اخبار داغ

در جلسه علنی شورای شهر شیراز مطرح شد؛

انتقاد از ناتوانی دولت در کنترل اوضاع اقتصادی / موافقت محیط زیست با احداث سد تنگ سرخ

انتقاد از ناتوانی دولت در کنترل اوضاع اقتصادی / موافقت محیط زیست با احداث سد تنگ سرخ
عضو شورای شهر شیراز گفت: در روزهای اخیر چنان آشفته بازاری در اقتصاد کشور ایجاد شده که دولت و مسئولین مربوطه در کنترلش ناتوان هستند و متاسفانه هیچکس جوابگوی این وضعیت نابسامان و گرانی سرسام آور نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، رئیس شورای شهر شیراز شامگاه دوشنبه (4 تیر) در جلسه علنی شورا ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، گفت: شهید بهشتی مبارزی بود که حوزه را با دانشگاه، فقه را با فلسفه در آمیخت و سیاست را با دیانت همراه کرد اما هیچ گاه سیاست زده و سیاست باز نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
سید احمدرضا دستغیب با بیان اینکه محور زندگی شهید بهشتی اخلاق بود و در اوج بداخلاقی ها از حوزه اخلاق خارج نشد، اظهار داشت: او با تاسیس حزب جمهوری اسلامی نشان داد که به تشکیلات و تعدد عقاید و افکار احترام می گذارد.
,
 
,
وی افزود: ما همچنان بر عهد خود که با مردم برای دفاع از حقوقشان بسته ایم پایبندیم و بر اصول و ارزش های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و خون شهدا متعهدیم.
,
 
,
رئیس شورای شهر شیراز گفت: در راستای برون رفت از وضعیت موجود کشور باید به قانون اساسی که میثاق ملی است بازگشت و باید به همه عقاید و نظریات در چارچوب نظام فرصت خدمتگزاری بدهیم.
,
 
,
دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهرداری باید به نیروهای انسانی شهر و پروژه های نیمه تمام توجه ویژه ای داشته باشد و لازم است در انتصاب برخی افراد ضعیف در پست های شهرداری بازنگری شود.
,
 
,
وی با اظهار اینکه شورای شهر باید توجه ویژه ای به امامزادگان، بقاع متبرکه و مقدس داشته باشد، گفت: مبادا به نام حقوق مردم اماکن مورد توجه مردم!، مورد بی توجهی قرار گیرند.
,
 
,
رئیس شورای شهر شیراز اعلام کرد: در دفاع از ارزش های مذهبی، دینی، انقلابی و حرمت خون شهدا با هیچ کسی شوخی نداریم و اجازه نمی دهیم حرمت های اسلامی مورد بی حرمتی قرار گیرند لذا وظیفه خود می دانم که در ترویج این ارزش ها پیش قدم همه دستگاه های اجرایی باشیم.
,
 
,
مصرف روزانه 10 الی 15 تن پلاستیک در استان فارس
, مصرف روزانه 10 الی 15 تن پلاستیک در استان فارس,
عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه عصر حاضر، عصر پلاستیک لقب گرفته است، اظهار داشت: این موضوع را می توان با یک سر چرخاندن به پیرامون خود و مشاهده پلاستیک های رها شده در طبیعت دید.
,
 
,
سیروس پاک فطرت اظهار داشت: بر اساس آمار موجود میزان پلاستیک تولیدی در ایران بیش از سه میلیون تن در سال تخمین زده شده که سهم کلان شهر شیراز از دور ریز پسماندهای پلاستیکی در حدود 130 تن در روز و حدود 50 هزار تن در سال است.
,
 
,
وی با بیان اینکه روزانه در استان فارس 10 الی 15 تن پلاستیک مصرف می شود، افزود: یکی از مهم ترین اقداماتی که در این زمینه می توان انجام داد راه اندازی یک پویش تحت عنوان «شیراز، شهر بدون پلاستیک» با هدف ایجاد آگاهی، آموزش و برقراری مشارکت فعالانه و کاهش حداکثری تولید، توزیع و مصرف پلاستیک در شهر شیراز است.
,
 
,
آیا گرانی این روزها ربطی به تحریم ها دارد؟/ آیا گوشت و مواد غذایی از خارج وارد می شود که گران شده؟
, آیا گرانی این روزها ربطی به تحریم ها دارد؟/ آیا گوشت و مواد غذایی از خارج وارد می شود که گران شده؟,
عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه در روزهای اخیر چنان آشفته بازاری در اقتصاد کشور ایجاد شده که کمتر کسی فکر می‌کرد دولت و مسئولین مربوطه در کنترلش چنین ناتوان باشند، گفت: متاسفانه هیچکس جوابگوی این وضعیت نابسامان تورم لجام گسیخته و گرانی سرسام آور نیست.
,
 
,
نوذر امامی اظهار داشت: به دنبال گرانی دلار، طلا و به تبع آن مواد غذایی، گوشت، میوه جات، مصالح ساختمانی و منسوجات، زندگی را بر مردم به ویژه طبقه ضعیف تنگ شده و هر روز اعتماد عمومی به مسئولان و امید به بهبودی اوضاع کمتر و کمتر می شود.
,
 
,
وی افزود: سرمایه اجتماعی که بزرگ ‌ترین سرمایه ملی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی برای حفظ ارزش‌ها و پاسداری از هویت اسلامی، ارکان، آرمان و افتخارات ملت است، در حال آسیب دیدن است.
,
 
,
خزانه دار شورای شهر شیراز با طرح این سوال که آیا دولت توانایی مقابله با چنین شوک هایی که به وحدت و ‌همبستگی ملی خدشه وارد می‌کند را ندارد، گفت: آیا اعلام کارخانه های خودرو سازی برای فروش خود رو و باز بودن سایت های خرید و خلاف آن بسته بودن آنلاین های خرید و باز کردن دست دلالان و مافیای رانت خوار ظلم به مردم نیست؟
,
 
,
امامی با بیان اینکه تفاوت پژوی 207 از کارخانه تا بازار آزاد 30 میلیون تومان است، آیا وزارت صنایع و معدن و تجارت نباید جوابگو باشد، تصریح کرد: اگر موضوع تحریم و دشمنی ترامپ در این انفجار تورم دخالت دارد تحریم‌ها که هنوز اعمال نشده است آیا مواد غذایی و گوشت از خارج وارد می شود؟
,
 
,
وی اظهار داشت: مردم از دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار کنترل و سر و سامان دادن به وضعیت اسفناک کنونی هستند در غیر این صورت مشکلات اجتماعی آینده با چنین وضعیتی غیر قابل پیش بینی است.
,
 
,
عضو شورای شهر شیراز خاطر نشان کرد: در سال های گذشته شاهد ناامیدی، سرخوردگی و مهاجرت برخی نخبگان اقتصادی و دانشمندان اجتماعی از شیراز به شهر، استان و یا کشورهای دیگر جهت سرمایه گذاری بوده ایم، قطعا این موضوع در برخی موارد بدلیل عدم درک متقابل مدیران شهری، کارمندان و پیچیدگی فضای کسب و کار و هزار تویِ صدور مجوزات لازم جهت ورود به عرصه تولید و کسب و کار اجتماعی بوده است.
,
 
,
امامی تصریح کرد: امروز جامعه کلانشهری چون شیراز نیاز به برنامه ریزی و سازماندهی و مدیریت دارد و کنترل امور شهری مربوط به مدیریت سلیقه ای و گذشته است؛ ما امید داریم که در کمیته آسان سازی، تمام انتظارات و خواسته های بحق مردم را برآورده کنیم.
,
 
,
موافقت محیط زیست با احداث سد تنگ سرخ
, موافقت محیط زیست با احداث سد تنگ سرخ,
عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص سد تنگ سرخ گفت: عدم اجرای سد تنگ سرخ موجب وارد شدن هزاران میلیارد خسارت به اقتصاد شیراز می شود.
,
 
,
امامی بیان کرد: یکی از ضروریات غیرقابل جایگزین برای احیاء رودخانه خشک شیراز یا همان خرم ‌دره، اجرای سد تنگ سرخ است که در صورت انجام، شیراز جان تازه‌ای به خود گرفته و تحول شگرفی در زندگی مردم و وضعیت اقتصادی آن‌ها پدید خواهد شد.
,
 
,
وی افزود: بر اساس دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور مجوز اجرای سد تنگ سرخ صادر شده و براساس موافقت نامه سازمان آب منطقه‌ای استان فارس و استاندار و شهردار شیراز، فاز اجرایی سد آغاز شده و امید داریم با اهتمام و تلاش مجریان هر چه زودتر این سد که نقطه عطفی در زندگی اجتماعی و اقتصادی و تلطیف هوای شیراز و فضای سبز باغات قصرالدشت و کنترل سیلاب‌ های ویرانگر این رودخانه است به مرحله بهره‌ برداری برسد.
,
 
,
دادخواهی معلمان بازنشسته پشت درب شورا
, دادخواهی معلمان بازنشسته پشت درب شورا,

جلسه علنی شورای شهر شیراز در حالی برگزار شد که برای چندمین بار شاهد تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته در ساختمان شورای شهر بودیم.

,
 
,
این بازنشستگان که به نمایندگی 95 نفر از معلمان اعتراض خود را به شورای شهر آورده بودند، در 28 سال قبل تعدادی زمین 300 متری واقع در قصر قمشه از آموزش و پرورش خریداری کرده و زمین ها در اداره ثبت اسناد به نامشان زده شده است.
,
 
,

معلمان معترضی که سالهاست گلایه دارند چرا شهرداری اجازه ساخت و ساز و یا فروش این زمین ها را نمی دهد و مشکلشان حدود سه دهه همچنان پابرجا است، برای چندمین بار برای دادخواهی به شورای شهر آمدند و درخواست دیدار با شهردار شیراز را داشتند اما به دلیل حاضر نشدن شهردار شیراز در جلسه علنی شورای شهر، موفق به دیدار با مدیر مجموعه شهری شیراز نشدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه