتی است که از گذشتگان دریافت کردیم و به آیندگان تحویل خواهیم داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه وضعیت بارش‌ها در سطح کشور تغییر یافته است گفت: عمده بارش‌های به صورت باران بوده و امروزه خبری از ذخیره برف در استان زنجان نیست.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه بارشهای اخیر تاثیر چندانی در افزایش آب سفره‌های زیر زمینی ندارد بیان کرد: بارش‌های باران که در فصل بهار در استان زنجان شد اگرچه سبب مثبت شدن آمار بارش نسبت به میانگین طولانی مدت شد ولی چون مقطعی بود سفره‌های زیرزمینی ما چیزی را جذب نکردند و منابعی به منابع آبی اضافه نکرد.

,

وی در ادامه با اشاره به کاهش 13 درصدی ظرفیت سد تهم زنجان بیان کرد: در حال حاضر نیز تصفیه‌خانه زنجان با ظرفیت 50 درصد فعال است.

,

جزء قاسمی با اشاره به اینکه مصرف آب در استان زنجان در سال گذشته با کاهش یک درصدی همراه بود بیان کرد: این صرفه جویی های نیز با کاهش فشار آب اتفاق افتاده است.

,

وی وضعیت منابع آب در استان زنجان را بسیار جدی عنوان کرد و گفت: امروزه بسیاری از استانها و همچنین استان زنجان با این مشکل مواجه هستند.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد جمعیت شهری زنجان از شبکه آب فاضلاب شهری متصل هستند افزود: 21 شهر در استان زنجان از این شبکه بهره‌مند هستند.

,

وی با اشاره به میفیت بالای آب استان زنجان بیان کرد: زنجان در بحث کیفیت آب رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

,

جزء‌قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه بخش کشاورزی بالاترین مصرف آب در استان زنجان دارد ابراز کرد: 4 درصد از مصرف آب استان زنحان شرب و بهداشت بوده و 6 درصد نیز در بخش صنعت استفاده می‌شود.

,

وی با بیان اینکه باید به مصرف آب در بخش کشاورزی به صورت ویزه توجه شود بیان کرد: باید جلو کاشت محصولاتی که مصرف آب بالایی دارند گرفته شود.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: قبول داریم محصولاتی همانند گندم و برنج آب زیادی مصرف می‌کنند ولی استراتژیک کشور به گونه‌ای است که باید این محصولات کاشت شوند.

,

وی دلیل مصرف بی‌رویه آب را اینگونه توصیف کرد که آب خانگی به دلیل ارزان بودن سبب بی‌اعتنایی به صرفه‌جویی می‌شود.

,

جزءقاسمی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت قنات‌های استان زنجان گفت: امروزه قنات‌های استان زنجان به درد آب شرب نمی‌خورد و می‌شود از آن‌ها برای آبیاری فضای سبز و یا کارواش‌ها می‌توان استفاده کرد.

,

وی به اجرای دو طرح آب رسانی در شهرهای زنجان و ابهر و خرمدره گفت: طرح آب رسانی در زنجان 56 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و طرح‌ آب‌رسانی در شهرهای ابهر و خرمدره بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

,

//ع

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه